Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne
Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.
Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.
Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.
Szkolenie polecamy szczególnie:
- Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
- Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
- Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
- Specjalistom ds. trade marketingu
Cele szkolenia:
- Poznanie zasad organizacji promocji
- Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
- Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
- Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
- Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS
Korzyści ze szkolenia:
- Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
- Zidentyfikowanie persony
- Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
- Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
- Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie
Proces budowania efektywnych promocji
- Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty
- 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji
- Budowanie persony
- Cele promocji z różnego punktu widzenia
- Top 10 błędów w organizowaniu promocji
Miejsce pokazywania promocji
- Gorące miejsca na pokazanie promocji
- Promocje, których klient nie zauważy
- Wyróżnienia produktów
Rodzaje promocji
- Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta
- Niecenowe – czy w ogóle istnieją?
Oznaczenia promocji
- Efektywność wizerunkowa promocji
- Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów
- Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty