Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje menedżerskie   Metody i techniki zarządzania zespołem

Metody i techniki zarządzania zespołem

Termin: 
6-8 października 2021 | Warszawa
Cena: 2850 zł (+23% VAT)
  
Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.
Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.
Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt
  • Pobierz program w PDF

Dla kogo

Wszystkich, którzy chcą:
  • doskonalić swoje umiejętności z zakresu kierowania i współpracy w zespole. Dla wszystkich tych, którzy chcieliby usystematyzować wiedzę na temat dynamiki zespołu, poznać etapy procesu grupowego i narzędzia poszukiwania rozwiązań oraz organizacji zadań w zespole.
  • udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem.

Cele szkolenia

  • Poznanie kluczowych mechanizmów i technik stosowanych w praktyce zarządzania zespołem 
  • Trenowanie umiejętności efektywnego zarządzania we współczesnych zespołach:
    • rozwiązywania problemów w zespole i podejmowania decyzji poprzez facylitację
    • procedur i narzędzi komunikacji 
    • metod zespołowego uczenia się

Korzyści

  • Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami poprzez budowanie zaufania i autorytetu 
  • Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołami
  • Zwiększenie umiejętności zarządzania procesem grupowym i jego wpływem na wykonywanie zadań przez zespół 
  • Umiejętność zastosowania narzędzi w zespołowym rozwiązywaniu problemów  i podejmowaniu decyzji, w szczególności facylitacji

Program

Jak budować dobry zespół?
  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?
Sztuka zarządzania potencjałem w zespole
  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się
Aspekty procesu grupowego w zespole
  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Radzenie sobie ze zmianą w zespole
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu
Rozwiązywanie problemów w zespole
  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych 
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji
  • Motywowanie zespołu - angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu
Jak zarządzać zespołem na „odległość”?
  • Specyfika współczesnych form pracy zespołowej
  • Podstawowe formy organizacyjne tzw. zespołów wirtualnych: przyczółkowy, sieciowy
  • Narzędzia komunikacji niezbędne w zarządzaniu zespołem na odległość
  • Ważność zasad i reguł współpracy oraz egzekwowania ich
Dodatkowo w programie
Trening własnych sytuacji kierowania zespołem
Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne sposoby zajęcia się poszczególnymi sytuacjami, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Data i miejsce

6-8 października 2021 | Warszawa

Cena 2850,00 PLN (+ 23% VAT)
E-mail do koordynatora szkolenia

Kontakt

Adrianna Sykucka  
specjalista ds. szkoleń 
tel. 519 511 447