Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne – EY Academy of Business

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie

Persona zakupowa i rola komunikacji w Trade Marketingu

  • Kto kupuje, dla kogo promocja – Persona Zakupowa
  • Na czym opiera się skuteczna promocja
  • Cele promocji
  • Rodzaje komunikacji (werbalna a niewerbalna)
  • Jak angażować konsumenta i zachęcać do interakcji
  • Kim są konsumenci – 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga

Działania prosprzedażowe szyte na miarę

  • „Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
    • Rodzaje akcji „TMP” – krótkoterminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
    • Mechanizmy akcji „TMP” organizacja, sposoby rozliczenia
    • Zarządzanie akcją „TMP”
    • Rozliczanie akcji
  • Jak przekonać sklep, producenta
    • Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
      • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
      • Argumenty biznesowe i niebiznesowe

Promocje wizerunkowe a trafficowe

  • Zalety i wady walki ceną
    • Jakie produkty są czułe na cenę
    • Jak obniżka ceny w promocji wpływa na sprzedaż regularną
    • Dlaczego warto organizować promocje in/out
    • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zalety promocji jakościowej, wizerunkowej
    • Budowa wizerunku eksperta i specjalisty
    • Sposoby prezentacji produktów luksusowych
    • Otoczenie produktów droższych
    • Co zadowoli wymagającego klienta

Współpraca z agencjami promocyjnymi i reklamowymi

  • Produkcja materiałów reklamowych
    • Brief do agencji – czyli detale są ważne
    • Wizualizacje — ich rola w procesie produkcji POS
    • Pułapki w produkcji POS – przykłady
      • Nieczytelna komunikacja, Wymiarowanie
      • Trwałość materiałów
      • Jakość naklejek, Ścieralność
      • Niewłaściwe założenia

Trade Marketing w E-commerce i Mediach Społecznościowych

  • Praca ze sklepem internetowym, czyli zrozumieć E-commerce Managera
  • Media społecznościowe i zasady poruszania się po nich. Specyfika, możliwości
  • CTA (Call to Action) – dlaczego internauta ma kliknąć NAS
  • Rola pozytywnej komunikacji w budowie wizerunku marki
  • Komunikat personalny i jego znaczenie w Social Media
  • Fan Page czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
  • Praca z Vlogerami i Blogerami

Czas trwania: 1 dzień

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie
Program

Persona zakupowa i rola komunikacji w Trade Marketingu

  • Kto kupuje, dla kogo promocja – Persona Zakupowa
  • Na czym opiera się skuteczna promocja
  • Cele promocji
  • Rodzaje komunikacji (werbalna a niewerbalna)
  • Jak angażować konsumenta i zachęcać do interakcji
  • Kim są konsumenci – 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga

Działania prosprzedażowe szyte na miarę

  • „Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
    • Rodzaje akcji „TMP” – krótkoterminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
    • Mechanizmy akcji „TMP” organizacja, sposoby rozliczenia
    • Zarządzanie akcją „TMP”
    • Rozliczanie akcji
  • Jak przekonać sklep, producenta
    • Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
      • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
      • Argumenty biznesowe i niebiznesowe

Promocje wizerunkowe a trafficowe

  • Zalety i wady walki ceną
    • Jakie produkty są czułe na cenę
    • Jak obniżka ceny w promocji wpływa na sprzedaż regularną
    • Dlaczego warto organizować promocje in/out
    • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zalety promocji jakościowej, wizerunkowej
    • Budowa wizerunku eksperta i specjalisty
    • Sposoby prezentacji produktów luksusowych
    • Otoczenie produktów droższych
    • Co zadowoli wymagającego klienta

Współpraca z agencjami promocyjnymi i reklamowymi

  • Produkcja materiałów reklamowych
    • Brief do agencji – czyli detale są ważne
    • Wizualizacje — ich rola w procesie produkcji POS
    • Pułapki w produkcji POS – przykłady
      • Nieczytelna komunikacja, Wymiarowanie
      • Trwałość materiałów
      • Jakość naklejek, Ścieralność
      • Niewłaściwe założenia

Trade Marketing w E-commerce i Mediach Społecznościowych

  • Praca ze sklepem internetowym, czyli zrozumieć E-commerce Managera
  • Media społecznościowe i zasady poruszania się po nich. Specyfika, możliwości
  • CTA (Call to Action) – dlaczego internauta ma kliknąć NAS
  • Rola pozytywnej komunikacji w budowie wizerunku marki
  • Komunikat personalny i jego znaczenie w Social Media
  • Fan Page czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
  • Praca z Vlogerami i Blogerami

Czas trwania: 1 dzień

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

8 listopada 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com