Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne – EY Academy of Business

Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie

Proces budowania efektywnych promocji

  • Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty
  • 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji
  • Budowanie persony
  • Cele promocji z różnego punktu widzenia
  • Top 10 błędów w organizowaniu promocji

Miejsce pokazywania promocji

  • Gorące miejsca na pokazanie promocji
  • Promocje, których klient nie zauważy
  • Wyróżnienia produktów

Rodzaje promocji

  • Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta
  • Niecenowe – czy w ogóle istnieją?

Oznaczenia promocji

  • Efektywność wizerunkowa promocji
  • Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów
  • Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty
Strategie wyróżniania produktów: promocje detaliczne

Najczęściej promocja kojarzy się z obniżkami cen. Czasami detaliści, obniżając ceny, chcą pozbyć się zbędnego towaru, a innym razem kończy się termin przydatności. Niestety, nie każda promocja przynosi efekty, a skutkiem wielu z nich są niższe marże.

Na szkoleniu dowiesz się, jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjne, nie obniżając ceny; czym zaskoczyć klienta; jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by przyprowadzić klienta do sklepu.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad organizacji promocji
  • Jak stosować kreatywne rozwiązania promocyjnie, nie obniżając ceny i czym zaskoczyć klienta?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, nie zmniejszając masy marży oraz co zrobić, by zaprosić klienta do sklepu?
  • Jak ustrzec się błędów przy promocjach, aby podnosić rentowność?
  • Omówienie miejsc, w których warto umieścić narzędzia POS

Korzyści ze szkolenia:

  • Omówienie 7 etapów procesu budowania promocji
  • Zidentyfikowanie persony
  • Poznanie sposobów zwiększenia sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty masy marży
  • Wspólny mianownik organizowania promocji dla klienta, detalisty i producenta. Postrzeganie cen przez klientów i wpływ na organizowanie promocji
  • Jak wykorzystać fakt, że klienci nie kupują racjonalnie
Program

Proces budowania efektywnych promocji

  • Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty
  • 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji
  • Budowanie persony
  • Cele promocji z różnego punktu widzenia
  • Top 10 błędów w organizowaniu promocji

Miejsce pokazywania promocji

  • Gorące miejsca na pokazanie promocji
  • Promocje, których klient nie zauważy
  • Wyróżnienia produktów

Rodzaje promocji

  • Promocje cenowe – zalety i korzyści dla klienta
  • Niecenowe – czy w ogóle istnieją?

Oznaczenia promocji

  • Efektywność wizerunkowa promocji
  • Prezentacja autorskich badań dot. postrzegania ceny przez klientów
  • Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

8 listopada 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com