Szkolenie: Ocena 360 w firmie – EY Academy of Business

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości

Cele szkolenia:

  • przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, w tym:

    • zaprojektowania modelu kompetencji
    • zbudowania komunikacji w projekcie
    • stworzenia i zaimplementowania ankiet oceny
    • udzielania informacji zwrotnej

Korzyści:

  • zobaczysz, jak wygląda przykładowa platforma do wysyłki ankiet i agregowania danych w raporty, i jakie ma funkcje
  • zobaczysz przykładowe raporty z oceny 360
  • dowiesz się, jak budować model kompetencji pod badanie 360, a także jakie formy komunikatów w projekcie mogą być potrzebne
  • możesz zaplanować swój własny projekt zbudowania systemu ocen 360 w organizacji, biorąc pod uwagę skład grupy projektowej, umocowanie projektu, potrzebne zasoby wiedzowe i czasowe, wzorując się na projektach prowadzonych przez nas
  • zbudujesz sobie plan rozmowy feedbackowej z uczestnikiem programu, biorąc pod uwagę jego potrzeby rozwojowe i wyniki w raporcie

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

 

Cena

1100 zł netto ( 1353 zł brutto )

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Dla kogo?

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, w tym:

    • zaprojektowania modelu kompetencji
    • zbudowania komunikacji w projekcie
    • stworzenia i zaimplementowania ankiet oceny
    • udzielania informacji zwrotnej

Korzyści:

  • zobaczysz, jak wygląda przykładowa platforma do wysyłki ankiet i agregowania danych w raporty, i jakie ma funkcje
  • zobaczysz przykładowe raporty z oceny 360
  • dowiesz się, jak budować model kompetencji pod badanie 360, a także jakie formy komunikatów w projekcie mogą być potrzebne
  • możesz zaplanować swój własny projekt zbudowania systemu ocen 360 w organizacji, biorąc pod uwagę skład grupy projektowej, umocowanie projektu, potrzebne zasoby wiedzowe i czasowe, wzorując się na projektach prowadzonych przez nas
  • zbudujesz sobie plan rozmowy feedbackowej z uczestnikiem programu, biorąc pod uwagę jego potrzeby rozwojowe i wyniki w raporcie
Program

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?
Szczegóły programu modułowego

Cena

1100 zł netto ( 1353 zł brutto )

Lokalizacja

Online Live

Termin

5 listopada 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:30

Kontakt

Viktoriya Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com