Nowoczesny Customer Success Manager
Procesowe zarządzanie relacją sprzedażową z klientem opartą na miernikach.
Szkolenie Nowoczesny Customer Success Manager skierowane jest dla specjalistów i menedżerów z działów Sprzedaży, Marketingu, PMO, PR, Obsługi Klienta, Zarządów firm. Szkolenie dzięki uniwersalnej formule dopasowane jest do potrzeb każdej branży.
Szkolenie łączy wiedzę mentorską z interaktywną komunikacją oraz pracą warsztatową. Praca ze mną pozwoli każdemu uczestnikowi zbudować strategię działania wzmacniającą sprzedaż opartą o relacje, procesy i mierniki.
Kluczowym aspektem szkolenia są ćwiczenia i warsztaty, podczas których uczestnicy sprawdzą pozyskaną wiedzę na rzeczywistych scenariuszach, symulujących realne sytuacje biznesowe. W efekcie każdy uczestnik szkolenia będzie gotowy, aby pełnić rolę Partnera i zaufanego doradcy dla swoich obecnych i przyszłych klientów.
Szkolenie jest idealną propozycją dla osób, które:
- Szukają praktycznych technik wspierających umiejętności sprzedaży
- Chcą stosować narzędzia wspierające sprzedaż i proces pracy z klientem
- Stawiają na budowanie relacji na każdym poziomie (C-level, Management, Specjaliści)
- Potrzebują nabyć praktyczne umiejętności prowadzenia warsztatów, strategii komunikacji, planowania pracy z klientem, określenia celów strategicznych
- Chcą zwiększyć umiejętności interpersonalne i pewność siebie w komunikacji z wymagającym klientem
Umiejętności, które nabędziesz:
- Skuteczna komunikacja personalna oparta na zaufaniu i wiedzy mentorskiej
- Techniki sprzedaży oparte o konsulting, podejście procesowe i definiowanie mierników
- Mapowanie procesów sprzedażowych, budowa map decyzyjnych, analiza strategii sprzedaży
- Przygotowanie planu biznesowego, umiejętność organizacji warsztatów strategicznych
- Znajomość i stosowanie w praktyce procesów zarządzania kryzysem w projekcie
Korzyści, które osiągniesz dzięki szkoleniu:
- Zwiększenie wartości sprzedaży, pozyskanie nowych projektów dzięki podejściu procesowemu
- Pewność w komunikacji z osobami na poziomie Management, C-level
- Poszerzenie sieci kontaktów o osoby, które „kupią” Twoją wartość jako Customer Success Managera
- Automatyzacja pracy i skrócenie czasu dotarcia do nowych klientów dzięki konkretnym narzędziom
- Mierzalność sprzedaży poprzez mierniki i narzędzia AI wspierające decyzje biznesowe
Dzień I
Moduł I: Skuteczny Customer Success Management
- Moduł wprowadzający do szkolenia, podczas którego uczestnik poznaje podstawowe pojęcia definiujące rolę Customer Success Managera, profil pracy, oraz w jaki sposób ta rola wpisuje się w codzienną pracę z klientem.
Moduł II: Discovery & Account Planning
- Moduł uczący, w jaki sposób przeprowadzić warsztaty z klientem, mające na celu zbudowanie umiejętności tworzenia map myśli, analitycznego myślenia, mapowania kluczowych person w projekcie, budowy strategii pracy z klientem. Składowe modułu: „biały wywiad”, mapy zależności, mapy decyzyjne, mapowanie person („Key Persona”), narzędzia kreatywne wspomagające budowę Account Planu.
Moduł III: QBR vs EBR
- Moduł uczący, jak przygotować strategię cyklicznych spotkań z klientem na poziomie operacyjnym (Qauarterly Business Review) i strategicznym (Executive Business Review. Składowe modułu: przygotowanie narzędzi (plan pracy, checklisty, propozycje wartości, analiza mierników), które posłużą do przygotowania strategii rozmowy z klientem na poziomie C-level.
Dzień II
Moduł IV: Mierniki sukcesu pracy z klientem
- Moduł uczący definiowania mierników/ rezultatów pracy w projektach (KPI, Churn Rate, NPS, NRR) wspomagający budowanie wymagań w oparciu o mierzalne kryteria, przy wsparciu analityki AI.
Moduł V: Ostatnia deska ratunku Success Managera
- Moduł uczący pracy w warunkach kryzysu w projektach, dający narzędzia do zarządzania w kryzysie wraz z odpornością psychologiczną oraz praktycznymi wskazówkami jak zbudować wewnętrzny mechanizm zarzadzania relacją w kryzysie („przycisk alarmowy”)
Warsztat końcowy – ćwiczenie zespołowe
- Przygotowanie strategii współpracy z klientem w oparciu o poznane narzędzia: Account Planning, QBR/EBR, KYC, Discovery
- Praca i prezentacja w grupach
- Omówienie & feedback
- Podsumowanie szkolenia & pro tips „na drogę”
Grzegorz Wilk - od ponad 15 lat pracuje jako konsultant w branży IT z największymi firmami z sektora prywatnego i publicznego. Praktyk sprzedaży opartej o relacje, procesową obsługą klienta i mierniki sukcesu. Doświadczony Customer Success Manager.