Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje menedżerskie   Zarządzanie stresem i emocjami

Zarządzanie stresem i emocjami

Termin szkolenia: 9 października 2020 r. ONLINE

szkolenie w godz. 9.00-13.00

Cena: 320 zł plus VAT

**WYJĄTKOWA OKAZJA**

ONLINE LIVE: Korzystasz z home office, jesteś w delegacji, na urlopie? Zrealizuj ten kurs ONLINE i rozwiń swoje kompetencje.
Z dowolnego miejsca, w każdej sytuacji

Korzyści

  • Poznanie sposobów minimalizowania skutków stresu.
  • Pogłębienie umiejętności zapobiegania stresowi osobistemu.

Program

  • Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:
    • Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia 
    • Proces reakcji stresowej: sytuacja - umysł – ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy
    • Poczucie kontroli nad zdarzeniami, czyli o skutkach niedostatecznego i nadmiernego poczucia sprawstwa
  • Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu - interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:
    • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
    • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych i martwienia się
    • O pułapce kierowania się stereotypami, reakcjami innych osób, społecznymi przekonaniami i autorytetami (np. w obliczu paniki czy ograniczenia wolności) 
    • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu
    • Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację
  • Emocje i ciało:
    • Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocjiJak odbieramy emocje innych?
    • „Zarażanie się” emocjami, czyli o tym, na ile zaraźliwy jest strach, a nie sama choroba
    • Czy są emocje dobre i złe?
    • Ekspresja emocji i napięć w ciele
    • Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt

Dla kogo?

Do udziału w warsztacie zapraszamy
  • osób chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje i budować ścieżkę rozwoju zawodowego;
  • menedżerów i członków zespołów procesowych i projektowych;
  • osób zainteresowanych psychologią zarządzania i procesami grupowymi;
  • osób zainteresowanych zmianą jakości swojego funkcjonowania w sytuacjach trudnych i wymagających;
  • osób chcących rozwijać swoje umiejętności zarządzania sytuacjami stresującymi.

Cele i korzyści

  • Poznanie dynamiki powstawania objawów stresu. 
  • Poznanie podstaw psychologii zarządzania stresem.
  • Rozpoznanie swojego nawykowego sposobu reagowania emocjonalnego oraz wpływu przekonań na zakres możliwych do podjęcia działań w sytuacji stresującej. 
  • Podniesienie skuteczności działań indywidualnych i zespołowych w obliczu sytuacji związanych ze stresem.
  • Wzbogacenie w narzędzia samodoskonalenia oraz modele postępowania w sytuacji stresu.
  • Przećwiczenie technik związanych z redukcja napięcia w ciele. 
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi komunikacyjnych podczas prowadzenia trudnych rozmów (np. feedback, pytania coachingowe, kontraktowanie, przeformułowania, STOP, aktywne słuchanie, wnikliwa obserwacja). 
Korzyści
  • Znacząco wzrasta świadomość uczestników w zakresie związanym ze strojem i jego znaczeniem dla Uczestnicy otrzymają pomocną i praktyczną informację dotyczącą zasad etykiety biznesu w życiu Poszerzenie umiejętności z zakresu komunikowania w obliczu sytuacji stresowych i stresogennych.
  • Poznanie sposobów minimalizowania stresu i konfliktu.
  • Zdobycie wiedzy w obszarze skutecznych technik zapobiegania sytuacjom stresowym.
  • Zbudowanie świadomości na temat zarządzania czasem i planowania krótko - i długookresowego.
  • Pogłębienie umiejętności zapobiegania stresowi osobistemu.

Program

Stres osobisty i organizacyjny
  • Definicja i typologie stresu (czym jest stres, kiedy się pojawia, co go warunkuje)
  • Stres w organizacji w obliczu badań i statystyk
  • Schematy zachowań grupowych w obliczu stresu i konfliktu: jak zidentyfikować stres w zespole (DLA MENEDŻERÓW)
  • Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie)
Przyczyny stresu
  • Uwarunkowania indywidualne (kwestia odporności na stres, aspekt charakterologiczny)
  • Uwarunkowania strukturalno-organizacyjne a stres (DLA MENEDŻERÓW)
  • Aktywności indywidualne i zespołowe wzmagające stres
Konsekwencje stresu
  • Skutki indywidualne
  • Skutki organizacyjne
  • Stres a efektywność

