Strategie komunikacji dla audytorów. Jak pytać, aby się dowiedzieć? – EY Academy of Business

Strategie komunikacji dla audytorów. Jak pytać, aby się dowiedzieć?

Unikam trudnych rozmów. Osoby, z którymi rozmawiam podważają wnioski, które im przedstawiam (podważają mój autorytet jako audytora). W jaki sposób mogę skutecznie przekazać moją wiedzę innym? W jaki sposób mogę efektywnie porozumiewać się z moimi klientami wewnętrznymi?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które pragną w swoim środowisku biznesowym polepszyć własne umiejętności komunikacyjne, wzmocnić dotychczasowe relacje, a także poprawić umiejętności budowania otwartości w trudnych sytuacjach; dla osób, które w sposób świadomy chciałyby wykorzystać nabyte umiejętności komunikacyjne do budowania partnerskiej współpracy z wewnętrznym klientem.

  • Rozwój indywidualnych umiejętności porozumiewania się z klientami
  • Ocena skuteczności metod komunikacji w roli audytora
  • Wypracowanie strategii skutecznego prezentowania i perswazji
  • Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy audytora

1. Efektywne porozumiewanie się indywidualne i organizacyjne audytora

  • Rola efektywnej komunikacji w pracy audytora; efektywna komunikacja a relacje wzajemne i postrzeganie audytora.
  • Nastawienie emocjonalne w komunikacji audytora i jednostek audytowanych.
  • Zdefiniowanie swojej roli jako audytora dla siebie i dla innych a wzorce porozumiewania się w sytuacji audytu.

Praktyka: ćwiczenie w komunikowaniu swojej roli i prezentacji idei audytu

2. Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania i sterowania rozmową

  • Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania i przekonywania.
  • Typy psychologiczne rozmówcy: rozpoznawanie w pierwszym kontakcie.
  • Uzyskiwanie istotnych informacji w trakcie rozmowy.

Praktyka: ćwiczenia w aktywnym słuchaniu

3. Rozwijanie umiejętności przekonywania do swojego stanowiska

  • Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: celowe wykorzystanie mowy ciała; efektywne operowanie głosem.
  • Interaktywna prezentacja swojego stanowiska w rozmowie.
  • Techniki retoryczne w przekonywaniu do swojego stanowiska.
  • Wywieranie wpływu na grupę: metody perswazji psychologicznej.

4. Budowanie pozytywnych relacji z innymi w roli audytora

  • Świadome budowanie relacji audytora z przełożonymi i klientami wewnętrznymi.
  • Metody udzielania informacji zwrotnych w roli audytora: świadome kształtowanie formy i treści przekazu.

Praktyka: analiza studiów przypadku budowania relacji z klientami wewnętrznymi

5. Pokonywanie barier i konfliktu w organizacji

  • Konflikt jako przykład bariery w sytuacji porozumiewania się.
  • Manipulacje w procesie porozumiewania się: rozpoznawanie i metody ich neutralizacji.
  • Zasady rozwiązywania konfliktów w organizacji.
  • Metoda „4 kroków” (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych.

Praktyka: ćwiczenia w rozwiązywaniu wybranych konfliktów w organizacji

6. Asertywność w pracy audytora

  • Praktyczne zasady zachowań asertywnych a rola audytora.
  • Metody unikania pułapek zachowań nieasertywnych, agresji i uległości.
  • Kształtowanie umiejętności asertywnego komunikowania się w pracy audytora.

dr hab. Adam Skibiński - konsultant i trener EY Academy of Business. Psycholog i stypendysta Fulbrighta. Posiada praktyczną wiedzę psychologiczną i bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w dziedzinie efektywnej komunikacji, psychologii negocjacji i sprzedaży.

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE.

Strategie komunikacji dla audytorów. Jak pytać, aby się dowiedzieć?

Unikam trudnych rozmów. Osoby, z którymi rozmawiam podważają wnioski, które im przedstawiam (podważają mój autorytet jako audytora). W jaki sposób mogę skutecznie przekazać moją wiedzę innym? W jaki sposób mogę efektywnie porozumiewać się z moimi klientami wewnętrznymi?

Dla kogo

Kurs przeznaczony jest dla osób, które pragną w swoim środowisku biznesowym polepszyć własne umiejętności komunikacyjne, wzmocnić dotychczasowe relacje, a także poprawić umiejętności budowania otwartości w trudnych sytuacjach; dla osób, które w sposób świadomy chciałyby wykorzystać nabyte umiejętności komunikacyjne do budowania partnerskiej współpracy z wewnętrznym klientem.

Cele i korzyści

  • Rozwój indywidualnych umiejętności porozumiewania się z klientami
  • Ocena skuteczności metod komunikacji w roli audytora
  • Wypracowanie strategii skutecznego prezentowania i perswazji
  • Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy audytora
Program

1. Efektywne porozumiewanie się indywidualne i organizacyjne audytora

  • Rola efektywnej komunikacji w pracy audytora; efektywna komunikacja a relacje wzajemne i postrzeganie audytora.
  • Nastawienie emocjonalne w komunikacji audytora i jednostek audytowanych.
  • Zdefiniowanie swojej roli jako audytora dla siebie i dla innych a wzorce porozumiewania się w sytuacji audytu.

Praktyka: ćwiczenie w komunikowaniu swojej roli i prezentacji idei audytu

2. Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania i sterowania rozmową

  • Umiejętność stawiania pytań, wyjaśniania i przekonywania.
  • Typy psychologiczne rozmówcy: rozpoznawanie w pierwszym kontakcie.
  • Uzyskiwanie istotnych informacji w trakcie rozmowy.

Praktyka: ćwiczenia w aktywnym słuchaniu

3. Rozwijanie umiejętności przekonywania do swojego stanowiska

  • Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: celowe wykorzystanie mowy ciała; efektywne operowanie głosem.
  • Interaktywna prezentacja swojego stanowiska w rozmowie.
  • Techniki retoryczne w przekonywaniu do swojego stanowiska.
  • Wywieranie wpływu na grupę: metody perswazji psychologicznej.

4. Budowanie pozytywnych relacji z innymi w roli audytora

  • Świadome budowanie relacji audytora z przełożonymi i klientami wewnętrznymi.
  • Metody udzielania informacji zwrotnych w roli audytora: świadome kształtowanie formy i treści przekazu.

Praktyka: analiza studiów przypadku budowania relacji z klientami wewnętrznymi

5. Pokonywanie barier i konfliktu w organizacji

  • Konflikt jako przykład bariery w sytuacji porozumiewania się.
  • Manipulacje w procesie porozumiewania się: rozpoznawanie i metody ich neutralizacji.
  • Zasady rozwiązywania konfliktów w organizacji.
  • Metoda „4 kroków” (Daniel Dana) w rozwiązywaniu konfliktów organizacyjnych.

Praktyka: ćwiczenia w rozwiązywaniu wybranych konfliktów w organizacji

6. Asertywność w pracy audytora

  • Praktyczne zasady zachowań asertywnych a rola audytora.
  • Metody unikania pułapek zachowań nieasertywnych, agresji i uległości.
  • Kształtowanie umiejętności asertywnego komunikowania się w pracy audytora.
Punkty edukacyjne

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE.

Szczegóły programu modułowego

Cena

2300 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

12-13 października 2022

Kontakt

Karina Kumanikina

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com