UX Design – podstawy – EY Academy of Business

UX Design – podstawy

Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?

Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.

Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.

Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.

  • Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
  • Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
  • Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
  • Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking

Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa

  • Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
  • Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
  • Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
  • Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
  • Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne

Dzień 1: Projektowanie UX — teoria z odniesieniem do rzeczywistości

Moduł I: Teoria — podstawy projektowania UX

  • Czym jest UX Design i skąd się wywodzi?
  • Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
  • Połączenie świata nauki i biznesu — podejście eksperymentalne
  • Dlaczego projektowanie UX stało się standardem w wielu branżach — o wartościach płynących z użyteczności i dostępności

Moduł II: Projektanci UX w procesie projektowym

  • Proces projektowy tworzenia produktów cyfrowych — waterfall i agile
  • Przedstawienie procesu projektowego w iteracyjnym modelu Learn — Build — Measure
  • Najczęstsze zadania projektantów UX na poszczególnych etapach poparte przykładami z rzeczywistych projektów

Moduł III: Projektowanie UX w praktyce

  • O środowisku pracy projektanta w firmach technologicznych
  • Częste problemy stojące przed projektantami UX i jak je rozwiązywać
  • Kariera w UX — jak skutecznie zdobyć doświadczenie i pierwsze zlecenia, kierunki rozwoju projektantów
  • Garść dobrych praktyk i lifehacków przyspieszających rozwój zawodowy

Moduł IV: Podsumowanie i Q&A

  • Dlaczego warto bardziej zaangażować się w UX i czy to jest dla mnie?
  • Sesja Q&A – przygotujcie pytania!

Co dalej?

  • Wprowadzenie do biblioteki materiałów poszerzających przygotowanej specjalnie dla kursantów

Dzień 2: Praktyczne zajęcia warsztatowe

Warsztaty — Toolbox projektanta

  • Zapoznanie z najpotrzebniejszymi narzędziami wykorzystywanymi w codziennej pracy projektowej
  • Praca indywidualna i grupowa nad przygotowanym problemem projektowym
  • Opracowanie artefaktów projektowych, takich jak Lean Canvas, Proto-persona, User Journey Map, Sitemap i Wireframes
  • Podsumowanie i pytania

Co dalej?

  • Przekazanie szablonów i selekcji materiałów poszerzających dot. poszczególnych narzędzi projektowych

Maciej Grątkowski - UX Designer, Product Design Manager, Design Consultant, trener EY Academy of Business. Maciej skupia się na wartości dla użytkownika i biznesu, funkcjonalności i ludziach. Jest pasjonatem OOUX.

Agnieszka Zygmunt - UX Researcher i Service Designer z doświadczeniem z zakresu Industrial Design, trenerka EY Academy of Business. Agnieszka od lat dokonuje analiz, przeprowadza badania i eksperymenty oraz projektuje usługi.

UX Design – podstawy

Cena

2750 zł netto

UX Design – podstawy

Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?

Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.

Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.

Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.

Dla kogo?

  • Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
  • Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
  • Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
  • Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking
Cele i korzyści

Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa

  • Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
  • Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
  • Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
  • Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
  • Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne
Program

Dzień 1: Projektowanie UX — teoria z odniesieniem do rzeczywistości

Moduł I: Teoria — podstawy projektowania UX

  • Czym jest UX Design i skąd się wywodzi?
  • Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
  • Połączenie świata nauki i biznesu — podejście eksperymentalne
  • Dlaczego projektowanie UX stało się standardem w wielu branżach — o wartościach płynących z użyteczności i dostępności

Moduł II: Projektanci UX w procesie projektowym

  • Proces projektowy tworzenia produktów cyfrowych — waterfall i agile
  • Przedstawienie procesu projektowego w iteracyjnym modelu Learn — Build — Measure
  • Najczęstsze zadania projektantów UX na poszczególnych etapach poparte przykładami z rzeczywistych projektów

Moduł III: Projektowanie UX w praktyce

  • O środowisku pracy projektanta w firmach technologicznych
  • Częste problemy stojące przed projektantami UX i jak je rozwiązywać
  • Kariera w UX — jak skutecznie zdobyć doświadczenie i pierwsze zlecenia, kierunki rozwoju projektantów
  • Garść dobrych praktyk i lifehacków przyspieszających rozwój zawodowy

Moduł IV: Podsumowanie i Q&A

  • Dlaczego warto bardziej zaangażować się w UX i czy to jest dla mnie?
  • Sesja Q&A – przygotujcie pytania!

Co dalej?

  • Wprowadzenie do biblioteki materiałów poszerzających przygotowanej specjalnie dla kursantów

Dzień 2: Praktyczne zajęcia warsztatowe

Warsztaty — Toolbox projektanta

  • Zapoznanie z najpotrzebniejszymi narzędziami wykorzystywanymi w codziennej pracy projektowej
  • Praca indywidualna i grupowa nad przygotowanym problemem projektowym
  • Opracowanie artefaktów projektowych, takich jak Lean Canvas, Proto-persona, User Journey Map, Sitemap i Wireframes
  • Podsumowanie i pytania

Co dalej?

  • Przekazanie szablonów i selekcji materiałów poszerzających dot. poszczególnych narzędzi projektowych

Cena

2750 zł netto

Lokalizacja

Online Live

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

Kontakt

Sabina Sikorska-Suwała

Ekspert ds. Projektów Szkoleniowych

  • +48 572 002 720
  • Sabina.Sikorska-Suwala@pl.ey.com