Forum Shared Services 2025 – EY Academy of Business
Warszawa, al. Armii Ludowej 26, 00-609, budynek Focus

Co wyróżnia to wydarzenie?

Forum tworzone przez praktyków dla praktyków

Sesje strategiczne, technologiczne i HR-owe. Pełne spektrum transformacji

Ekspercka wiedza od organizacji o globalnym zasięgu

Przestrzeń do dyskusji, networkingu i projektowania przyszłości sektora

Agenda
(Sylwetki wszystkich prelegentów ujawnimy wkrótce)

9:00
Rejestracja, poranna kawa
9:30
Rozpoczęcie Forum

 

Tomasz Jakubiak, EY Academy of Business

BLOK I: STRATEGIA


9:40
Nienapisane zasady gry - globalny sektor GBS w etapie przewartościwoania. Jakie wyzwania i możliwości rodzi dla rynku polskich cetrów usług?

 

  • Modele dostaw ( w obszarach FP&A, podatków, ESG, AI-enabled analytics) oparte na wartości i wysokiej specjalizacji jako kluczowe przewagi. Jak dostarczać mierzalną wartość?
  • Odrodzenie insourcingu – większa kontrola i budowanie wewnętrzych, stratrgicznych kompetencji. Jak centra mogą wspierać ten trend, budując strategiczne „centers of excellence” w ramach swoich struktur?
  • Model BOTT (build-operate-transform-transfer) jako przykład nowoczesnego modelu tworzenia centrów
  • Generative business services – jak polskie centra mogą ewoluować w kierunku proaktywnego doradztwa, by docelowo stać się strategicznymi partnerami, a nie tylko dostawcami usług?
10:20
Strategiczne centrum doskonałości – czy Twoje centrum jest już naprawdę na drodze niezbędnej transformacji?

 

  • Rebalansowanie modeli operacyjnych, kadrowych i technologicznych w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby biznesu
  • Od wspierania strategii do jej współtworzenia – rola SSC/GBS jako partnera decyzyjnego
  • Innowacja + wiedza + wartość dodana. Jak zbudować strategię na nowo?
  • Specjalizacja jako nowy model wzrostu – jak budować centra eksperckie?
  • Jak zrównoważyć talenty, technologię i transformację?
  • Skalowanie centrum w dobie transformacji Sektora SSC?BPO/GBS bez utraty jakości i wartości dodanej
11:00
Przerwa na kawę

BLOK II: LUDZIE


11:20
Sektor usług wspólnych jako rynek dojrzałych talentów – jak zarządzać i rozwijać zespoły?

 

Case study

 

  • Analityka talentów – jak wykorzystać dane HR do identyfikacji, rozwijania i utrzymania wysokospecjalistycznej wiedzy w SSC?
  • Jak tworzyć elastyczne, a jednocześnie ukierunkowane strategicznie programy motywacji i rozwoju pracowników?
  • Elastyczne formy zatrudnienia i wynagradzania. Jak łączyć potrzeby organizacji z oczekiwaniami pracowników?
12:00
Od liczby etatów do koncentracji na jakości usług i wynikach, czyli dlaczego Twoje centrum potrzebuje nowych mierników efektywności?

 

Case study

 

  • Centrum usług jako centrum kompetencji. Jak mierzyć wartość zespołu przez jego zdolność do rozwiązywania złożonych problemów i wspierania decyzji biznesowych
  • Kultura zwinnego uczenia się jako model rozwoju kompetencji. Jak budować środowisko, w którym rozwój jest ciągły, a mierniki wspierają, a nie blokują rozwój
  • Jak, za pomocą nowych KPI, mierzyć jakość usług, wpływ na biznes i poziom innowacyjności zamiast tylko kosztów i liczby Full-Time Equivalent (FTE)?
12:40
Przerwa na lunch

BLOK III: TECHNOLOGIA


13:40
Tsunami AI. Jak skalować technologię i osiągać wzrost produktywności i redukcji kosztów w centrum usług wspólnych?

 

Wojciech Zajączkowski, Partner, Business Consulting, Digital GBS Transformation Leader, EY Polska

 

  • Od automatyzacji do generatywnej AI – jak ewoluuje wykorzystanie technologii w SSC/GBS i które obszary są najbardziej podatne na transformację
  • Skalowanie AI bez chaosu. W jaki sposób budować roadmapę wdrożeń, która uwzględnia gotowość organizacyjną, kompetencje zespołu i realny zwrot z inwestycji?
  • KP(A)I – jak mierzyć efektywność zespołów i procesów, gdy część pracy wykonuje technologia?
14:20
Jak stworzyć AI Governance – struktury zarządzcze i organizacyjne, które wspierają adopcję AI w centrum usług wspólnych?

 

  • Jak projektować i wdrażać rolę agentów AI (np. w finansach, HR, zakupach), by wspierali ludzi, a nie ich zastępowali?
  • Budowanie zdolności organizacji do pracy z AI: od szkoleń po nowe role (AI Champion, Prompt Designer, Data Steward)
15:00
Przerwa na kawę

BLOK 4: SESJA CASE STUDIES


Studia przypadków – Transformacja w praktyce: skalowanie wartości i innowacji.

 

Tematy zaprezentujemy wkrótce

15:20
Case study 1
16:00
Case study 2
16:40
Zakończenie Forum i wręczenie certyfikatów
Wydarzenie rozpocznie się za:
Dni
Godzin
Minut
Sekund
Zainteresowany?

Zgłoś się już dziś

Kontakt
Tomasz Jakubiak
Koordynator projektów konferencyjnych
0%