UX Design – podstawy – EY Academy of Business

UX Design – podstawy

Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?

Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.

Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.

Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.

  • Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
  • Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
  • Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
  • Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking

Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa

  • Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
  • Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
  • Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
  • Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
  • Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne

Poznaj wyczerpująco podstawy projektowania UX dzięki pięciu szczegółowym modułom szkoleniowym:

  • Teoria — podstawy projektowania UX i proces projektowy
  • Architektura informacji oraz user flow
  • Makietowanie — podstawy
  • Prototypowanie
  • Wzorce UX design i dobre praktyki

Moduł I: Teoria – podstawy projektowania UX i proces projektowy

  • Czym jest UX i skąd się wywodzi?
  • Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
  • Podejście eksperymentalne — połączenie świata nauki i biznesu
  • Proces projektowy tworzenia produktów — waterfall vs agile
  • Wartości płynące z podejścia UX i dlaczego stało się ono standardem w wielu branżach

Moduł II: Architektura informacji oraz user flow

  • Czym jest architektura informacji i gdzie się znajduje w procesie projektowym?
  • Mapowanie strukturalne i funkcjonalne
  • Podstawowe artefakty analizy biznesowej — diagramy blokowe, mapy produktowe, diagramy nawigacyjne
  • Jak przygotować ścieżkę użytkownika (user flow)?
  • Podstawowe wzorce architektury stosowane w interfejsach

Moduł III: Makietowanie – podstawy

  • Makiety i inne wytwory pracy projektantów — czym są i jaką niosą wartość?
  • Makiety Low-fi i Hi-fi – kiedy je stosujemy i w jakim celu?
  • Makietowanie w procesie projektowym — od konceptualizacji po handover
  • Standardowe w branży programy do makietowania
  • Figma — krótkie wprowadzenie

Moduł IV: Prototypowanie

  • Prototyp — czym jest, jak się go tworzy?
  • Prototyp jako narzędzie komunikacyjne i walidacyjne
  • Iteracyjna praca na prototypie z użytkownikami i zespołem produkcyjnym
  • Tworzenie prototypu — software i wskazówki

Moduł V: Wzorce UX Design i dobre praktyki

  • Jak znaleźć potwierdzenie hipotez UX w sieci — analiza danych zastanych
  • Benchmarking i analiza konkurencji jako narzędzia projektanta
  • Krytyczny odbiór zastanych materiałów — jak odróżnić wartościowe case study
  • Co dalej? Zarysowanie ścieżek kariery, społeczności, książki i osoby, które warto obserwować

Maciej Grątkowski - UX Designer, Product Design Manager, Design Consultant, trener EY Academy of Business. Maciej skupia się na wartości dla użytkownika i biznesu, funkcjonalności i ludziach. Jest pasjonatem OOUX.

Agnieszka Zygmunt - UX Researcher i Service Designer z doświadczeniem z zakresu Industrial Design, trenerka EY Academy of Business. Agnieszka od lat dokonuje analiz, przeprowadza badania i eksperymenty oraz projektuje usługi.

UX Design – podstawy

Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?

Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.

Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.

Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.

Dla kogo?

  • Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
  • Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
  • Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
  • Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking
Cele i korzyści

Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa

  • Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
  • Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
  • Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
  • Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
  • Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne

Poznaj wyczerpująco podstawy projektowania UX dzięki pięciu szczegółowym modułom szkoleniowym:

  • Teoria — podstawy projektowania UX i proces projektowy
  • Architektura informacji oraz user flow
  • Makietowanie — podstawy
  • Prototypowanie
  • Wzorce UX design i dobre praktyki
Program

Moduł I: Teoria – podstawy projektowania UX i proces projektowy

  • Czym jest UX i skąd się wywodzi?
  • Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
  • Podejście eksperymentalne — połączenie świata nauki i biznesu
  • Proces projektowy tworzenia produktów — waterfall vs agile
  • Wartości płynące z podejścia UX i dlaczego stało się ono standardem w wielu branżach

Moduł II: Architektura informacji oraz user flow

  • Czym jest architektura informacji i gdzie się znajduje w procesie projektowym?
  • Mapowanie strukturalne i funkcjonalne
  • Podstawowe artefakty analizy biznesowej — diagramy blokowe, mapy produktowe, diagramy nawigacyjne
  • Jak przygotować ścieżkę użytkownika (user flow)?
  • Podstawowe wzorce architektury stosowane w interfejsach

Moduł III: Makietowanie – podstawy

  • Makiety i inne wytwory pracy projektantów — czym są i jaką niosą wartość?
  • Makiety Low-fi i Hi-fi – kiedy je stosujemy i w jakim celu?
  • Makietowanie w procesie projektowym — od konceptualizacji po handover
  • Standardowe w branży programy do makietowania
  • Figma — krótkie wprowadzenie

Moduł IV: Prototypowanie

  • Prototyp — czym jest, jak się go tworzy?
  • Prototyp jako narzędzie komunikacyjne i walidacyjne
  • Iteracyjna praca na prototypie z użytkownikami i zespołem produkcyjnym
  • Tworzenie prototypu — software i wskazówki

Moduł V: Wzorce UX Design i dobre praktyki

  • Jak znaleźć potwierdzenie hipotez UX w sieci — analiza danych zastanych
  • Benchmarking i analiza konkurencji jako narzędzia projektanta
  • Krytyczny odbiór zastanych materiałów — jak odróżnić wartościowe case study
  • Co dalej? Zarysowanie ścieżek kariery, społeczności, książki i osoby, które warto obserwować

Cena

3250 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

4-5 kwietnia 2023

Kontakt

Sabina Sikorska-Suwała

Ekspert ds. szkoleń z obszaru IT oraz Cybersecurity

  • +48 572 002 720
  • Sabina.Sikorska-Suwala@pl.ey.com