Diagnoza kompetencji liderskich metodą development center
W jednodniowym, intensywnym warsztacie trenerka Małgorzata Łozińska – doświadczona ekspertka HR, asesorka i twórczyni metodologii, dzieli się swoim długoletnim i czynnym doświadczeniem, daje praktyczne podpowiedzi i sprawdzone sposoby na realizację projektu development center dla kadry managerskiej.
Warsztat ma formułę online. Oprócz skondensowanej wiedzy, dotyczącej metody, każdy uczestnik/czka będzie mógł/a zadać pytania, rozwiać wątpliwości i skonsultować swoje dotychczasowe doświadczenie w projektach development center.
Do udziału w warsztacie zapraszamy osoby z HR, które chcą pogłębić wiedzę o projektach development center, by samodzielnie realizować je w swojej organizacji.
- profesjonalistów HR, odpowiedzialnych za projekty rozwojowe
- managerów HR
- HR biznes partnerów
- specjalistów, koordynatorów i managerów szkoleń i rozwoju
Cele i korzyści
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy/czki będą:
- umieli praktycznie zaplanować, opracować i zrealizować projekt badania kompetencji przywódczych metodą development center
- uzyskają użyteczne podpowiedzi o co zadbać i na co uważać
- poznają praktyczne sposoby tworzenia casów, formularzy i innych narzędzi
- dowiedzą się, jak taki projekt osadzić w kontekście innych działań rozwojowych dla kadry managerskiej i o czym pamiętać w komunikacji
- będą przygotowani do użycia rzetelnej i wysoce diagnostycznej metody, dzięki której zinwentaryzują potrzeby rozwojowe liderów w organizacji, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i grupowym
- dowiedzą się, co dalej zrobić z wynikami badania
- będą czuli się silniejsi kompetencyjnie i poszerzą swoją paletę usług dla biznesu
- Development center jako metoda diagnozy kompetencji – najważniejsze informacje
- Katalog kompetencji liderskich, wybranych do badania
- Jak opisać kompetencje?
- Jakie kompetencje można, a jakich nie można zdiagnozować podczas development center?
- Ile kompetencji można realnie zbadać na 1 sesji?
- Jaką skalę oceny przyjąć do badania?
- Tworzenia zadań do diagnozy wybranych kompetencji
- Realna liczba zadań na jednodniową sesję
- Jak napisać zadanie, aby nie przerażało uczestników?
- Jaką kompetencję, jakim zadaniem zbadać?
- Tworzenie narzędzi wspomagających realizację sesji development center i sprawdzone sposoby na płynną i nieuciążliwą organizację sesji
- Czytelny harmonogram
- Liczba zaangażowanych osób vs. liczba uczestników
- Potrzebne sale i materiały vs. liczba uczestników
- Przygotowanie zespołu asesorskiego
- Standaryzacja w odgrywaniu scenek i ocenianiu
- Komunikacja o projekcie w organizacji
- Jak napisać rzetelne raporty i odbyć wartościowe sesje feedbackowe?
- Co powinno znaleźć się w raporcie i w jakiej formule go napisać?
- Scenariusz sesji feedbackowej
- Co dalej z wynikami development center?
- Zaangażowanie i wsparcie przełożonych osób badanych
- Komunikacja po projekcie
- Działania rozwojowe
Małgorzata Łozińska - Małgorzata jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyła liczne kursy podnoszące kwalifikacje, m.in.: kurs action learnin