Kompleksowa analiza procesów biznesowych – EY Academy of Business

Kompleksowa analiza procesów biznesowych

Doskonalenie procesu musi być poprzedzone jego dogłębną analizą. Na szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy i od czego zacząć analizę. Przedstawiamy praktyczne narzędzia analizy procesów, a także konieczność uzyskania zgody co do stanu obecnego i kierunku zmian.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać sposoby i narzędzia analizy procesów biznesowych.

Cele:

  • Praca indywidualna: uzgodnienie stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości (stan obecny vs stan docelowy)
  • Przedstawienie uczestnikom kluczowej roli osiągania zgody co do stanu obecnego procesu przed rozpoczęciem projektowania stanu przyszłego
  • Zrozumienie sposobu budowy stanu przyszłego procesu w oparciu o jego uczestników
  • Diagnoza efektywności procesów usługowych – podejście top-down do optymalizacji procesów – jak nie ugrzęznąć w GEMBA
  • Dzisiejsze zagrożenia dla efektywnej pracy w biurach – zakłócenia, rozpraszacze, media społecznościowe – jak sobie z nimi radzić za pomocą podejścia Lean
  • Mapowanie procesów – od podejścia biznesowego, poprzez flowcharty, do strumienia wartości – dobór metod do wyzwań
  • Narzędzia kompleksowej analizy stanu obecnego – podstawowe parametry (wymagania klienta, wartość dodana, takt, rodzaj przepływu, zapasy, procedury i standardy) – od czego zacząć
  • Przedstawienie i praktyczne przećwiczenie narzędzi analizy procesu – kiedy użyć analizy migawkowej, analizy czasu pracy, kiedy narysować sekwencję pracy, a kiedy rozpisać KPI; ćwiczenia na bazie gry symulacyjnej
  • Mapowanie strumienia wartości procesów nieprodukcyjnych – jak zacząć, jak zbierać fakty, jak interpretować dane, jak wyciągać wnioski
  • Zgoda co do stanu obecnego vs analiza stanu obecnego – różnice i rola osiągania zgody co do stanu procesów w środowisku office
  • Zgoda co do stanu obecnego – budowa zgody uczestników procesu co do jego obecnego stanu w oparciu o fakty – gra symulacyjna
  • Budowanie zgody co do kierunku usprawniania procesu
  • Omówienie podejścia do zarządzanie strumieniem wartości – koncentracja na L/T (lead time)
  • Ocena korzyści projektów – istota i sposoby kalkulacji strat finansowych w procesach

Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.

Kompleksowa analiza procesów biznesowych - Online Live

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Kompleksowa analiza procesów biznesowych - Warszawa

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Kompleksowa analiza procesów biznesowych

Doskonalenie procesu musi być poprzedzone jego dogłębną analizą. Na szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy i od czego zacząć analizę. Przedstawiamy praktyczne narzędzia analizy procesów, a także konieczność uzyskania zgody co do stanu obecnego i kierunku zmian.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać sposoby i narzędzia analizy procesów biznesowych.

Cele i korzyści

Cele:

  • Praca indywidualna: uzgodnienie stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości (stan obecny vs stan docelowy)
  • Przedstawienie uczestnikom kluczowej roli osiągania zgody co do stanu obecnego procesu przed rozpoczęciem projektowania stanu przyszłego
  • Zrozumienie sposobu budowy stanu przyszłego procesu w oparciu o jego uczestników
Program
  • Diagnoza efektywności procesów usługowych – podejście top-down do optymalizacji procesów – jak nie ugrzęznąć w GEMBA
  • Dzisiejsze zagrożenia dla efektywnej pracy w biurach – zakłócenia, rozpraszacze, media społecznościowe – jak sobie z nimi radzić za pomocą podejścia Lean
  • Mapowanie procesów – od podejścia biznesowego, poprzez flowcharty, do strumienia wartości – dobór metod do wyzwań
  • Narzędzia kompleksowej analizy stanu obecnego – podstawowe parametry (wymagania klienta, wartość dodana, takt, rodzaj przepływu, zapasy, procedury i standardy) – od czego zacząć
  • Przedstawienie i praktyczne przećwiczenie narzędzi analizy procesu – kiedy użyć analizy migawkowej, analizy czasu pracy, kiedy narysować sekwencję pracy, a kiedy rozpisać KPI; ćwiczenia na bazie gry symulacyjnej
  • Mapowanie strumienia wartości procesów nieprodukcyjnych – jak zacząć, jak zbierać fakty, jak interpretować dane, jak wyciągać wnioski
  • Zgoda co do stanu obecnego vs analiza stanu obecnego – różnice i rola osiągania zgody co do stanu procesów w środowisku office
  • Zgoda co do stanu obecnego – budowa zgody uczestników procesu co do jego obecnego stanu w oparciu o fakty – gra symulacyjna
  • Budowanie zgody co do kierunku usprawniania procesu
  • Omówienie podejścia do zarządzanie strumieniem wartości – koncentracja na L/T (lead time)
  • Ocena korzyści projektów – istota i sposoby kalkulacji strat finansowych w procesach

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

2-3 grudnia 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane