UX Design – podstawy
Czym jest UX i skąd się wywodzi? Jak stworzyć architekturę informacji i dobry user flow? Co zrobić, aby Twoje rozwiązanie odpowiadało na realne potrzeby użytkowników?
Projektowanie UX jest podejściem skupiającym się na dostarczaniu odbiorcom jak najlepszego produktu i doświadczeń z jego użytkowania. Podczas szkolenia dowiesz się, jak nawigować w gąszczu metod i procesów, tak aby tworzone przez Ciebie rozwiązanie było maksymalnie dopasowane do potrzeb klientów i użytkowników — właśnie za pomocą UX designu.
Wprowadzimy Cię do kluczowych obszarów związanych z User Experience. Szkolenie jest nastawione na część praktyczną, prezentując przy tym niezbędny kontekst teoretyczny, i stanowi doskonałą okazję do zadania pytań doświadczonym projektantom: poznania ich wglądu w rzeczywistą pracę projektową i z produktem.
Otrzymasz również wskazówki na temat tego, jak i gdzie szukać materiałów pozwalających na rzetelne poszerzanie wiedzy dziedzinowej, a także tego, jak wybrać te najbardziej wartościowe. Kurs uzupełniony jest o dobre praktyki w branży UX designu.
- Chcesz zdobyć podstawową wiedzę pozwalającą na rozpoczęcie pracy na stanowisku projektanta
- Masz niedługi staż lub rozpoczynasz karierę na stanowisku UX/UI/Product Designera (0-2 lata)
- Pracujesz w innym dziale projektowym lub organizacyjnym blisko związanym z designem (np. PM, PO, Sales, FE)
- Interesujesz się projektowaniem zorientowanym na użytkowniku i metodą design thinking
Cele i korzyści wynikające z uczestnictwa
- Zrozumiesz podstawowe zagadnienia wykorzystywane w procesie UX Design: użyteczność (usability), User Centered Design, proces projektowy (model Learn — Build — Measure)
- Ustrukturyzujesz wiedzę dziedzinową w zakresie projektowania UX
- Poznasz podstawowe narzędzia (cyfrowe, warsztatowe, koncepcyjne) wykorzystywane na co dzień podczas pracy projektowej
- Zapoznasz się ze standardami, dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi
- Zarysujesz dalsze ścieżki rozwoju zawodowego, poznasz wartościowe źródła wiedzy domenowej i kanały informacyjne
Poznaj wyczerpująco podstawy projektowania UX dzięki pięciu szczegółowym modułom szkoleniowym:
- Teoria — podstawy projektowania UX i proces projektowy
- Architektura informacji oraz user flow
- Makietowanie — podstawy
- Prototypowanie
- Wzorce UX design i dobre praktyki
Moduł I: Teoria – podstawy projektowania UX i proces projektowy
- Czym jest UX i skąd się wywodzi?
- Projektowanie zorientowane na użytkowniku (UCD)
- Podejście eksperymentalne — połączenie świata nauki i biznesu
- Proces projektowy tworzenia produktów — waterfall vs agile
- Wartości płynące z podejścia UX i dlaczego stało się ono standardem w wielu branżach
Moduł II: Architektura informacji oraz user flow
- Czym jest architektura informacji i gdzie się znajduje w procesie projektowym?
- Mapowanie strukturalne i funkcjonalne
- Podstawowe artefakty analizy biznesowej — diagramy blokowe, mapy produktowe, diagramy nawigacyjne
- Jak przygotować ścieżkę użytkownika (user flow)?
- Podstawowe wzorce architektury stosowane w interfejsach
Moduł III: Makietowanie – podstawy
- Makiety i inne wytwory pracy projektantów — czym są i jaką niosą wartość?
- Makiety Low-fi i Hi-fi – kiedy je stosujemy i w jakim celu?
- Makietowanie w procesie projektowym — od konceptualizacji po handover
- Standardowe w branży programy do makietowania
- Figma — krótkie wprowadzenie
Moduł IV: Prototypowanie
- Prototyp — czym jest, jak się go tworzy?
- Prototyp jako narzędzie komunikacyjne i walidacyjne
- Iteracyjna praca na prototypie z użytkownikami i zespołem produkcyjnym
- Tworzenie prototypu — software i wskazówki
Moduł V: Wzorce UX Design i dobre praktyki
- Jak znaleźć potwierdzenie hipotez UX w sieci — analiza danych zastanych
- Benchmarking i analiza konkurencji jako narzędzia projektanta
- Krytyczny odbiór zastanych materiałów — jak odróżnić wartościowe case study
- Co dalej? Zarysowanie ścieżek kariery, społeczności, książki i osoby, które warto obserwować
Maciej Grątkowski - UX Designer, Product Design Manager, Design Consultant, trener EY Academy of Business. Maciej skupia się na wartości dla użytkownika i biznesu, funkcjonalności i ludziach. Jest pasjonatem OOUX.
Agnieszka Zygmunt - UX Researcher i Service Designer z doświadczeniem z zakresu Industrial Design, trenerka EY Academy of Business. Agnieszka od lat dokonuje analiz, przeprowadza badania i eksperymenty oraz projektuje usługi.