Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów – EY Academy of Business

Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów

Doskonalenie procesów wymaga umiejętności rozwiązywania problemów. Narzędzi dostarcza Six Sigma – jedna z koncepcji zarządzania jakością. Na szkoleniu pokazujemy zastosowanie metodologii Six Sigma w środowisku biurowym, a także zestaw narzędzi służących rozwiązywaniu problemów biznesowych.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą zapoznać się z podstawowymi koncepcjami Six Sigma oraz poznać metodologię kreatywnego rozwiązywania problemów.

Cele:

  • Zapoznanie się z podstawowymi koncepcjami Six Sigma i zrozumienie poszczególnych faz definiowania, mierzenia, analizowania itd. (zebrane w angielskim skrócie DMAIC), ułożonych w łańcuch logiczny rozwiązywania problemów w środowisku biurowym
  • Zapoznanie się z ustrukturalizowaną metodologią rozwiązywania problemów i powiązanymi z nią narzędziami
  • Nabycie wiedzy, jak wybrać narzędzia najlepiej odpowiadające kontekstowi
  • Przećwiczenie narzędzi i metody na przygotowanym business case (sklep wysyłkowy)
  • Wskazanie wagi eksperymentowania w procesie usprawniania (PDCA)
  • Omówienie podstaw Six Sigma
  • Przedstawienie aktorów i ról w projekcie prowadzonym metodologią Six Sigma w środowisku biurowym
  • Omówienie poszczególnych etapów DMAIC
  • Business case: sklep wysyłkowy – użycie prostych narzędzi rozwiązywania postawionego problemu, w tym m.in.:
    • Komunikacja usprawniania ustawicznego A3
    • Diagram powiązań
    • Matryce selekcji
    • 5W1H
    • 5 dlaczego
  • Kontynuacja rozwiązania problemów sklepu wysyłkowego – przejście do kolejnego poziomu trudności. Użycie narzędzi, w tym m.in.:
    • Plan działania
    • Matryca roli i odpowiedzialności (RACI)
    • Diagram Ishikawy (przyczynowo-skutkowy, 5M)
    • Karta kontroli
    • Histogram
    • Diagram Pareto

Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.

Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów - Online Live

Cena

1980 zł netto

Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów - Warszawa

Cena

1980 zł netto

Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów

Doskonalenie procesów wymaga umiejętności rozwiązywania problemów. Narzędzi dostarcza Six Sigma – jedna z koncepcji zarządzania jakością. Na szkoleniu pokazujemy zastosowanie metodologii Six Sigma w środowisku biurowym, a także zestaw narzędzi służących rozwiązywaniu problemów biznesowych.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą zapoznać się z podstawowymi koncepcjami Six Sigma oraz poznać metodologię kreatywnego rozwiązywania problemów.

Cele i korzyści

Cele:

  • Zapoznanie się z podstawowymi koncepcjami Six Sigma i zrozumienie poszczególnych faz definiowania, mierzenia, analizowania itd. (zebrane w angielskim skrócie DMAIC), ułożonych w łańcuch logiczny rozwiązywania problemów w środowisku biurowym
  • Zapoznanie się z ustrukturalizowaną metodologią rozwiązywania problemów i powiązanymi z nią narzędziami
  • Nabycie wiedzy, jak wybrać narzędzia najlepiej odpowiadające kontekstowi
  • Przećwiczenie narzędzi i metody na przygotowanym business case (sklep wysyłkowy)
  • Wskazanie wagi eksperymentowania w procesie usprawniania (PDCA)
Program
  • Omówienie podstaw Six Sigma
  • Przedstawienie aktorów i ról w projekcie prowadzonym metodologią Six Sigma w środowisku biurowym
  • Omówienie poszczególnych etapów DMAIC
  • Business case: sklep wysyłkowy – użycie prostych narzędzi rozwiązywania postawionego problemu, w tym m.in.:
    • Komunikacja usprawniania ustawicznego A3
    • Diagram powiązań
    • Matryce selekcji
    • 5W1H
    • 5 dlaczego
  • Kontynuacja rozwiązania problemów sklepu wysyłkowego – przejście do kolejnego poziomu trudności. Użycie narzędzi, w tym m.in.:
    • Plan działania
    • Matryca roli i odpowiedzialności (RACI)
    • Diagram Ishikawy (przyczynowo-skutkowy, 5M)
    • Karta kontroli
    • Histogram
    • Diagram Pareto

Cena

1980 zł netto

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

23-24 maja 2024

Kontakt

Oktawia Wróblewska

Koordynator kursu

  • +48 517 882 348
  • oktawia.wroblewska@pl.ey.com