Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce – EY Academy of Business

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie

Persona zakupowa i rola komunikacji w Trade Marketingu

  • Kto kupuje, dla kogo promocja – Persona Zakupowa
  • Na czym opiera się skuteczna promocja
  • Cele promocji
  • Rodzaje komunikacji (werbalna a niewerbalna)
  • Jak angażować konsumenta i zachęcać do interakcji
  • Kim są konsumenci – 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga

Działania prosprzedażowe szyte na miarę

  • „Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
    • Rodzaje akcji „TMP” – krótkoterminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
    • Mechanizmy akcji „TMP” organizacja, sposoby rozliczenia
    • Zarządzanie akcją „TMP”
    • Rozliczanie akcji
  • Jak przekonać sklep, producenta
    • Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
      • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
      • Argumenty biznesowe i niebiznesowe

Promocje wizerunkowe a trafficowe

  • Zalety i wady walki ceną
    • Jakie produkty są czułe na cenę
    • Jak obniżka ceny w promocji wpływa na sprzedaż regularną
    • Dlaczego warto organizować promocje in/out
    • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zalety promocji jakościowej, wizerunkowej
    • Budowa wizerunku eksperta i specjalisty
    • Sposoby prezentacji produktów luksusowych
    • Otoczenie produktów droższych
    • Co zadowoli wymagającego klienta

Współpraca z agencjami promocyjnymi i reklamowymi

  • Produkcja materiałów reklamowych
    • Brief do agencji – czyli detale są ważne
    • Wizualizacje — ich rola w procesie produkcji POS
    • Pułapki w produkcji POS – przykłady
      • Nieczytelna komunikacja, Wymiarowanie
      • Trwałość materiałów
      • Jakość naklejek, Ścieralność
      • Niewłaściwe założenia

Trade Marketing w E-commerce i Mediach Społecznościowych

  • Praca ze sklepem internetowym, czyli zrozumieć E-commerce Managera
  • Media społecznościowe i zasady poruszania się po nich. Specyfika, możliwości
  • CTA (Call to Action) – dlaczego internauta ma kliknąć NAS
  • Rola pozytywnej komunikacji w budowie wizerunku marki
  • Komunikat personalny i jego znaczenie w Social Media
  • Fan Page czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
  • Praca z Vlogerami i Blogerami

Czas trwania: 1 dzień

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Cena

950 zł netto ( 1169 zł brutto )

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie
Program

Persona zakupowa i rola komunikacji w Trade Marketingu

  • Kto kupuje, dla kogo promocja – Persona Zakupowa
  • Na czym opiera się skuteczna promocja
  • Cele promocji
  • Rodzaje komunikacji (werbalna a niewerbalna)
  • Jak angażować konsumenta i zachęcać do interakcji
  • Kim są konsumenci – 4 typy osobowości w oparciu o typologię kolorów Junga

Działania prosprzedażowe szyte na miarę

  • „Tailor Made Promo” – dlaczego to najbardziej wartościowy rodzaj aktywności
    • Rodzaje akcji „TMP” – krótkoterminowe, długoterminowe, wizerunkowe, sprzedażowe
    • Mechanizmy akcji „TMP” organizacja, sposoby rozliczenia
    • Zarządzanie akcją „TMP”
    • Rozliczanie akcji
  • Jak przekonać sklep, producenta
    • Przygotowanie konspektu prezentacji, wystąpienia
      • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
      • Argumenty biznesowe i niebiznesowe

Promocje wizerunkowe a trafficowe

  • Zalety i wady walki ceną
    • Jakie produkty są czułe na cenę
    • Jak obniżka ceny w promocji wpływa na sprzedaż regularną
    • Dlaczego warto organizować promocje in/out
    • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zalety promocji jakościowej, wizerunkowej
    • Budowa wizerunku eksperta i specjalisty
    • Sposoby prezentacji produktów luksusowych
    • Otoczenie produktów droższych
    • Co zadowoli wymagającego klienta

Współpraca z agencjami promocyjnymi i reklamowymi

  • Produkcja materiałów reklamowych
    • Brief do agencji – czyli detale są ważne
    • Wizualizacje — ich rola w procesie produkcji POS
    • Pułapki w produkcji POS – przykłady
      • Nieczytelna komunikacja, Wymiarowanie
      • Trwałość materiałów
      • Jakość naklejek, Ścieralność
      • Niewłaściwe założenia

Trade Marketing w E-commerce i Mediach Społecznościowych

  • Praca ze sklepem internetowym, czyli zrozumieć E-commerce Managera
  • Media społecznościowe i zasady poruszania się po nich. Specyfika, możliwości
  • CTA (Call to Action) – dlaczego internauta ma kliknąć NAS
  • Rola pozytywnej komunikacji w budowie wizerunku marki
  • Komunikat personalny i jego znaczenie w Social Media
  • Fan Page czy Ambasador marki – różnice, wady i zalety
  • Praca z Vlogerami i Blogerami

Czas trwania: 1 dzień

Cena

950 zł netto ( 1169 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

14 stycznia 2025

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane