Letnia Akademia Controllingu
Program EY Certified Controller ma na celu zapoznanie uczestników z systemem sterowania przedsiębiorstwem zorientowanym na wynik. W cyklu modułowym przestawione zostaną funkcje controllingu w przedsiębiorstwie, jakimi są planowanie, sterowanie, nadzorowanie i kontrola. Jak przygotować budżet? W jaki sposób skalkulować koszt jednostkowy w przedsiębiorstwie? Na czym polega i jak przygotować rachunek przepływów pieniężnych i rachunek rentowności firmy? W jaki sposób czytać sprawozdania i przeprowadzać na ich podstawie analizę? Jak wprowadzić system raportowania w jednostce niezbędny do podejmowania trafnych i opłacalnych decyzji biznesowych? W czym może pomóc umiejętna analiza projektów inwestycyjnych firmy? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy EY Certified Controller.
Letnią Akademię Controllingu polecamy szczególnie:
- Osobom chcącym rozpocząć pracę w obszarze controllingu, planowania, analiz i kontroli działalności przedsiębiorstwa
- Kadrze menedżerskiej , która chce wprowadzić controlling, analizę i kontrolę kosztów w swoich organizacjach
- Pracownikom odpowiedzialnym za kontrolę kosztów w firmie
- Dyrektorom finansowym, którzy chcą wprowadzić system kontroli, planowania i ewidencji kosztów i wyniku w organizacji
- Osobom przygotowującym się do pracy w zespole analiz kosztowych, controllingu, kalkulacji kosztów
- Pracownikom zajmującym się oceną skuteczności działań sprzedażowych, marketingowych i obsługi klienta
Cel szkolenia
Celem Letniej Akademii Controllingu jest:
- Wyjaśnienie roli i zadań controllingu w przedsiębiorstwie
- Pokazanie narzędzi controllingu, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym
- Przedstawienie możliwości zastosowania różnych rachunków kosztów
- Pokazanie, jak wprowadzić system kontroli kosztów w przedsiębiorstwie
- Wyjaśnienie, na czym polega analiza wskaźnikowa i jak można ocenić sytuację firmy na podstawie sprawozdań finansowych
- Pokazanie, jak tworzyć budżety operacyjne, finansowe i budżety projektów
- Omówienie, przy pomocy jakich miar można oceniać działania sprzedażowe, marketing i obsługę klienta
Program „Letnia Akademia Controllingu – EY Certified Controller” składa się z 5 modułów: Wdrożenie controllingu w organizacji, Controlling kosztów, Controlling finansowy, Planowanie i budżetowanie, Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.
Z poziomu tej strony możesz zapisać się na pakiet wszystkich 5 modułów lub pakiet wszystkich 5 modułów z dostępem do nagrań.
Wdrożenie controllingu w organizacji - 18.08
- Controlling – cele, rola, funkcje, zadania i miejsce w organizacji
- Rachunkowość zarządcza, finansowa i podatkowa a controlling
- Controlling jako wsparcie kadry zarządzającej – kluczowe obszary wsparcia
- Controlling a zintegrowane systemy zarządzania w przedsiębiorstwie, KPI, KRI
- Funkcja i zadania controllera oraz jego relacje z interesariuszami controllingu
- Dialog controllera z menedżerami
- System informacyjny oraz system informatyczny controllingu
Controlling kosztów - 19.08
- Rachunkowość zarządcza, controlling kosztów
- Koszty w rachunku wyników, rodzaje kosztów
- Koszty istotne przy podejmowaniu decyzji
- Rachunek kosztów pełnych i zmiennych, rachunek kosztów działań (ABC)
- Poziomy cen w krótkim i w długim terminie
- Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż
- Analiza progu rentowności
Controlling finansowy - 20.08
- Rola i zadania controllingu finansowego
- Zysk jako cel funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zyski księgowe a EBIT, EBITDA, NOPAT i EVA
- Wstępna analiza finansowa i piramida Du Ponta
- Ocena ośmiu wariantów rachunku przepływów pieniężnych
- Analiza rentowności, płynności finansowej, zadłużenia oraz obrotowości operacyjnej (sprawności działania)
- Wskaźniki operacyjne wewnątrz przedsiębiorstwa w poszczególnych obszarach funkcjonowania (KPI i KRI)
Planowanie i budżetowanie - 21.08
- Wprowadzenie do planowania i budżetowania
- Metody i proces budżetowania, budżety cząstkowe
- Planowanie finansowe na potrzeby oceny kondycji firmy
- Planowanie finansowe w kontekście opłacalności inwestycji
- Kontrola wykonania budżetu i analiza odchyleń
- Wady budżetowania i proponowane środki zaradcze
Controlling obszaru sprzedaży, marketingu i obsługi klienta - 22.08
- Wprowadzenie do controllingu sprzedaży i marketingu – cele, zakres, podstawowe założenia
- Czy można zmierzyć relacje z klientami? Metody oceny portfela klientów oraz zarządzanie rentownością klientów
- Podstawy polityki cenowo-rabatowej
- Opomiarowanie i optymalizacja procesów sprzedaży
- Ocena kanałów sprzedaży – zagadnienia podstawowe
Tomasz Zdziarski - menedżer, konsultant w obszarze FI/CO. Tomasz specjalizuje się w szkoleniach oraz doradztwie w zakresie controllingu, finansów, analiz oraz zarządzania. Na sali szkoleniowej spędził ponad 4500 godzin.
Krzysztof Dwornicki - wieloletni dyrektor departamentów controllingu, m.in. w międzynarodowych korporacjach. Praktyk z 17-letnim doświadczeniem w rachunkowości zarządczej i controllingu.
Bartłomiej Cegłowski - trener i wykładowca z ponad 20-letnim stażem. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z controllingiem, analizą finansową, oceną projektów inwestycyjnych i zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa.
dr Anna Sperska - specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu sprzedażą i marketingiem ze szczególnym uwzględnieniem controllingu oraz finansowych aspektów sprzedaży.