Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych – EY Academy of Business

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych

Lean Management, czyli szczupłe zarządzanie to koncepcja, która pojawiła się w drugiej połowie XX wieku i stanowi rozszerzenie Lean Manufacturing stworzonego przez Toyotę. Szkolenie przedstawia filozofię Lean Management, zasady budowania kultury ciągłego doskonalenia i najlepsze praktyki z tego zakresu.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy wdrażają lub planują wdrożenie Lean w obszarze usług.

Cele:

  • Zapoznanie uczestników z fundamentami systemu Lean Management – marnotrawstwo, wspólne cele, konsensus, element bezpieczeństwa
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia zarządzania wizualnego jako kluczowej metody, która pozwoli na szybkie weryfikowanie stanu obecnego w porównaniu z ustalonym standardem działań
  • Zrozumienie przez uczestników, co jest potrzebne, żeby zbudować kulturę Lean Management i skutecznie zarządzać zmianami w procesach usługowych
  • Poznanie idei szczupłego zarządzania w oparciu o Lean Management
  • Poznanie wybranych narzędzi i metod doskonalenia procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z czynnikami ułatwiającymi przekonanie pracowników do zmian
  • Pokazanie uczestnikom, jak zbudować świadomość do wdrożenia kultury ciągłego doskonalenia
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk i podstawowych błędów z wdrożeń kultury Lean Management
  • Przećwiczenie praktyczne omawianych zagadnień w trakcie stopniowo rozgrywanej gry symulacyjnej (w trakcie pierwszego i drugiego dnia)
  • Prezentacja wyzwań Lean w środowisku Office na przykładzie gry symulacyjnej odwzorowującej procesy usługowe (zlecenia front office, backoffice, workflow)
  • Pokazanie na przykładzie gry zaangażowania w doskonalenie procesów wszystkich pracowników jako kluczowego czynnika sukcesu Lean
  • Przedstawienie specyfiki i ograniczeń w organizacjach usługowych pod kątem ich usprawniania
  • Przedstawienie oraz omówienie kluczowych aspektów dotyczących filozofii Lean i budowania kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach usługowych
  • Pojęcie wartości dodanej (VA) – czym ona jest w oczach klienta i jak ją zidentyfikować
  • Pojęcie strat (czyli marnotrawstwa NVA oraz marnotrawstwa koniecznego NNVA) w procesie (jap. muda, ang. waste), 8 głównych typów marnotrawstwa
  • Umiejscowienie doskonalenia procesów w kontekście strategicznym organizacji – przegląd koncepcji i refleksji strategicznych (Sinek, Collins, Drucker)
  • Przedstawienie korzyści i przykładów z wdrożeń Lean w organizacjach usługowych – banki, ubezpieczenia, SSC, BPO, telcom
  • Omówienie istoty filozofii usprawniania ustawicznego: Triada Lean Office „ręce – umysł – serce”, jak właściwie budować kulturę i świadomość – jak być Lean
  • Przegląd metodyk usprawniania procesów usługowych – Lean a SixSigma, Teoria Ograniczeń i inne
  • Rozwój metodyki i narzędzi – od produkcji do usług – pokazanie uczestnikom jak różnice w specyfice procesów usługowych wpływają na ewolucję i zastosowanie narzędzi Lean
  • Istota zarządzania Lean – wizualizacja procesów (budowanie standardów i dostrzeganie marnotrawstw), wizualizacja KPI (budowanie świadomości) i wizualizacja zachowań (dostrzeganie problemów, pomiary w GEMBA, obserwacja procesu)
  • Runda finałowa gry symulacyjnej

Rafał Płotnicki - ekspert w zakresie budowania doskonałości operacyjnej, poprawy wydajności procesów, transformacji biznesu, eliminacji ograniczeń w organizacjach oraz rozwoju strategii wzrostu.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych - Online Live

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych - Warszawa

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Wprowadzenie do Lean w procesach usługowych

Lean Management, czyli szczupłe zarządzanie to koncepcja, która pojawiła się w drugiej połowie XX wieku i stanowi rozszerzenie Lean Manufacturing stworzonego przez Toyotę. Szkolenie przedstawia filozofię Lean Management, zasady budowania kultury ciągłego doskonalenia i najlepsze praktyki z tego zakresu.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy wdrażają lub planują wdrożenie Lean w obszarze usług.

Cele i korzyści

Cele:

  • Zapoznanie uczestników z fundamentami systemu Lean Management – marnotrawstwo, wspólne cele, konsensus, element bezpieczeństwa
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia zarządzania wizualnego jako kluczowej metody, która pozwoli na szybkie weryfikowanie stanu obecnego w porównaniu z ustalonym standardem działań
  • Zrozumienie przez uczestników, co jest potrzebne, żeby zbudować kulturę Lean Management i skutecznie zarządzać zmianami w procesach usługowych
  • Poznanie idei szczupłego zarządzania w oparciu o Lean Management
  • Poznanie wybranych narzędzi i metod doskonalenia procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z czynnikami ułatwiającymi przekonanie pracowników do zmian
  • Pokazanie uczestnikom, jak zbudować świadomość do wdrożenia kultury ciągłego doskonalenia
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk i podstawowych błędów z wdrożeń kultury Lean Management
  • Przećwiczenie praktyczne omawianych zagadnień w trakcie stopniowo rozgrywanej gry symulacyjnej (w trakcie pierwszego i drugiego dnia)
Program
  • Prezentacja wyzwań Lean w środowisku Office na przykładzie gry symulacyjnej odwzorowującej procesy usługowe (zlecenia front office, backoffice, workflow)
  • Pokazanie na przykładzie gry zaangażowania w doskonalenie procesów wszystkich pracowników jako kluczowego czynnika sukcesu Lean
  • Przedstawienie specyfiki i ograniczeń w organizacjach usługowych pod kątem ich usprawniania
  • Przedstawienie oraz omówienie kluczowych aspektów dotyczących filozofii Lean i budowania kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach usługowych
  • Pojęcie wartości dodanej (VA) – czym ona jest w oczach klienta i jak ją zidentyfikować
  • Pojęcie strat (czyli marnotrawstwa NVA oraz marnotrawstwa koniecznego NNVA) w procesie (jap. muda, ang. waste), 8 głównych typów marnotrawstwa
  • Umiejscowienie doskonalenia procesów w kontekście strategicznym organizacji – przegląd koncepcji i refleksji strategicznych (Sinek, Collins, Drucker)
  • Przedstawienie korzyści i przykładów z wdrożeń Lean w organizacjach usługowych – banki, ubezpieczenia, SSC, BPO, telcom
  • Omówienie istoty filozofii usprawniania ustawicznego: Triada Lean Office „ręce – umysł – serce”, jak właściwie budować kulturę i świadomość – jak być Lean
  • Przegląd metodyk usprawniania procesów usługowych – Lean a SixSigma, Teoria Ograniczeń i inne
  • Rozwój metodyki i narzędzi – od produkcji do usług – pokazanie uczestnikom jak różnice w specyfice procesów usługowych wpływają na ewolucję i zastosowanie narzędzi Lean
  • Istota zarządzania Lean – wizualizacja procesów (budowanie standardów i dostrzeganie marnotrawstw), wizualizacja KPI (budowanie świadomości) i wizualizacja zachowań (dostrzeganie problemów, pomiary w GEMBA, obserwacja procesu)
  • Runda finałowa gry symulacyjnej

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

7-8 listopada 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane