Szkolenie: Ocena 360 w firmie – EY Academy of Business

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości

Cele szkolenia:

  • przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, w tym:

    • zaprojektowania modelu kompetencji
    • zbudowania komunikacji w projekcie
    • stworzenia i zaimplementowania ankiet oceny
    • udzielania informacji zwrotnej

Korzyści:

  • zobaczysz, jak wygląda przykładowa platforma do wysyłki ankiet i agregowania danych w raporty, i jakie ma funkcje
  • zobaczysz przykładowe raporty z oceny 360
  • dowiesz się, jak budować model kompetencji pod badanie 360, a także jakie formy komunikatów w projekcie mogą być potrzebne
  • możesz zaplanować swój własny projekt zbudowania systemu ocen 360 w organizacji, biorąc pod uwagę skład grupy projektowej, umocowanie projektu, potrzebne zasoby wiedzowe i czasowe, wzorując się na projektach prowadzonych przez nas
  • zbudujesz sobie plan rozmowy feedbackowej z uczestnikiem programu, biorąc pod uwagę jego potrzeby rozwojowe i wyniki w raporcie

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

 

Cena

1 100 zł netto (1 353,00 zł brutto)

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Dla kogo?

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, w tym:

    • zaprojektowania modelu kompetencji
    • zbudowania komunikacji w projekcie
    • stworzenia i zaimplementowania ankiet oceny
    • udzielania informacji zwrotnej

Korzyści:

  • zobaczysz, jak wygląda przykładowa platforma do wysyłki ankiet i agregowania danych w raporty, i jakie ma funkcje
  • zobaczysz przykładowe raporty z oceny 360
  • dowiesz się, jak budować model kompetencji pod badanie 360, a także jakie formy komunikatów w projekcie mogą być potrzebne
  • możesz zaplanować swój własny projekt zbudowania systemu ocen 360 w organizacji, biorąc pod uwagę skład grupy projektowej, umocowanie projektu, potrzebne zasoby wiedzowe i czasowe, wzorując się na projektach prowadzonych przez nas
  • zbudujesz sobie plan rozmowy feedbackowej z uczestnikiem programu, biorąc pod uwagę jego potrzeby rozwojowe i wyniki w raporcie
Program

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?
Szczegóły programu modułowego

Cena

1 100 zł netto (1 353,00 zł brutto)

Możliwość uzyskania dofinansowania

Lokalizacja

Online Live

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

15 listopada 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:30

Kontakt

Viktoria Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane