Budowanie efektywnych zespołów: Rola Lidera w pokonywaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej – EY Academy of Business

Budowanie efektywnych zespołów: Rola Lidera w pokonywaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej

Poznaj model 5 dysfunkcji zespołowych Patricka Lencioniego i ich wpływ na funkcjonowanie zespołów.
Zapisz się
Dla kogo?
  • Szkolenie dedykowane jest dla osób na stanowiskach liderskich (lub przygotowujących się do takiej roli) bez względu na ilość lat doświadczenia czy poziom w organizacji
  • Na szkoleniu skorzystają także osoby pracujące w działach HR oraz project managerowie kierujący formalnymi/ nieformalnymi zespołami
  • Szczególnie skorzystają osoby, które dostrzegają aktualne wyzwania w sposobie w jaki ludzie ze sobą współpracują i szukają inspiracji jak temu zaradzić i/lub chcą być gotowi na takie sytuacje w przyszłości
Cel szkolenia

Po zajęciach uczestnik:

  • Pozna model 5 dysfunkcji zespołowych Patricka Lencioniego i ich wpływ na funkcjonowanie zespołów
  • Zrozumie, jak brak zaufania, strach przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności i brak orientacji na wyniki wpływają na efektywność zespołu
  • Dowie się, jakie są praktyczne metody diagnozowania i eliminowania dysfunkcji w zespołach
  • Zrozumie, jak jego rola jako lidera wpływa na dynamikę zespołu i jego sukcesy
Korzyści z udziału w szkoleniu

Cena szkolenia obejmuje pakiet dwóch książek autorstwa Patricka Lencioniego: „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” oraz „Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej”

  • Lepsze zrozumienie dynamiki zespołu: Uczestnik nauczy się diagnozować dysfunkcje w zespole i im przeciwdziałać
  • Praktyczne umiejętności: Narzędzia i techniki wspierające budowanie zaufania, otwartą komunikację oraz odpowiedzialność
  • Poprawa umiejętności przywódczych: Rozwijanie kompetencji menedżerskich w zakresie tworzenia środowiska sprzyjającego współpracy w zespole
  • Zwiększenie efektywności zespołu: Poznanie konkretnych technik, aby zespoły były bardziej zaangażowane, odpowiedzialne i skoncentrowane na wynikach
Program szkolenia

Dzień 1:

  1. Kiedy grupa ludzi staje się zespołem? Szanse, wyzwania i specyfika pracy zespołowej w współczesnych organizacjach
  2. Cykl życia zespołu: dynamika i rola lidera na poszczególnych etapach
  3. Autodiagnoza pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
  4. Wprowadzenie do modelu Lencioniego: Omówienie pięciu dysfunkcji zespołów.
  5. Dysfunkcja 1: Brak zaufania
    • Czym jest brak zaufania w zespole i jak się objawia?
    • Co buduje zaufanie w zespole?
    • Jak menedżerowie mogą tworzyć kulturę zaufania?
    • Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.

Dzień 2:

  1. Dysfunkcja 2: Strach przed konfliktem
    • Czym jest strach przed konfliktem i jak się objawia?
    • Dlaczego zdrowy konflikt jest niezbędny w zespołach? Różnica między konfliktem konstruktywnym, a destruktywnym.
    • Jak menedżerowie mogą zachęcać do otwartej komunikacji?
    • Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
  1. Dysfunkcja 3: Brak zaangażowania
    • Czym jest brak zaangażowania i jak go rozpoznać?
    • Skutki braku zaangażowania i sposoby zwiększania poczucia odpowiedzialności.
    • Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
  1. Dysfunkcja 4: Unikanie odpowiedzialności
    • Czym jest unikanie odpowiedzialności i jak je rozpoznać?
    • Mechanizmy wzmacniające odpowiedzialność indywidualną i zespołową.
    • Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
  1. Dysfunkcja 5: Brak dbałości o wyniki
    • Czym jest brak dbałości o wyniki i jak je rozpoznać?
    • Skupienie zespołu na osiąganiu wspólnych celów.
    • Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
  1. Warsztaty praktyczne: Analiza przypadków i praca nad rozwiązaniami.
  2. Podsumowanie i wypracowanie indywidualnych strategii planów działania.
Trenerzy
Karolina Safaryn-Girulska
Doświadczony menadżer i trener biznesu. Przez kilkanaście lat jako menadżer działu szkoleń w międzynarodowej organizacji, dbała o rozwój liderów i efektywnych zespołów. Aktualnie jako trener i konsultant pracuje z firmami z różnych branż dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozwoju kompetencji liderskich, skutecznego przekazu i budowania partnerskich relacji w zespole. Wierzy, że rozwój kompetencji osób zarządzających ma realny wpływ na jakość współpracy w organizacji i przekłada się na wiele biznesowych wskaźników. Wiedzę przekazuje z pasją i zaangażowaniem, w szczególności skupiając się na wsparciu w obszarze wdrażania nowych umiejętności po szkoleniu.