FeedBACK czy FeedFORWARD - udzielanie, przyjmowanie oraz wyzwań przezwyciężanie – EY Academy of Business

FeedBACK czy FeedFORWARD – udzielanie, przyjmowanie oraz wyzwań przezwyciężanie

Feedback, zwłaszcza ten konstruktywny, to coś, czego nie należy się obawiać, a wręcz przeciwnie — należy traktować jako prezent.
Zapytaj o szkolenie
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do menedżerów oraz pracowników, którzy pragną wykształcić i polepszyć swoje umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej, a także prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe.

Cel szkolenia
  • Poznasz i przećwiczysz różne modele udzielania feedbacku, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić właściwie dopasowane i skuteczne rozmowy feedbackowe
  • Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, która ma wspierać rozwój pożądanych kompetencji
  • Poznasz konkretne narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać, aby radzić sobie z sytuacjami trudnymi podczas rozmowy
  • Dowiesz się, jak przyjmować informację zwrotną i co z nią zrobić dalej, aby służyła Twojemu rozwojowi
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci na świadome wspieranie kultury feedbacku w swojej organizacji
Program szkolenia

1. Konstruktywny feedBACK oraz sposoby radzenia sobie z ofensywą i defensywą.

  • Konstruktywny feedBACK, czyli jaki?
  • Główne zasady udzielania feedBACKu
  • Wyzwania podczas udzielania informacji zwrotnej oraz sposoby radzenia sobie z nimi: modele SARA(H) i HEAR – case study z sytuacji zawodowych uczestników

2. FeedBACK szyty na miarę — jak dostosować informację zwrotną do różnych typów osobowości.

  • 4 typy rozmówców — osobowości według C. G. Junga
  • W jaki sposób udzielać feedbacku każdemu z typów osobowości – case study z sytuacji zawodowych uczestników
  • W jaki sposób nie udzielać feedbacku poszczególnym typom osobowości – case study z sytuacji zawodowych uczestników

3. FeedBACKowy Narzędziownik – przegląd modeli udzielania feedbacku.

  • Model FUKO
  • Model zwinnego (agilowego) udzielania informacji zwrotnej — „feedback WRAP”: film szkoleniowy + case study z sytuacji zawodowych uczestników
  • NVC (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga: film szkoleniowy + case study z sytuacji zawodowych uczestników

4. Docenianie przez feedBACKowanie: 

  • Karty KUDO — jak doceniać pracownika w spersonalizowany sposób – case study z sytuacji zawodowych uczestników
  • Algorytm PUMA – udzielanie wzmacniającej informacji zwrotnej, która nie jest manipulacją
  • Umiejętne przyjmowanie komplementów — to też sztuka! – case study z sytuacji zawodowych uczestników

5. FeedBACK i co dalej?, czyli FeedFORWARD w praktyce.

  • FeedBACK vs FeedFORWARD – założenia koncepcji Marshalla Goldsmith, czyli jak produktywnie wykorzystać otrzymany feedBACK do samorozwoju.
  • 4 kroki zbierania feedFORWARD – case study z sytuacji zawodowych uczestników
  • Design Thinking – wykorzystanie techniki Mapowania Myśli do stworzenia Indywidualnego Plan Rozwoju dla siebie lub pracownika – case study z sytuacji zawodowych uczestników
Trenerzy
Anna Selwakowska-Domańska
praktyk biznesu z ponad 19-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami. Akredytowany facylitator międzynarodowego programu wykorzystującego zwinność i metodyki Agile w zarządzaniu organizacją oraz potencjałem ludzkim.