Michał Kisza – EY Academy of Business

Michał Kisza

Michał współpracuje z EY Academy of Business od 2011 roku.

Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej Wydziału Elektroniki, a także Wyższej Szkoły Bankowej, gdzie z kolei ukończył kierunek Zarządzania projektami.

Michał uczestniczył w wielu różnych projektach przez ostatnie 12 lat – zarówno jako wykonawca prac (deweloper aplikacji, lider zespołu deweloperów aplikacji), ale też jako osoba odpowiedzialna za koordynację prac w projektach (SCRUM Masterem, IT Project Manager, Agile Coach, Project Management Guild Master z grupą 30 PM-ów, Agile Coachów i SCRUM Masterów). Obecnie rozwija swoją specjalizację w zakresie prowadzenia projektów, w których oprogramowanie to tylko część powstających produktów projektu. Tego rodzaju realizacje wymagają dobrego zgrania osób z różnych specjalizacji, co czyni taką pracę znacznie bardziej interesującą, momentami stresującą, ale przynoszącą dużą satysfakcję po wykonaniu projektu.

Michał wierzy, że zespoły potrzebują różnych metod i narzędzi, aby realizować projekty skutecznie. Trzeba je odpowiednio dobrać i umiejętnie wdrożyć. Swoje kompetencje rozwija w tym zakresie, osobiście prowadząc projekty oraz ucząc, jak je lepiej prowadzić.

Rozwój swojej ekspertyzy wspiera również, prowadząc szkolenia. Przekazywanie wiedzy i doświadczeń o realizacji projektów uczy, jak pracować z zespołami, których kompetencje trzeba podnieść. Nie zawsze łatwe pytania od uczestników szkoleń pomagają lepiej zobaczyć granice swojej własnej ekspertyzy i ją rozwinąć. Michał regularnie prowadzi szkolenia w ramach studiów podyplomowych z zarządzania projektami (między innymi w Gdańskiej Fundacja Kształcenia Menadżerów czy Akademii Leona Koźmińskiego), programów MBA (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i EY Academy of Business) oraz dedykowanych programów szkoleniowych dla firm i instytucji.

Szkolenia prowadzone są w oparciu o mapy myśli, przemyślany system powtórek materiału w ramach szkolenia oraz ćwiczenia i gry symulacyjne, całość uzupełniają przykłady ze zrealizowanych projektów (praktyczne użycie omawianych metod i narzędzi).

Przykładowe zrealizowane projekty:

1. Wdrożenie i moderowanie zwinnego procesu realizacji projektu dla blisko 30 osobowego zespołu deweloperów i testerów (pracującego w dwóch lokalizacjach: Polska i UK). Projekt realizowany dla jednej z dużych instytucji finansowych na rynku brytyjskim.

2. Przeprowadzenie potrzebnych zmian w zakresie organizacji pracy (projektowej i bieżącej) blisko 20 osobowego zespołu IT obsługującego jedną z dużych marek odzieżowych na rynku europejskim (w zakresie Business Intelligence).

3. Prowadzenie prac ze strony IT w projekcie uruchomienia nowej usługi finansowej w firmie będącej liderem branży windykacyjnej.

Co mówią uczestnicy szkoleń?