Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi – EY Academy of Business

Motywowanie – jak zwiększyć efektywność zespołu metodami pozafinansowymi

Szkolenie obowiązkowe dla przełożonych dbających o satysfakcjonujące, bezpieczne psychicznie miejsce pracy oraz pozytywną atmosferę.
Zarezerwuj miejsce
Cel szkolenia

Warsztat ma na celu doskonalenie umiejętności motywowania, m.in. poprzez poznanie najważniejszych koncepcji motywacyjnych, rozszerzenie wiedzy o własnych motywatorach, jak i o tym, co ludzi różni.

Cel szkolenia

  • Zapoznanie z wiedzą dotyczącą różnic w  postawach życiowych, wartościach i stylach motywacyjnych pracowników, co jest podstawą do nawiązania kontaktu z pracownikiem i współpracownikiem oraz zbudowania płaszczyzny współpracy
  • Uwrażliwienie na specyficzny charakter pracy oraz jej styl, co przekłada się na indywidualne zachowania, wymagające wzmocnienia lub wygaszenia poprzez otwartą informację zwrotną i rozmowę
  • Dostarczenie narzędzi motywowania
  • Podwyższenie poziomu motywowania zespołów różnorodnych oraz rozproszonych
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Wpływanie na zmianę postaw i zachowań pracowników
  • Wyzwalanie zaangażowania, inicjatywy, gotowości podejmowania decyzji i zwiększenia samodzielności
  • Lepsze poznanie własnych motywatorów i ukierunkowanie ścieżki zawodowej
  • Udział w badaniu RMP (Reiss Motivation Profile) – 16 motywatorów wraz z interpretacją
  • Badanie motywacyjnego DNA – pokazujący różnorodność typów motywacyjnych, gotowe wskazówki, jak motywować poszczególne typy osób
Program szkolenia
  1. Wstęp — motywacja jako podstawowa funkcja kierowania — poznanie własnych umiejętności w zakresie motywowania podwładnych
  2. Czynniki motywacyjne
    • Uwzględnienie indywidualnych różnic w motywowaniu –  kierunki motywacji, systemy wartości
    • Wizja, misja jako podstawowa siła napędowa działań
    • Motywowanie przez cele:
      • Definiowanie celu metodą SMART
      • Ćwiczenie zgodności wybranych celów z kryteriami dobrze sformułowanego celu
    • Motywowanie poprzez wartości i współpracę
  3. Koncepcje motywowania i techniki oparte na różnorodnych podejściach
    • Podejścia klasyczne – koncepcje Maslowa i Herzberga
    • Koncepcja motywacyjnego DNA
    • Koncepcja motywowania wg Analizy Transakcyjnej:
      • Teoria głodów
      • Teoria dyskontowania
      • Teoria stylów pracy
  • Koncepcja 16 motywatorów Reissa – czyli o sztuce optymalnego dopasowania pracownika do zadań
  • Cele osobiste a cele zawodowe
  • Wprowadzenie do koncepcji 16 wymiarów – co mnie w szczególny sposób wyróżnia i jakie motywatory mogę nadmiarowo przypisywać moim pracownikom?
  • Omówienie najważniejszych czynników motywacyjnych na podstawie indywidualnych wyników testów
  1. Źródła demotywacji w procesie pracy
    • Nierozwiązane sytuacje trudne jako przyczyna spadku motywacji
    • Styl kierowania
    • Nadkontrola oraz zablokowanie inicjatywy i kreatywności
    • Blokady komunikacyjne
    • Dysfunkcje procesu motywowania
  2. Feedback jako kluczowe narzędzie motywowania
    • Co to jest feedback i czemu służy?
    • Techniki udzielania informacji zwrotnej np.
  3. Praca na różnicy — motywowanie zespołów różnorodnych
    • Co motywuje, a co demotywuje pokoleniem millenialsów (pokolenie Y)?
    • Praca w zespołach wielopokoleniowych
    • Płeć mózgu w zarządzaniu – mity i rzeczywistość na temat różnic płci w pracy
    • Motywowanie zdalne – co robić, a czego unikać, aby utrzymać energiczny zespół?

Metody pracy:

Ćwiczenia interaktywne, praca w zespołach zadaniowych, grupy kreatywne, modelowanie efektywnych zachowań, symulacje, testy i kwestionariusze, burza mózgów, dyskusja, miniwykłady, Test RMP, Test motywacyjnego DNA

Trenerzy
Wisława Grabarczyk-Kostka
prowadzi szkolenia, wykłady i treningi z całego obszaru psychologii biznesu i rozwoju osobistego, jak również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane