Szkolenie: Ocena 360 w firmie – EY Academy of Business

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Szkolenie: Ocena 360 w firmie

Celem tego szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu przygotowania projektu wdrożenia ocen 360 stopni w organizacji, zaprojektowania modelu kompetencji, komunikacji w projekcie, radzenia sobie z potencjalnymi trudnościami w trakcie wypełniania ankiet, a także przyjęcia informacji zwrotnej, oraz z zakresu udzielania informacji zwrotnej i sposobu wykorzystania wyników w zarządzaniu ludźmi.

Dla kogo

Do kogo jest adresowane szkolenie?

  • Do osób, które chcą wdrażać oceny 360 w firmie
  • Do osób, które realizują już podobne projekty, ale poszukują innych możliwości
Program

1. Założenia projektowe w realizacji ocen 360:

  • Do czego planujemy wykorzystać wyniki?
  • Jakie mamy zasoby do realizacji projektu?
  • Czy mamy w firmie popleczników?
  • Do jakiej grupy docelowej ma być adresowany projekt?
  • Jakie cele biznesowe ma realizować ocena 360?
  • Jakie są możliwości wykorzystania programowania IT w ramach organizacji?
  • Czy będziemy korzystać z zewnętrznego wsparcia?
  • Czy nasz projekt ma być jednorazowy, czy cykliczny?

2. Fazy realizacji projektu:

  • Działania na etapie planowania: harmonogramowanie, budżetowanie, powołanie zespołu projektowego i komunikacja.
  • Faza realizacji: czas trwania, zapobieganie błędom oceny i administracji, tworzenie narzędzia i implementacja narzędzia, ochrona danych osobowych.
  • Faza podsumowań: udzielanie feedbacku na bazie raportu indywidualnego, podsumowanie wyników raportu zbiorczego ze sponsorami projektu i osobami decyzyjnymi.

3. Wybrane aspekty praktyczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Czasy realizacji poszczególnych etapów i miejsca potencjalnych opóźnień.
  • Skład zespołu projektowego, sponsor i ambasador projektu.
  • Kanały komunikacji i wybrane treści warte zakomunikowania; kick-off projektu.
  • Jakie dane należy objąć ochroną?
  • Zakres potencjalnej współpracy z firmą zewnętrzną; podział odpowiedzialności przy realizacji projektu.
  • Czy warto zainwestować we własne narzędzie IT?
  • Procedury eskalacyjne.
  • Kto powinien udzielać informacji zwrotnej?
  • Czy informacja zwrotna jest potrzebna?
  • Jak radzić sobie z nieprzychylnymi postawami i opiniami na etapie komunikacji i realizacji projektu.
  • Skład zespołu decyzyjnego na spotkaniu podsumowującym.

4. Wybrane aspekty metodologiczne w realizacji projektu – uszczegółowienie:

  • Do czego chcemy wykorzystać wyniki oceny? Co powinno znaleźć się w ankiecie, żebyśmy pozyskali potrzebne informacje.
  • Jakie są zalety, a jakie ograniczenia metodologii 360? Kiedy ja stosować, a kiedy nie warto?
  • Grupa docelowa i co chcemy badać?
  • Definiowanie kompetencji i wybór modelu badanych kompetencji.
  • Na ile spójne, a na ile zindywidualizowane powinny być modele?
  • Poziomy oczekiwane kompetencji i benchmarki (porównania rynkowe oraz w grupie docelowej).
  • Rekomendowane skale oceny.
  • Najczęstsze błędy oceny.
  • Wygląd przyjaznej ankiety.
  • Technologiczne ograniczenia ankiety i warte wdrożenia funkcjonalności.
  • Jak czytać raport?
  • Co powinien zawierać raport? Na jaką formę się decydujemy?
  • Praktyczne założenia w prowadzeniu informacji zwrotnej, np. kto odpowiada za wykorzystanie wyników, jak przechodzić przez raport, jak wyciągać wiarygodne wnioski i formułować rekomendacje rozwojowe?
Szczegóły programu modułowego

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

Nowy termin zostanie podany

 

Szkolenie w godzinach 9.00-14.30

Kontakt

Renata Michalak

Koordynator kursu

  • +48 508 018 460
  • renata.michalak@pl.ey.com