Lean Management & ToC dla usług – certyfikacja Green Belt/Black Belt
Szczupłe zarządzanie (ang. lean management) to koncepcja zarządzania procesami stosowana obecnie przez większość firm na świecie.
Często obserwujemy skupienie działań organizacji na chwilowym – w reakcji na niepożądane wydarzenia – usprawnianiu procesów lub obszarów, co daje niewielkie korzyści zarówno w całym procesie end-to-end, jak i w bieżącej działalności operacyjnej.
Połączenie Lean Management z umiejętnością przeprowadzenia zmiany kultury organizacyjnej ukierunkowanej na wspieranie ludzi w ciągłym doskonaleniu pozwala na przyspieszenie działań poprawy procesów dzięki skupieniu się na kluczowym aspekcie procesów usługowych – zasobach ludzkich. To przekłada się na poprawę funkcjonowania całej organizacji i trwałość wdrożonych zmian.
Zintegrowany model zarządzania i doskonalenia, kompleksowe spojrzenie na rolę pracownika, lidera oraz wzrost wartości dodanej w procesach usługowych pozwala na realny wzrost ich efektywności.
Nasz certyfikowany program szkoleniowy to:
- 6 zróżnicowanych tematycznie modułów zajęć
- 10 godzin mentoringu eksperta Lean in Services dla każdego uczestnika
- możliwość wizyt w GEMBA
Stawiamy na naukę przez ćwiczenie – minimum teorii, maximum ćwiczeń oraz case’ów. Program prowadzony jest przez wysoko wykwalifikowanych trenerów, Black Beltów, ekspertów EY, posiadających wieloletnie doświadczenie biznesowe we wdrażaniu projektów Lean w obszarach usługowych.
Cały program ma formułę interaktywnych warsztatów i intensywnej współpracy z trenerami przy realizacji projektów oszczędnościowych.
Program kierujemy do:
- Kadry menedżerskiej i specjalistów odpowiedzialnych za zarządzanie procesami usługowymi
- Osób odpowiedzialnych za realizację i doskonalenie procesów usługowych (m.in. kierownicy procesów, kierownicy obszarów, menedżerowie jakości, liderzy Lean, liderzy Six Sigma)
- Osób wdrażających lub planujących wdrożenie Lean w obszarze usług
Cele programu:
- Zrozumienie kluczowych metod, narzędzi i mechanizmów zarządzania procesami biznesowymi zgodnie z filozofią Lean Management – w oparciu o wspólne cele, ciągłe doskonalenie i coaching
- Zdobycie umiejętności wdrożenia i utrzymania Lean w organizacji usługowej
- Poznanie zagadnień związanych z budowaniem kultury Lean i ciągłego doskonalenia
- Poznanie narzędzi rozwiązywania problemów oraz zawiązywania zespołów do rozwiązywania problemów
- Zdobycie wiedzy niezbędnej do ciągłego doskonalenia procesów usługowych
- Uzyskanie certyfikatu Black Belt, Green Belt lub Expert Lean in Services
- Możliwość przyniesienia firmie wymiernych oszczędności w skali roku dzięki realizacji projektów usprawniających
Ukończenie programu i procesu certyfikacji pozwoli Ci na:
Korzyści z uczestnictwa w programie:
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do wdrożenia efektywnego zarządzania procesami
- Poznasz ponad 30 narzędzi oraz technik eksperta LEAN in Services, które pomogą Ci zwiększać efektywność operacyjną i usuwać ograniczenia
- Będziesz wiedział, jak budować kulturę ciągłego doskonalenia i skutecznie zarządzać zmianami
- Przyniesiesz wymierne oszczędności swojej organizacji, co zachęci także innych pracowników do takich działań
- Otrzymasz 10 godzin mentoringu eksperta Lean in Services
- Uzyskasz certyfikat Black Belt, Green Belt lub dyplom Expert Lean in Services honorowany na całym świecie
- Poznasz najlepsze praktyki z wdrożeń realizowanych zgodnie z filozofią Lean Management oraz Teorią Ograniczeń dla procesów usługowych i procesów wsparcia
Program „Lean Management & ToC dla usług – certyfikacja Green Belt/Black Belt” składa się z 6 modułów: Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych, Oczekiwania klienta – zrozumienie wartości i wspólne cele, Kompleksowa analiza procesów biznesowych, Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów, Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych, Przywództwo i zaangażowanie pracowników oraz egzaminu i certyfikacji.
Z poziomu tej strony możesz zapisać się na pakiet wszystkich 6 szkoleń (wybierz Lean Management & ToC dla usług – certyfikacja Green Belt/Black Belt).
Jeżeli decydujesz się na zapis na jeden wybrany moduł przejdź do strony wybranego szkolenia – kliknij na tytuł modułu poniżej, żeby przejść do podstrony.
