Mapowanie procesów biznesowych – mapowanie Strumienia Wartości VSM – EY Academy of Business

Mapowanie procesów biznesowych – mapowanie Strumienia Wartości VSM

Wprowadzenie trwałych zmian wymaga zastosowania podejścia procesowego. Dlatego też na tym szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy biznesowe; jak zdefiniować strumień wartości; jak przygotować Karty Procesu i jak zastosować te wszystkie narzędzia do przygotowania planu poprawy działania procesów głównych i podprocesów.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i inżynierów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą poznać koncepcję mapowania procesów biznesowych oraz strumienia wartości VSM.

Cele:

  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie podejścia procesowego do zarządzania organizacją
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z elementami składowymi procesów biznesowych w oparciu o mapowanie strumienia wartości
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z mapowaniem i wdrożeń zarządzania poprzez proces
  • Wprowadzenie do mapowania i opisu procesów biznesowych w organizacjach
  • Omówienie kluczowych aspektów dotyczących mapowania procesów biznesowych
  • Zakres kompetencji wymaganych do mapowania procesów i budowanie zespołów do budowania map
  • Podejście procesowe do zarządzania organizacją. Nadrzędna rola procesu i świadomość związana z zrealizowanymi procesami
  • Łamanie barier „funkcyjnych” i budowanie relacji w oparciu o przywództwo wspierające (ang. Servant Leadership)
  • Charakterystyka procesu biznesowego i efektywność procesów. Mierniki opisujące efektywność realizowanych procesów i tworzenie planów dla poprawy realizowanych procesów
  • Główne składowe elementu procesu i podział procesów biznesowych realizowanych przez organizacje
  • Metody modelowania procesów głównych i podprocesów. Dokumenty opisujące realizowane procesy i dokumentacja wspierająca procesy. Tworzenie Kart Procesu i opis poszczególnych etapów procesu od jego początku do końca, ze wskazaniem kolejności czynności, ich powiązań oraz towarzyszących im decyzji
  • Metodyka mapowania i opisu procesów biznesowych
  • 9 zasad budowania map procesów biznesowych
  • VSM – mapowanie strumienia wartości jako podstawowe narzędzie wizualizacyjne, stosowane do mapowania przepływu strumienia wartości w organizacji. Główne elementy mapowania strumienia przypadków
  • Warsztaty budowania map procesowych i gromadzenie ludzi odpowiedzialnych za poszczególne etapy przepływu – od sprzedawcy produktu/usługi po dział, który księguje wpłatę za towar lub usługę
  • Zdefiniowanie strumienia wartości. Przepływ informacji w strumieniu wartości i budowanie mapy przepływu informacji jako elementu składowego dla mapy strumienia wartości
  • Tworzenie mapy strumienia wartości dla stanu przyszłego. Projektowanie mapy stanu przyszłego, uwzględniając narzędzia wspomagające zgodnie z Lean Management
  • Schemat blokowy (ang. Flow chart) do opisywania kolejności czynności realizowanych w procesie. System przepływu danych w procesach
  • Omówienie diagramu toru (ang. Swim Lane). Opis i budowa diagramu. Zastosowanie diagramu do opisu procesów z określeniem odpowiedzialności za podprocesy. Uwarunkowania do tworzenia diagramu. Omówienie przykładowych diagramów
  • Budowanie mapy strumienia wartości stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Gra symulacyjna – Fabryka Foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy. Budowanie mapy strumienia wartości stanu przyszłego dla procesu budowy foteli

Rafał Wojciech Bernatek - specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.

Mapowanie procesów biznesowych – mapowanie Strumienia Wartości VSM

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Mapowanie procesów biznesowych – mapowanie Strumienia Wartości VSM

Wprowadzenie trwałych zmian wymaga zastosowania podejścia procesowego. Dlatego też na tym szkoleniu pokazujemy, jak mapować procesy biznesowe; jak zdefiniować strumień wartości; jak przygotować Karty Procesu i jak zastosować te wszystkie narzędzia do przygotowania planu poprawy działania procesów głównych i podprocesów.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i inżynierów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą poznać koncepcję mapowania procesów biznesowych oraz strumienia wartości VSM.

Cele i korzyści

Cele:

  • Przedstawienie koncepcji mapowania procesów biznesowych – mapowanie strumienia wartości
  • Zapoznanie uczestników z fundamentami do budowania map procesów i poszerzenie umiejętności związanych z mapowaniem
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania map procesów i roli obserwowania procesu w celu prawidłowego zmapowania
  • Przygotowanie uczestników do tworzenie map strumienia wartości i wizualnego pokazania stanu obecnego, który stanowi bazę wyjściową do budowania map stanu przyszłego
  • Zrozumienie potrzeby mapowania procesów biznesowych
  • Poznanie podejścia procesowego do zarządzania organizacją
  • Poznanie kluczowych narzędzi i metod mapowania procesów realizowanych przez organizacje
  • Zapoznanie uczestników z elementami składowymi procesów biznesowych w oparciu o mapowanie strumienia wartości
  • Pokazanie uczestnikom pozytywnych praktyk z zastosowania przygotowanych map w celu przygotowania planu poprawy w danym strumieniu wartości
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z mapowaniem i wdrożeń zarządzania poprzez proces
Program
  • Wprowadzenie do mapowania i opisu procesów biznesowych w organizacjach
  • Omówienie kluczowych aspektów dotyczących mapowania procesów biznesowych
  • Zakres kompetencji wymaganych do mapowania procesów i budowanie zespołów do budowania map
  • Podejście procesowe do zarządzania organizacją. Nadrzędna rola procesu i świadomość związana z zrealizowanymi procesami
  • Łamanie barier „funkcyjnych” i budowanie relacji w oparciu o przywództwo wspierające (ang. Servant Leadership)
  • Charakterystyka procesu biznesowego i efektywność procesów. Mierniki opisujące efektywność realizowanych procesów i tworzenie planów dla poprawy realizowanych procesów
  • Główne składowe elementu procesu i podział procesów biznesowych realizowanych przez organizacje
  • Metody modelowania procesów głównych i podprocesów. Dokumenty opisujące realizowane procesy i dokumentacja wspierająca procesy. Tworzenie Kart Procesu i opis poszczególnych etapów procesu od jego początku do końca, ze wskazaniem kolejności czynności, ich powiązań oraz towarzyszących im decyzji
  • Metodyka mapowania i opisu procesów biznesowych
  • 9 zasad budowania map procesów biznesowych
  • VSM – mapowanie strumienia wartości jako podstawowe narzędzie wizualizacyjne, stosowane do mapowania przepływu strumienia wartości w organizacji. Główne elementy mapowania strumienia przypadków
  • Warsztaty budowania map procesowych i gromadzenie ludzi odpowiedzialnych za poszczególne etapy przepływu – od sprzedawcy produktu/usługi po dział, który księguje wpłatę za towar lub usługę
  • Zdefiniowanie strumienia wartości. Przepływ informacji w strumieniu wartości i budowanie mapy przepływu informacji jako elementu składowego dla mapy strumienia wartości
  • Tworzenie mapy strumienia wartości dla stanu przyszłego. Projektowanie mapy stanu przyszłego, uwzględniając narzędzia wspomagające zgodnie z Lean Management
  • Schemat blokowy (ang. Flow chart) do opisywania kolejności czynności realizowanych w procesie. System przepływu danych w procesach
  • Omówienie diagramu toru (ang. Swim Lane). Opis i budowa diagramu. Zastosowanie diagramu do opisu procesów z określeniem odpowiedzialności za podprocesy. Uwarunkowania do tworzenia diagramu. Omówienie przykładowych diagramów
  • Budowanie mapy strumienia wartości stanu obecnego dla wybranego procesu biznesowego
  • Gra symulacyjna – Fabryka Foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy. Budowanie mapy strumienia wartości stanu przyszłego dla procesu budowy foteli

Cena

1980 zł netto ( 2435 zł brutto )

Lokalizacja

Katowice

Termin

4-5 listopada 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane