Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D
Badania, rozwój, innowacje… Wydają się być dobrze znane i ugruntowane w biznesie już od kilku lat. Nic bardziej mylnego – wiesz o tym doskonale, jeśli pracujesz w obszarze R&D. Przekonasz się o tym, jeśli w najbliższym czasie planujesz stworzyć dział lub jednostkę B+R.
Dynamika i rozmiar, którego nabrały w ostatnich latach działania R&D wymaga podejścia projektowego, które umożliwi efektywne wdrożenie wypracowanych pomysłów, rozwiązań i usług. Z założenia powinny generować nowy przychód lub optymalizować procesy w Twojej organizacji.
Podczas szkolenia poznasz wyzwania, z którymi możesz mierzyć się w trakcie prowadzenia projektów R&D w dobie pandemii Covid – 19 oraz jakie metody i narzędzia możesz wykorzystać w obecnym środowisku pracy. Wdrażanie i zarządzanie projektem R&D potrzebne jest w szczególności w czasach zmian i zawirowań gospodarczych.
Szkolenie polecamy głównie:
- Managerom i specjalistom działów R&D (B+R) bezpośrednio zaangażowanym w procesy związane z innowacyjnością
- Managerom i specjalistom działów marketingu odpowiedzialnym za innowację produktową
- Managerom produkcji i technologom, którzy odpowiadają za procesy i projekty innowacji technologicznej
- Właścicielom i managerom „start-upów” związanych z innowacyjnymi produktami, usługami i rozwiązaniami rynkowymi
- Wszystkim tym pracownikom, których praca polega m.in. na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań, podnoszeniu konkurencyjności firmy/produktów/usług
Cel szkolenia:
Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i poznają efektywne rozwiązania z zakresu realizacji projektów R&D – od etapu inicjacji projektu, przez dobór odpowiednich metod i narzędzi, przez prototypowanie, testy, po przygotowanie do wdrożenia.
Na warsztatach dowiesz się:
- Jak, w oparciu o metody zarządzania projektami, budować i zarządzać kulturą innowacji w Twojej firmie
- Jakie metodyki skutecznie wspierają pracę zespołów R&D
- Jak tworzyć pożądaną wartość dla klienta i firmy
- Jak budować efektywne zespoły do wdrażania innowacji
- Jak określić role, cele i wskaźniki w projektach R&D
Dzień I
- Rola innowacji w strategii Twojej firmy – dlaczego każda firma powinna realizować projekty R&D? — 3h
- Rola lidera w tworzeniu innowacji?
- Zespoły interdyscyplinarne – czym są i dlaczego mają takie znaczenie?
- Innowacje produktowe, usługowe, modelu biznesowego, czyli dlaczego dostarczanie nowej wartości na rynek jest tak ważne?
- Systemowe podejście do innowacji – rola i znaczenie?
- Planowanie i inicjacja projektów badawczo-rozwojowych
- Tworzenie wartości w procesie kreatywnym (narzędzia wspierające pracę indywidualną i grupową – zajęcia warsztatowe) — 3h
- Jobs-To-Be-Done, czyli czym jest wartość dla klienta i jak ją dostarczyć?
- Tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych
- Projektowanie unikalnej propozycji wartości
Dzień II
- Rola badań w projektach R&D — 2h
- Badania jakościowe w procesie tworzenia innowacji
- Badania ilościowe w procesie skalowania innowacji
- Analiza i wykorzystanie trendów społecznych i technologicznych
- Jak to robią inni, czyli kultura innowacji w firmie (case studies) — 1h
- Metodyki i narzędzia wspierające poszukiwanie i wdrażanie innowacji (zajęcia warsztatowe z wybranej metody) — 2h
- Blue ocean strategy
- Design thinking
- Lean startup
- Running lean
- Futures thinking
- Mierz co należy, czyli jak pogodzić cele biznesowe ze strategią innowacji — 1h
Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).