Moduł 1. Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych
Kluczowe aspekty filozofii Lean. Pojęcie wartości dodanej i strat. Triada Lean Office „ręce – umysł – serce”. Przegląd metodyk usprawniania procesów usługowych. Istota zarządzania Lean – wizualizacja procesów, KPI i zachowań. Przykłady wdrożeń Lean w organizacjach usługowych. Gra symulacyjna.
Moduł 2. Oczekiwania klienta – zrozumienie wartości i wspólne cele
Głos klienta – narzędzia badania, identyfikacja wartości. Badanie potencjału własnych zasobów. Budowa modelu Kano. Przygotowanie propozycji wartości modelu biznesowego – warsztat Business Model Canvas. Sposoby pomiaru i mierniki efektywności procesów biurowych i usługowych. Budowa wspólnych celów i strumień wartości procesu.
Moduł 3. Kompleksowa analiza procesów biznesowych
Diagnoza efektywności procesów usługowych. Mapowanie procesów i narzędzia kompleksowej analizy stanu obecnego. Analiza migawkowa, analiza czasu pracy itp. Mapowanie strumienia wartości procesów nieprodukcyjnych. Zgoda co do stanu obecnego i co do kierunku usprawniania procesu.
Moduł 4. Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów
Podstawy Six Sigma. DMAIC – definiowanie, pomiar, analiza, doskonalenie, kontrolowanie. Ustrukturalizowana metodologia rozwiązywania problemów i powiązane z nią narzędzia, w tym m.in. diagram powiązań, 5WHY, diagram Ishikawy, karta kontroli. Business case: sklep wysyłkowy.
Moduł 5. Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych
Zaprojektowanie skutecznego przepływu informacji. Model zarządzania organizacją ustawicznie się doskonalącą. System zarządzania wizualnego. Lean Action Workout (LAWO). Zarządzanie zmianą i matryce kompetencji. Rola standardów i procedur. Automatyzacja i robotyzacja procesów w usługach, przykłady udanych wdrożeń.
Moduł 6. Przywództwo i zaangażowanie pracowników
Przedstawienie koncepcji modelu przywództwa Lean Management w usługach. Różnice w rolach lidera i pracownika w organizacji Lean. System audytów. Zarządzanie zmianą w ewolucji kulturowej Lean. Ćwiczenia praktyczne – analiza wideo, scena dialogu gemba mentoring. Podsumowanie programu.
Egzamin i certyfikacja
Warunkiem certyfikacji EY jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, zdanie egzaminu oraz pozytywna ocena projektu oszczędnościowego.
Egzamin końcowy odbywa się ostatniego dnia szkolenia po zakończeniu zajęć. Zakres tematyczny obejmuje zagadnienia omawiane podczas kursu.
Projekt oszczędnościowy należy złożyć w ostatnim dniu szkolenia lub za zgodą prowadzącego nie później niż 6 miesięcy od otrzymania pozytywnego wyniku egzaminu końcowego.
Szczegółowe warunki certyfikacji:
Warunkiem uzyskania Dyplomu Expert LEAN in Services jest:
- ukończenie wszystkich modułów programu
- realizacja własnego projektu pozytywnie oceniona przez EY Academy of Business
- zdanie pisemnego egzaminu końcowego
Warunkiem uzyskania Dyplomu LEAN Six Sigma GREEN BELT jest:
- ukończenie wszystkich modułów programu
- realizacja własnego projektu przynoszącego oszczędności organizacji, minimum 25 000 zł w skali roku, udokumentowana przez uczestnika i pozytywnie oceniona przez EY
- zdanie pisemnego egzaminu końcowego
Warunkiem uzyskania Dyplomu LEAN Six Sigma BLACK BELT jest:
- ukończenie wszystkich modułów programu
- realizacja własnego projektu przynoszącego oszczędności organizacji, minimum 100 000 zł w skali roku, udokumentowana przez uczestnika i pozytywnie oceniona przez EY
- zdanie pisemnego egzaminu końcowego
Uczestnicy całego kursu, nieprzystępujący do egzaminu końcowego, otrzymują certyfikat potwierdzający ukończenie kursu Lean Management & ToC dla usług.
Rafał Płotnicki - ekspert w zakresie budowania doskonałości operacyjnej, poprawy wydajności procesów, transformacji biznesu, eliminacji ograniczeń w organizacjach oraz rozwoju strategii wzrostu.
Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Warszawa lub Online — do wyboru
Moduł 1: Wprowadzenie do lean w procesach usługowych | 3-4 kwietnia 2023 |
Moduł 2: Oczekiwania klienta — zrozumienie wartości i wspólne cele | 17-18 kwietnia 2023 |
Moduł 3: Kompleksowa analiza procesów biznesowych | 8-9 maja 2023 |
Moduł 4: Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów | 31 maja – 1 czerwca 2023 |
Moduł 5: Ciągłe doskonalenie w organizacjach usługowych | 12-13 czerwca 2023 |
Moduł 6: Przywództwo i zaangażowanie pracowników | 21-22 czerwca 2023 |