Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   HR Partnerem dla Biznesu   Prowadzenie rozmów feedbackowych

Prowadzenie rozmów feedbackowych w procesach ocen kompetencji: Oceny Okresowe, 360 i Development Centre 

Szkolenie dla menedżerów i ekspertów HR

Nowy termin zostanie podany

Ocena pracowników budzi wiele emocji. Przeżywają je zarówno oceniający, jak i oceniani. Celem szkolenia jest dostarczenie menedżerom, realizującym te procesy oraz ekspertom HR, nadzorującym je i supportującym - narzędzi służących profesjonalnemu przygotowaniu rozmowy i jej poprowadzeniu. Szkolenie ma charakter warsztatowy, dzięki czemu narzędzia te można będzie w warunkach warsztatowych przećwiczyć, sprawdzić ich przydatność oraz utrwalić.

Uwaga! Przy zapisywaniu się na szkolenie prosimy o podanie, jakiego rodzaju feedbackiem jesteście Państwo zainteresowani (po DC, 360 czy w ocenie konwencjonalnej).

  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt

Cele szkolenia:

  • podsumowanie różnic pomiędzy poszczególnymi systemami ocen
  • uwypuklenie charakterystyki oceny kompetencji
  • poznanie potencjalnych błędów oceny
  • poznanie zasad przygotowania do spotkania z pracownikiem
  • wykształcenie umiejętności przekazywania informacji zwrotnej, poznanie technik prowadzenia rozmowy
  • przećwiczenie prowadzenia rozmów feedbackowych
  • poznanie i przećwiczenie technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami pracowników podczas rozmowy feedbackowej
  • poznanie zasad budowania planów rozwoju
  • podsumowanie działań wspierających menedżerów przez siły HR

Program szkolenia

1. Ocena kompetencji i udzielanie informacji zwrotnej jako umiejętność menedżera:

  • jak możemy motywować i rozwijać pracowników poprzez udzielanie informacji zwrotnej
  • bieżące i okresowe udzielanie informacji zwrotnej przez przełożonego
  • narzędzia oceny: Developement Centre, 360 stopni, ocena okresowa, feedback bieżący
  • kiedy feedback przynosi efekty?

2. Ocena postaw, kompetencji, doświadczenia i wiedzy pracownika:

  • kryteria oceniania i różnice pomiędzy nimi
  • zasady oceniania kompetencji – czym są kompetencje i jak je obserwować w codziennym zachowaniu
  • najczęstsze błędy oceny popełnianie przez menedżerów
  • ocena kompetencji na przykładzie oceny okresowej i 360
  • stosowane skale oceny i konsekwencje ich stosowania
  • analiza sukcesów, trudności, stylu pracy i motywacji pracownika – przygotowanie argumentów do rozmowy
  • wytyczenie obszarów rozwoju pracownika

3. Przygotowanie do rozmowy feedbackowej:

  • cel rozmowy i efekt, jaki chcemy uzyskać
  • zaplanowanie spotkania i przygotowanie pracownika do feedbacku
  • struktura rozmowy feedbackowej
  • zapewnienie komfortu podczas spotkania

4. Metody i techniki komunikacji podczas prowadzenia spotkania:

  • techniki udzielania informacji zwrotnej np. SPINKA, BEER, FUKO
  • aktywne słuchanie i zadawanie pytań otwartych
  • umiejętność oddzielenia faktów od opinii, ocen od obserwacji
  • wymiana argumentów, angażowanie pracownika w rozmowę
  • analiza gotowości pracownika do przyjęcia feedbacku i rozwoju
  • kontraktowanie rozwoju z pracownikiem

5. Symulacja rozmów feedbackowych:

  • ćwiczenia w prowadzeniu rozmów
  • indywidualny feedback ze strony uczestników i trenera  

6. Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami pracowników:

  • milczenie pracownika
  • jak reagować na usprawiedliwianie się i „odbijanie piłeczki”
  • reagowanie na „poczucie krzywdy i niesprawiedliwości”
  • wątpliwości pracownika
  • co zrobić ze zbyt dużą rozbieżnością w ocenie

7. Budowanie planów rozwoju:

  • przykładowe plany rozwoju
  • kontraktowanie form rozwoju, mierników postępu i zakresu wsparcia  

8. Działania HR w obszarze wsparcia:

  • wspieranie menedżerów w prowadzeniu rozmów feedbackowych – zakres odpowiedzialności i formy wsparcia
  • wspieranie pracowników w realizacji planów rozwoju

Data i miejsce

Nowy termin zostanie podany

godz. 9.00-14.00

Cena 1600,00 PLN (+ 23% VAT)
E-mail do koordynatora szkolenia

Kontakt

Renata Michalak | tel. 508 018 460 | Renata.Michalak@pl.ey.com