Budowa i wdrożenie strategii
„Strategia bez taktyki jest najwolniejszą drogą do zwycięstwa. Taktyka pozbawiona strategii jest zgiełkiem poprzedzającym klęskę” – Sun Tzu.
Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Podstawowym celem jest przygotowanie uczestników do stworzenia spójnej strategii biznesowej organizacji.
Szkolenie jest częścią pakietu: „Strategia i kaskadowanie celów” oraz „Zarządzanie strategiczne”.
Kadry kierowniczej, menedżerów, menedżerów funkcji, wyższej kadry zarządzającej, dla zarządów.
Dla uczestnika:
- Nabycie umiejętności budowania strategii przedsiębiorstwa
Dla organizacji:
- Uzyskanie możliwości stworzenia trafnej i wykonalnej strategii dzięki przygotowanej do tego wyższej kadrze zarządzającej
- Decyzje strategiczne w życiu jednostek i organizacji
- Wyzwania strategiczne firmy i ich identyfikacja
- Częste błędy w fazie analiz strategicznych
- Dylematy decyzyjne w budowie strategii
- Struktura dokumentów strategii
- Proces budowy strategii
Studium przypadku – budowa strategii
- Zrozumienie sytuacji strategicznej organizacji
- Identyfikacja głównych wyzwań strategicznych
- Opcje strategiczne, ich wstępna ocena oraz wybór
- Nadanie znaczenia (misja) i określenie aspiracji (wizja)
- Kierunki działań w układzie produktowo-rynkowym
- Wyznaczenie zrównoważonych celów strategicznych
- Określenie budżetu i listy inicjatyw strategicznych
- Stosowanie dźwigni wzrostu w realizacji strategii
Studium przypadku – wdrożenie strategii
- Ocena wykonalności strategii
- Ocena adekwatności strategii
- Ocena akceptowalności strategii
- Komunikowanie strategii w organizacji
- Plan monitorowania wdrożenia strategii
- Twarde aspekty zarządzania zmianą strategiczną
Co wyróżnia to szkolenie?
To praktyczne szkolenie-warsztat, w trakcie którego autor uczy sposobu tworzenia strategii, który sam z powodzeniem stosuje w projektach doradczych dla różnego rodzaju organizacji.
Nabywaniu praktycznych umiejętności potrzebnych na każdym etapie tworzenia strategii służy specjalne studium przypadku o uniwersalnym charakterze.
Szkolenie to obfituje w przykłady z życia dziesiątków firm, którym autor pomógł w budowie strategii i które przygotował do jej operacjonalizacji.
Metodyka
- Studium przypadku
- Ćwiczenia grupowe
- Sesje dyskusyjne
- Przykłady z życia
- Rekomendacje
Analiza wnętrza organizacji
- Diagnozowanie kluczowych zasobów
- Diagnozowanie kluczowych kompetencji
- Identyfikowanie słabości i ograniczeń
- Częste błędy w analizach wnętrza
Kanwa strategii
- Analiza SWOT
- Określenie kierunków działania
- Profil konkurencyjny i krytyczne czynniki sukcesu
- Typy skutecznych strategii i wybór sposobu konkurowania
Wyznaczanie celów strategicznych
- Misja i wizja firmy
- Zasady celów strategicznych
- Zrównoważona karta wyników
- Strategie funkcjonalne
Plan wdrożenia strategii
- Strategiczne wytyczne dla portfela projektów
- Inicjatywy i projekty strategiczne
- Trójstronna ocena strategii
- Komunikowanie i monitorowanie strategii
Sławomir Jerzy Chmiel - doświadczony konsultant i trener, profesjonalny menedżer z ogromnym doświadczeniem w zarządzaniu. Od ponad dwóch dekad tworzy strategie biznesowe i wdraża w firmach systemy zarządzania. Projektuje modele operacyjne i struktury organizacyjne.
Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju
Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"
Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.