Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D – EY Academy of Business

Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D

Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.

Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.

Podczas szkolenia poznasz wyzwania, z którymi możesz mierzyć się w trakcie prowadzenia projektów R&D w dobie pandemii Covid – 19 oraz jakie metody i narzędzia możesz wykorzystać w obecnym środowisku pracy. Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D potrzebne jest w szczególności w czasach zmian i zawirowań gospodarczych.

Szkolenie polecamy głównie:

  • Managerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
  • Managerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
  • Managerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
  • Właścicielom i managerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
  • Wszystkim tym pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług

Cel szkolenia:

Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.

Na warsztatach dowiesz się:

  • Jak, w oparciu o metody zarządzania projektami, budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
  • Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
  • Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
  • Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
  • Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D

Dzień I

  • Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D? — 3h
  • Rola lidera w tworzeniu innowacji?
  • Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
  • Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
  • Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
  • Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych
  • Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe) — 3h
  • Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
  • Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
  • Projektowanie unikalnej propozycji wartości

Dzień II

  • Rola badań w projektach R&D — 2h
  • Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
  • Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
  • Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych
  • Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies) — 1h
  • Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody) — 2h
  • Blue ocean strategy
  • Design thinking
  • Lean startup
  • Running lean
  • Futures thinking
  • Mierz co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji — 1h

Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).

Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D

Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.

Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.

Podczas szkolenia poznasz wyzwania, z którymi możesz mierzyć się w trakcie prowadzenia projektów R&D w dobie pandemii Covid – 19 oraz jakie metody i narzędzia możesz wykorzystać w obecnym środowisku pracy. Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D potrzebne jest w szczególności w czasach zmian i zawirowań gospodarczych.

Dla kogo

Szkolenie polecamy głównie:

  • Managerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
  • Managerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
  • Managerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
  • Właścicielom i managerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
  • Wszystkim tym pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług
Cele i korzyści

Cel szkolenia:

Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.

Na warsztatach dowiesz się:

  • Jak, w oparciu o metody zarządzania projektami, budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
  • Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
  • Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
  • Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
  • Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D
Program

Dzień I

  • Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D? — 3h
  • Rola lidera w tworzeniu innowacji?
  • Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
  • Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
  • Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
  • Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych
  • Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe) — 3h
  • Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
  • Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
  • Projektowanie unikalnej propozycji wartości

Dzień II

  • Rola badań w projektach R&D — 2h
  • Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
  • Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
  • Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych
  • Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies) — 1h
  • Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody) — 2h
  • Blue ocean strategy
  • Design thinking
  • Lean startup
  • Running lean
  • Futures thinking
  • Mierz co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji — 1h
Szczegóły programu modułowego

Cena

2100 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

13-14 października 2022

Kontakt

Oktawia Wróblewska

Koordynator kursu

  • +48 517 882 348
  • oktawia.wroblewska@pl.ey.com