Zarządzanie zmianą w SSC – EY Academy of Business

Zarządzanie zmianą w SSC

Zarządzanie zmianą w SSC/BPO stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania organizacji w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Jest to nieodłączny proces, który pozwala firmom skutecznie dostosowywać się do ewoluujących warunków rynkowych, technologicznych i organizacyjnych. Wprowadzanie zmian w obszarze Shared Services Centers (SSC) ma szczególne znaczenie, ponieważ te jednostki pełnią kluczową rolę w optymalizacji procesów, standaryzacji działań oraz centralizacji funkcji biznesowych. Dodatkowo zarządzanie zmianą różni się znaczenie od zarządzania zmianą typowo w jednostkach SSC. Należy na każdym kroku uwzględniać specyfikę tej branży biznesowej.

To szkolenie jest fundamentalne z kilku powodów. Po pierwsze, umożliwia efektywne wdrażanie nowych metodologii i procesów, które mają na celu optymalizację działalności biznesowej w sektorze SSC/BPO. Dzięki temu firma może skorzystać z nowoczesnych rozwiązań, poprawić efektywność operacyjną oraz lepiej dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia.

Po drugie, proces zarządzania zmianą w SSC pomaga zminimalizować opór ze strony pracowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie w procesy transformacyjne. Skuteczna komunikacja i właściwie dostosowane strategie zmiany pozwalają na budowanie pozytywnej atmosfery, sprzyjającej akceptacji nowych rozwiązań i pomysłów.

To szkolenie jest skierowane przede wszystkim do liderów i menedżerów na różnych poziomach hierarchicznych, którzy pracują w sektorze Shared Services Centers (SSC) i Business Process Outsourcing (BPO).

 

Dyrektorzy SSC, kierownicy zespołów, specjaliści ds. transformacji, tranzycji procesowej, zarządzania zmianą lub kadrami (HRBP). Wszystkie osoby, którzy mają wpływ na efektywność operacyjną i funkcjonowanie organizacji w kontekście zmian w obszarze SSC/BPO.

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • Rozumiał unikatowość w zarządzaniu zmianą w SSC/BPO.
  • Potrafił identyfikować obszary w SSC kluczowe dla osiągnięcia celów biznesowych.
  • Mógł skorelować zmiany w SSC z planem biznesowym.
  • Umiał zarządzać rotacją pracowników jako elementem planu zmiany.
  • Znał wyzwalacze zmian związane z rozwojem technologicznym, modelami biznesowymi, automatyzacją, lokalizacjami, ESG i rynkiem pracy.
  • Potrafił budować lokalne sieci transmisyjne dotyczące zmiany.
  • Znał rolę interesariuszy w zarządzaniu zmianą w SSC.
  • Identyfikował koła zarządzania zmianą w SSC i wpasowywał w nie podejścia projektowego.
  • Unikał głównych błędów wynikających z podejścia typowo projektowego do zarządzania zmianą w SSC.
  • Potrafił budować plan komunikacji zmiany w SSC.
  • Przeprowadzał dwufazową komunikację między SSC a Core Businesses.
  • Dopasowywał pracowników w różnych fazach zmiany.
  • Adaptował pracowników już w procesie Onboardingu.

Dzień 1:

Moduł 1: Zarządzanie zmianą vs Zarządzanie zmianą w SSC

  • Jakie są najważniejsze różnice?
  • Co z zagadnień zarządzania zmianą sprawdzi się w SSC, a co jest zbędne?
  • Dlaczego zmiana w SSC/BPO to proces stały?
  • Zmiana rozwojowa, zmiana tranzycyjna, zmiana transformacyjna

Moduł 2: Planowanie zmiany w SSC z uwzględnieniem Core Business siedziby głównej

  • Identyfikację obszarów w SSC, które mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów biznesowych, tak aby zapewnić spójność między strategią biznesową a zmianami wprowadzanymi w ramach SSC
  • Inicjatorzy zmiany. Jeśli zmiana wychodzi z SSC jak skorelować ją ze OGSM biznesu?
  • Planowanie zmian w SSC a planowanie zmian w BPO – jakie są wyzwania?
  • Rotacja pracowników – czy to stały element przy uwzględnianiu planu zmiany? Jak wyliczać rotację, jak ją zmniejszyć?

Moduł 3: Jak skutecznie zarządzić wyzwalaczami zmiany w SSC/BPO w aktualnym otoczeniu biznesowym?

