Kompleksowa analiza procesów biznesowych – EY Academy of Business

Kompleksowa analiza procesów biznesowych

Doskonalenie procesu musi być poprzedzone jego dogłębną analizą. Na szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy i od czego zacząć analizę. Przedstawiamy praktyczne narzędzia analizy procesów, a także konieczność uzyskania zgody co do stanu obecnego i kierunku zmian.

Zajęcia odbywają się w czwartki i piątki w godzinach 16:30-20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-14:00 w formule ONLINE.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać sposoby i narzędzia analizy procesów biznesowych.

Cele:

  • Praca indywidualna: uzgodnienie stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości (stan obecny vs stan docelowy)
  • Przedstawienie uczestnikom kluczowej roli osiągania zgody, co do stanu obecnego procesu przed rozpoczęciem projektowania stanu przyszłego
  • Zrozumienie sposobu budowy stanu przyszłego procesu w oparciu o jego uczestników
  • Diagnoza efektywności procesów usługowych – podejście top-down do optymalizacji procesów – jak nie ugrzęznąć w GEMBA
  • Dzisiejsze zagrożenia dla efektywnej pracy w biurach – zakłócenia, rozpraszacze, media społecznościowe – jak sobie z nimi radzić za pomocą podejścia Lean
  • Mapowanie procesów – od podejścia biznesowego, poprzez flowcharty, do strumienia wartości – dobór metod do wyzwań
  • Narzędzia kompleksowej analizy stanu obecnego – podstawowe parametry (wymagania klienta, wartość dodana, takt, rodzaj przepływu, zapasy, procedury i standardy) – od czego zacząć
  • Przedstawienie i praktyczne przećwiczenie narzędzi analizy procesu – kiedy użyć analizy migawkowej, analizy czasu pracy, kiedy narysować sekwencję pracy, a kiedy rozpisać KPI; ćwiczenia na bazie gry symulacyjnej
  • Mapowanie strumienia wartości procesów nieprodukcyjnych – jak zacząć, jak zbierać fakty, jak interpretować dane, jak wyciągać wnioski
  • Zgoda co do stanu obecnego vs analiza stanu obecnego – różnice i rola osiągania zgody co do stanu procesów w środowisku office
  • Zgoda co do stanu obecnego – budowa zgody uczestników procesu co do jego obecnego stanu w oparciu o fakty – gra symulacyjna
  • Budowanie zgody co do kierunku usprawniania procesu
  • Omówienie podejścia do zarządzanie strumieniem wartości – koncentracja na L/T (lead time)
  • Ocena korzyści projektów – istota i sposoby kalkulacji strat finansowych w procesach

Rafał Płotnicki - ekspert w zakresie budowania doskonałości operacyjnej, poprawy wydajności procesów, transformacji biznesu, eliminacji ograniczeń w organizacjach oraz rozwoju strategii wzrostu.

Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.

Dostępne opcje

Kompleksowa analiza procesów biznesowych - Online

Cena

1980 zł netto

Kompleksowa analiza procesów biznesowych - Warszawa

Cena

1980 zł netto

Kompleksowa analiza procesów biznesowych

Doskonalenie procesu musi być poprzedzone jego dogłębną analizą. Na szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy i od czego zacząć analizę. Przedstawiamy praktyczne narzędzia analizy procesów, a także konieczność uzyskania zgody co do stanu obecnego i kierunku zmian.

Zajęcia odbywają się w czwartki i piątki w godzinach 16:30-20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-14:00 w formule ONLINE.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.

Dla kogo

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i specjalistom, kierownikom procesów oraz liderom chcącym poznać sposoby i narzędzia analizy procesów biznesowych.

Cele i korzyści

Cele:

  • Praca indywidualna: uzgodnienie stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości (stan obecny vs stan docelowy)
  • Przedstawienie uczestnikom kluczowej roli osiągania zgody, co do stanu obecnego procesu przed rozpoczęciem projektowania stanu przyszłego
  • Zrozumienie sposobu budowy stanu przyszłego procesu w oparciu o jego uczestników
Program
  • Diagnoza efektywności procesów usługowych – podejście top-down do optymalizacji procesów – jak nie ugrzęznąć w GEMBA
  • Dzisiejsze zagrożenia dla efektywnej pracy w biurach – zakłócenia, rozpraszacze, media społecznościowe – jak sobie z nimi radzić za pomocą podejścia Lean
  • Mapowanie procesów – od podejścia biznesowego, poprzez flowcharty, do strumienia wartości – dobór metod do wyzwań
  • Narzędzia kompleksowej analizy stanu obecnego – podstawowe parametry (wymagania klienta, wartość dodana, takt, rodzaj przepływu, zapasy, procedury i standardy) – od czego zacząć
  • Przedstawienie i praktyczne przećwiczenie narzędzi analizy procesu – kiedy użyć analizy migawkowej, analizy czasu pracy, kiedy narysować sekwencję pracy, a kiedy rozpisać KPI; ćwiczenia na bazie gry symulacyjnej
  • Mapowanie strumienia wartości procesów nieprodukcyjnych – jak zacząć, jak zbierać fakty, jak interpretować dane, jak wyciągać wnioski
  • Zgoda co do stanu obecnego vs analiza stanu obecnego – różnice i rola osiągania zgody co do stanu procesów w środowisku office
  • Zgoda co do stanu obecnego – budowa zgody uczestników procesu co do jego obecnego stanu w oparciu o fakty – gra symulacyjna
  • Budowanie zgody co do kierunku usprawniania procesu
  • Omówienie podejścia do zarządzanie strumieniem wartości – koncentracja na L/T (lead time)
  • Ocena korzyści projektów – istota i sposoby kalkulacji strat finansowych w procesach

Cena

1980 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

12-13 grudnia 2022

Kontakt

Oktawia Wróblewska

Koordynator kursu

  • +48 517 882 348
  • oktawia.wroblewska@pl.ey.com