Feedback - jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom? – EY Academy of Business

Feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent, bo jest niezwykle cennym i skutecznym narzędziem wspierającym rozwój pracowników.

W trakcie warsztatów będziecie mieli okazję poznać i przećwiczyć różne metody udzielania feedbacku. Odniesiemy się również do wyzwań, jakie mogą Was spotkać w trakcie udzielania informacji zwrotnej i wypracujemy sposoby na pokonanie najtrudniejszych z nich.

Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.

  • Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
  • Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
  • Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
  • Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku – czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Okno Johari – spojrzenie na siebie z nowej, nieznanej strony

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości.

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne – który model udzielania feedbacku wybrać?

  • Model „kanapki” tzw. „sandwich feedback”
  • Model SBI
  • Model SPINKA
  • Model FUKO
  • Model zwinnego (agilowego) udzielania informacji zwrotnej — „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga

Feedback i co dalej – jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback?

  • Feedback vs Feedforward — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju, czyli jak produktywnie i rozwojowo wykorzystać otrzymany feedback

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO — jak doceniać pracownika w spersonalizowany sposób
  • Algorytm PUMA – udzielanie wzmacniającej informacji zwrotnej, która nie jest manipulacją
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Wyzwania podczas udzielania informacji zwrotnej 

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)

Anna Selwakowska-Domańska - praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami. Akredytowany facylitator międzynarodowego programu wykorzystującego zwinność i metodyki Agile w zarządzaniu organizacją oraz potencjałem ludzkim.

Feedback - jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Cena

2400 zł netto

Feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikom?

Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent, bo jest niezwykle cennym i skutecznym narzędziem wspierającym rozwój pracowników.

W trakcie warsztatów będziecie mieli okazję poznać i przećwiczyć różne metody udzielania feedbacku. Odniesiemy się również do wyzwań, jakie mogą Was spotkać w trakcie udzielania informacji zwrotnej i wypracujemy sposoby na pokonanie najtrudniejszych z nich.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.

Cele i korzyści

  • Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
  • Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
  • Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
  • Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji
Program

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku – czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Okno Johari – spojrzenie na siebie z nowej, nieznanej strony

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości.

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne – który model udzielania feedbacku wybrać?

  • Model „kanapki” tzw. „sandwich feedback”
  • Model SBI
  • Model SPINKA
  • Model FUKO
  • Model zwinnego (agilowego) udzielania informacji zwrotnej — „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga

Feedback i co dalej – jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback?

  • Feedback vs Feedforward — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju, czyli jak produktywnie i rozwojowo wykorzystać otrzymany feedback

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO — jak doceniać pracownika w spersonalizowany sposób
  • Algorytm PUMA – udzielanie wzmacniającej informacji zwrotnej, która nie jest manipulacją
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Wyzwania podczas udzielania informacji zwrotnej 

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)
Szczegóły programu modułowego

Moduł 1. Feedback jako kluczowe narzędzie rozwoju

Feedback jako prezent — co zrobić, aby był trafiony i cieszył?

  • Cechy konstruktywnego feedbacku — odczarowujemy feedback
  • Główne zasady udzielania feedbacku
  • Rodzaje feedbacku: wzmacniający vs korygujący
  • Rola menedżera/lidera w kształtowaniu kultury feedbacku

Główne powody, dla których ludzie obawiają się feedbacku i czy faktycznie jest czego się bać?

  • Dysonans poznawczy — zmiana autopercepcji w celu urealnienia samooceny
  • Główne triggery blokujące otwartość na feedback: trigger prawdy, trigger relacji, trigger tożsamości
  • Mindset asekuracyjny vs GROW
  • Okno Johari — to, co jest, a czego nie widzimy vs to, co widzą inni, a dla nas jest niewidoczne — budowanie samoświadomości jako sposób na wzrost inteligencji emocjonalnej

Korzyści z udzielania feedbacku dla:

  • Pracownika
  • Menedżera
  • Organizacji

Moduł 2. Jak skutecznie udzielać feedbacku? - workshop

Feedback szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości

Który model udzielania feedbacku wybrać? – przegląd modeli i ćwiczenia praktyczne

  • Model „kanapki”
  • Model „feedback WRAP”
  • NVC (Nonviolent Communication)

Feedback i co dalej? Jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedback

  • Feedforward jako kontynuacja feedbacku — Marshall Goldsmith
  • Indywidualny plan rozwoju

Umiejętność udzielania wzmacniającego feedbacku

  • Karty KUDO
  • Algorytm PUMA
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka!

Moduł 3. Sytuacje trudne podczas udzielania informacji zwrotnej - workshop

  • Emocjonalne reakcje na konstruktywny korygujący feedback — model SARA(H)
  • Coachingowy sposób reakcji na postawę defensywną podczas przyjmowania feedbacku — model HEAR
  • Strefa kontroli, wpływu, poza wpływem — jak nie brać feedbacku za bardzo do siebie
  • Jak radzić sobie z trudnymi reakcjami na feedback, np. płacz, atak personalny oraz inne (zebrane na początku szkolenia od uczestników)

Cena

2400 zł netto - cały program

Lokalizacja

Warszawa

Termin

3-4 czerwca 2024

Kontakt

Marcelina Stempak

Koordynator kursu

  • +48 573 809 630
  • marcelina.stempak@pl.ey.com