  • Związane z rozwojem technologicznym, rozwojem modelów biznesowych oraz automatyzacją
  • Związane z lokalizacjami (onshore, nearshore i offshore)
  • ESG jako tryger zmiany
  • Rozwijający się elastyczny rynek pracy

Moduł 4: Ustalanie ról w procesie zmiany w SSC

  • Managerowie zmian „Transmission Change Managers” – jak znaleźć ich w zespole? Czy wymagane jest dodatkowe FTE? – jeśli tak, w jakich sytuacjach?
  • Budowa lokalnych sieci transmisyjnych z Change Agents na czele we współpracy z Change Management Team
  • Rola stakeholedrów w zarządzaniu zmianą w SSC – jak wybrać ich poprawnie i nadzorować ich pracę?

Dzień 2:

Moduł 5: Różnica między Zarządzaniem zmianą a Zarządzaniem projektem

  • Jakie jest koło zarządzania zmianą w SSC i jak wpasować w to koło zarządzanie projektowe?
  • Główne błędy i niepowodzenia wynikające z podejście typowo projektowego– omówienie case studies
  • Zarządzanie zmianą jako proces ciągły

Moduł 6: Komunikacja zmiany w SSC

  • Jak zbudować plan komunikacji zmiany w SSC?
  • Kreowanie rozwiązania Hands on
  • Dwufazowa komunikacja (SSC do Core Businesses oraz Core Business do SSC)
  • Etapy wdrażania pracowników, biorąc pod uwagę cztery fazy adaptacji do zmiany oraz ustalanie odpowiedzialności

Moduł 7: Adaptacja pracowników SSC/BPO do zmian

  • Jak prowadzić politykę otwartości na zmiany, które są ciągłym aspektem w SSC?
  • Adaptacja do zmiany już w procesie Onboardingu – dlaczego warto wdrażać od samego początku?
  • Jak rekrutować pracowników z myślą o ciągłej zmianie w SSC

Moduł 8: Analiza case studies oraz błędów zarządzania zmianą w SSC/BPO

  • Przykładowe case studies sukcesów i porażek w aspekcie zarządzania zmianą w SSC/BPO
  • Sesja Q&A

Emilia Sędziak - negocjator biznesowy, trener, konsultant oraz wykładowca akademicki przedmiotów biznesowych po angielsku oraz Psychologii Biznesu na Uniwersytecie MERITO oraz ANS Konin. W biznesie międzynarodowym, korporacyjnym działa od 2008 roku.

Zarządzanie zmianą w SSC

Cena

2 600 zł netto (3 198,00 zł brutto)

Zarządzanie zmianą w SSC

Zarządzanie zmianą w SSC/BPO stanowi kluczowy element skutecznego funkcjonowania organizacji w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Jest to nieodłączny proces, który pozwala firmom skutecznie dostosowywać się do ewoluujących warunków rynkowych, technologicznych i organizacyjnych. Wprowadzanie zmian w obszarze Shared Services Centers (SSC) ma szczególne znaczenie, ponieważ te jednostki pełnią kluczową rolę w optymalizacji procesów, standaryzacji działań oraz centralizacji funkcji biznesowych. Dodatkowo zarządzanie zmianą różni się znaczenie od zarządzania zmianą typowo w jednostkach SSC. Należy na każdym kroku uwzględniać specyfikę tej branży biznesowej.

To szkolenie jest fundamentalne z kilku powodów. Po pierwsze, umożliwia efektywne wdrażanie nowych metodologii i procesów, które mają na celu optymalizację działalności biznesowej w sektorze SSC/BPO. Dzięki temu firma może skorzystać z nowoczesnych rozwiązań, poprawić efektywność operacyjną oraz lepiej dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia.

Po drugie, proces zarządzania zmianą w SSC pomaga zminimalizować opór ze strony pracowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie w procesy transformacyjne. Skuteczna komunikacja i właściwie dostosowane strategie zmiany pozwalają na budowanie pozytywnej atmosfery, sprzyjającej akceptacji nowych rozwiązań i pomysłów.

Dla kogo?

To szkolenie jest skierowane przede wszystkim do liderów i menedżerów na różnych poziomach hierarchicznych, którzy pracują w sektorze Shared Services Centers (SSC) i Business Process Outsourcing (BPO).

 

Dyrektorzy SSC, kierownicy zespołów, specjaliści ds. transformacji, tranzycji procesowej, zarządzania zmianą lub kadrami (HRBP). Wszystkie osoby, którzy mają wpływ na efektywność operacyjną i funkcjonowanie organizacji w kontekście zmian w obszarze SSC/BPO.

Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • Rozumiał unikatowość w zarządzaniu zmianą w SSC/BPO.
  • Potrafił identyfikować obszary w SSC kluczowe dla osiągnięcia celów biznesowych.
  • Mógł skorelować zmiany w SSC z planem biznesowym.
  • Umiał zarządzać rotacją pracowników jako elementem planu zmiany.
  • Znał wyzwalacze zmian związane z rozwojem technologicznym, modelami biznesowymi, automatyzacją, lokalizacjami, ESG i rynkiem pracy.
  • Potrafił budować lokalne sieci transmisyjne dotyczące zmiany.
  • Znał rolę interesariuszy w zarządzaniu zmianą w SSC.
  • Identyfikował koła zarządzania zmianą w SSC i wpasowywał w nie podejścia projektowego.
  • Unikał głównych błędów wynikających z podejścia typowo projektowego do zarządzania zmianą w SSC.
  • Potrafił budować plan komunikacji zmiany w SSC.
  • Przeprowadzał dwufazową komunikację między SSC a Core Businesses.
  • Dopasowywał pracowników w różnych fazach zmiany.
  • Adaptował pracowników już w procesie Onboardingu.
Program

Dzień 1:

Moduł 1: Zarządzanie zmianą vs Zarządzanie zmianą w SSC

  • Jakie są najważniejsze różnice?
  • Co z zagadnień zarządzania zmianą sprawdzi się w SSC, a co jest zbędne?
  • Dlaczego zmiana w SSC/BPO to proces stały?
  • Zmiana rozwojowa, zmiana tranzycyjna, zmiana transformacyjna

Moduł 2: Planowanie zmiany w SSC z uwzględnieniem Core Business siedziby głównej

  • Identyfikację obszarów w SSC, które mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów biznesowych, tak aby zapewnić spójność między strategią biznesową a zmianami wprowadzanymi w ramach SSC
  • Inicjatorzy zmiany. Jeśli zmiana wychodzi z SSC jak skorelować ją ze OGSM biznesu?
  • Planowanie zmian w SSC a planowanie zmian w BPO – jakie są wyzwania?
  • Rotacja pracowników – czy to stały element przy uwzględnianiu planu zmiany? Jak wyliczać rotację, jak ją zmniejszyć?

Moduł 3: Jak skutecznie zarządzić wyzwalaczami zmiany w SSC/BPO w aktualnym otoczeniu biznesowym?

  • Związane z rozwojem technologicznym, rozwojem modelów biznesowych oraz automatyzacją
  • Związane z lokalizacjami (onshore, nearshore i offshore)
  • ESG jako tryger zmiany
  • Rozwijający się elastyczny rynek pracy

Moduł 4: Ustalanie ról w procesie zmiany w SSC

  • Managerowie zmian „Transmission Change Managers” – jak znaleźć ich w zespole? Czy wymagane jest dodatkowe FTE? – jeśli tak, w jakich sytuacjach?
  • Budowa lokalnych sieci transmisyjnych z Change Agents na czele we współpracy z Change Management Team
  • Rola stakeholedrów w zarządzaniu zmianą w SSC – jak wybrać ich poprawnie i nadzorować ich pracę?

Dzień 2:

Moduł 5: Różnica między Zarządzaniem zmianą a Zarządzaniem projektem

  • Jakie jest koło zarządzania zmianą w SSC i jak wpasować w to koło zarządzanie projektowe?
  • Główne błędy i niepowodzenia wynikające z podejście typowo projektowego– omówienie case studies
  • Zarządzanie zmianą jako proces ciągły

Moduł 6: Komunikacja zmiany w SSC

  • Jak zbudować plan komunikacji zmiany w SSC?
  • Kreowanie rozwiązania Hands on
  • Dwufazowa komunikacja (SSC do Core Businesses oraz Core Business do SSC)
  • Etapy wdrażania pracowników, biorąc pod uwagę cztery fazy adaptacji do zmiany oraz ustalanie odpowiedzialności

Moduł 7: Adaptacja pracowników SSC/BPO do zmian

  • Jak prowadzić politykę otwartości na zmiany, które są ciągłym aspektem w SSC?
  • Adaptacja do zmiany już w procesie Onboardingu – dlaczego warto wdrażać od samego początku?
  • Jak rekrutować pracowników z myślą o ciągłej zmianie w SSC

Moduł 8: Analiza case studies oraz błędów zarządzania zmianą w SSC/BPO

  • Przykładowe case studies sukcesów i porażek w aspekcie zarządzania zmianą w SSC/BPO
  • Sesja Q&A

Cena

2 600 zł netto (3 198,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowy termin zostanie podany wkrótce

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • anna.sobora@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane