Modelowanie procesów biznesowych – EY Academy of Business

Modelowanie procesów biznesowych

Przy rosnącym znaczeniu jakości usług w Polsce, kluczowe staje się zarządzanie uwzględniające złożoność i różnorodność procesów funkcjonujących w organizacji. Akademia Zarządzania Procesowego to intensywne, trzymodułowe szkolenie zakończone certyfikacją na dwóch poziomach: KAIZEN Facilitator (dla absolwentów dwóch modułów szkolenia) oraz Lidera Procesów (dla uczestników, którzy ukończą całą Akademię).

Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego.

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • menedżerów średniego i wyższego szczebla
  • menedżerów projektów
  • menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO)
  • konsultantom odpowiedzialnym za tworzenie procesów biznesowych

Po zakończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • prawidłowo opisać proces biznesowy
  • zastosować poznaną koncepcję zarządzania procesami w praktyce
  • stosować narzędzia do mapowania i mierzenia procesów
  • zidentyfikować procesy w ramach działania swojej firmy
  • ocenić i poprawić istniejące procesy

Czym jest zarządzanie procesami

  • Koncepcja zarządzania procesami
  • Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami – słownik (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, Six Sigma, Poka-Yoke, Process Reengineering)

Jak mapować proces biznesowy

  • Ćwiczenia z narzędziami do mapowania procesów: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient; FLOWCHART – diagram przepływu (wersja „macro” i wersja „funkcjonalna”)
  • Ćwiczenia z tworzeniem architektury procesów biznesowych dla firmy

Jak mierzyć proces biznesowy

  • Ćwiczenia z drzewem CTQ – jak zarządzać zadowoleniem klienta
  • Ćwiczenia z kalkulatorem SixSigma

Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował

  • Diagnozowanie procesu biznesowego
  • Ćwiczenia z szablonem KPI
  • Ćwiczenia z narzędziem RTY – ilościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
  • Ćwiczenia z Zegarem Diagnostyki Procesowej (PDC) – jakościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania

Wartość dodana warsztatu – symulacja modelowania procesowego na przykładzie ASTER Insurance.

Gra symulacyjna rozgrywana w trakcie dwudniowego warsztatu w czterech rundach dotycząca jednego z ważniejszych procesów firmy nieprodukcyjnej:

  • W pierwszej rundzie uczestnicy doświadczają trzech zjawisk źle zarządzanego procesu: MUDA, MURI, MURA
  • W drugiej rundzie opracowują mapę procesu oraz mierzą jego efektywność i sprawność wg koncepcji Y = f(x1, x2, x3, … xn)
  • W trzeciej rundzie uczestnicy obliczają Koszt Złej Jakości (COPQ – Cost of Poor Quality)
  • W rundzie finałowej, stosując poprawę procesu (KAIZEN), obserwują jego poprawę za pomocą wskaźnika wczesnego ostrzegania RTY (Rollout Throuput Yield) – wskaźnika monitorującego jakość całego procesu

Podsumowanie

  • Prezentacja symulacji grupowych
  • Podsumowanie szkolenia

Krzysztof Swacha - ma ponad 18 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.

Modelowanie procesów biznesowych

Przy rosnącym znaczeniu jakości usług w Polsce, kluczowe staje się zarządzanie uwzględniające złożoność i różnorodność procesów funkcjonujących w organizacji. Akademia Zarządzania Procesowego to intensywne, trzymodułowe szkolenie zakończone certyfikacją na dwóch poziomach: KAIZEN Facilitator (dla absolwentów dwóch modułów szkolenia) oraz Lidera Procesów (dla uczestników, którzy ukończą całą Akademię).

Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego.

Dla kogo?

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • menedżerów średniego i wyższego szczebla
  • menedżerów projektów
  • menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO)
  • konsultantom odpowiedzialnym za tworzenie procesów biznesowych
Cele i korzyści

Po zakończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • prawidłowo opisać proces biznesowy
  • zastosować poznaną koncepcję zarządzania procesami w praktyce
  • stosować narzędzia do mapowania i mierzenia procesów
  • zidentyfikować procesy w ramach działania swojej firmy
  • ocenić i poprawić istniejące procesy
Program

Czym jest zarządzanie procesami

  • Koncepcja zarządzania procesami
  • Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami – słownik (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, Six Sigma, Poka-Yoke, Process Reengineering)

Jak mapować proces biznesowy

  • Ćwiczenia z narzędziami do mapowania procesów: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient; FLOWCHART – diagram przepływu (wersja „macro” i wersja „funkcjonalna”)
  • Ćwiczenia z tworzeniem architektury procesów biznesowych dla firmy

Jak mierzyć proces biznesowy

  • Ćwiczenia z drzewem CTQ – jak zarządzać zadowoleniem klienta
  • Ćwiczenia z kalkulatorem SixSigma

Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował

  • Diagnozowanie procesu biznesowego
  • Ćwiczenia z szablonem KPI
  • Ćwiczenia z narzędziem RTY – ilościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
  • Ćwiczenia z Zegarem Diagnostyki Procesowej (PDC) – jakościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania

Wartość dodana warsztatu – symulacja modelowania procesowego na przykładzie ASTER Insurance.

Gra symulacyjna rozgrywana w trakcie dwudniowego warsztatu w czterech rundach dotycząca jednego z ważniejszych procesów firmy nieprodukcyjnej:

  • W pierwszej rundzie uczestnicy doświadczają trzech zjawisk źle zarządzanego procesu: MUDA, MURI, MURA
  • W drugiej rundzie opracowują mapę procesu oraz mierzą jego efektywność i sprawność wg koncepcji Y = f(x1, x2, x3, … xn)
  • W trzeciej rundzie uczestnicy obliczają Koszt Złej Jakości (COPQ – Cost of Poor Quality)
  • W rundzie finałowej, stosując poprawę procesu (KAIZEN), obserwują jego poprawę za pomocą wskaźnika wczesnego ostrzegania RTY (Rollout Throuput Yield) – wskaźnika monitorującego jakość całego procesu

Podsumowanie

  • Prezentacja symulacji grupowych
  • Podsumowanie szkolenia

Cena

2300 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

Warszawa:

Nowy termin zostanie podany

 

Online:

12-13 grudnia 2022

Kontakt

Oktawia Wróblewska

Koordynator kursu

  • +48 517 882 348
  • oktawia.wroblewska@pl.ey.com