Ćwiczenia:

Analiza scenek komunikacyjnych w obszarze badania symptomów stresu tymczasowego i permanentnego. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.
Stres a sytuacja konfliktowa 
  • Mechanizm powstawania konfliktu opartego o stres
  • Schemat działania w obliczu konfliktu
  • Działania prewencyjne w kontekście stresu i konfliktu
  • Metody wywierania wpływu a sytuacja konfliktowa
  • Obrona przed manipulacją
  • Radzenie sobie z atakami personalnymi, zarzutami i trudnymi pytaniami

Ćwiczenia: 

Ćwiczenie obniżania poziomu negatywnych emocji w sytuacjach konfliktowych. Warsztat doboru argumentów z elementami wywierania wpływu. Analiza mocnych i słabych stron poszczególnych uczestników scenek.
Przeciwdziałanie stresowi
  • Techniki kontroli stresu
  • Czynniki zapobiegające stresowi
  • Czynniki minimalizujące stres
  • Działania menedżerskie minimalizujące stres w organizacji (DLA MENEDŻERÓW)
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem osobistym
  • Schematy walki ze stresem w organizacji
Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:
  • Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia (holistyczne podejście) 
  • Proces reakcji stresowej: sytuacja - umysł – ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy 
  • Poczucie kontroli nad zdarzeniami: wyzwania, ograniczenia i możliwości, czyli o wpływie interpretacji na poczucie sprawstwa
Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu - interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:
  • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
  • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych
  • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu i poczuciu sprawstwa 
  • Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację
  • Praca na poziomie przekonań: rozpoznawanie przekonań, ograniczenia przekonań, „rozbijanie” przekonań ograniczających dostęp do własnych zasobów 

Ćwiczenia:

Ćwiczenia indywidualne i ćwiczenia w parach dotyczące poczucia wpływu na zdarzenia stresujące, samooceny własnych zasobów, rozpoznania własnych przekonań dotyczących stresu i swoich możliwości wpływania.  
Emocje i ciało:
  • Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocji
  • O tym jak odbieramy emocje innych
  • Czy są emocje dobre i złe?
  • Jak radzić sobie z emocjami które odczuwamy?
  • Ekspresja emocji i napięć w ciele
  • Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem

Ćwiczenia: 

Ćwiczenia w parach dotyczące rozpoznawania emocji (wykorzystanie technik coachingowych w słuchaniu ciała). Ćwiczenia grupowe wykorzystujące techniki relaksacji i koncentracji.
Zarządzanie trudnymi sytuacjami:
  • Umiejętności komunikacyjne podczas prowadzenia rozmowy: definiowanie celów, obserwacja reakcji po drugiej stronie, zadawanie pytań otwartych, podsumowywanie, klasyfikowanie, analiza danych i podejmowanie decyzji  
  • Umiejętności odpowiadania na emocje pojawiające się podczas rozmowy: konfrontowanie z reakcjami emocjonalnymi, rozpoznawanie potrzeb, rezonowanie, dystansowanie, rozpoznawanie i odsłanianie gier emocjonalnych, stawianie granic (definiowanie zakresu wsparcia) 

Ćwiczenia: 

Symulacje rozmów w parach na forum, dotyczące trudnych sytuacji oraz uruchamianie umiejętności odsłaniania przekonań, zmiany emocji i komunikacyjnych. Feedback od trenera i grupy. 

Data i miejsce

Termin szkolenia: 9 października 2020 r. ONLINE

szkolenie w godz. 9.00-13.00

Cena: 320 zł plus VAT

Dla firm

Oferujemy również realizację szkolenia w formule in-house (grupa zamknięta, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy). Nasze usługi obejmują:
badanie potrzeb szkoleniowych
dostosowanie programu, opracowanie scenek i przykładów na podstawie realiów i wyzwań organizacji
praktyczne rekomendacje przyszłych działań
organizację szkoleń w centrum konferencyjnym EY Academy of Business w Warszawie lub w innym miejscu na terenie całej Polski
Cena 320,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Sylwia Kacprzak
tel. +48 508 018 327

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.