Prawny niezbędnik marketera – EY Academy of Business

Prawny niezbędnik marketera

W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego, znajomość aktualnych przepisów prawa to nie tylko obowiązek, ale i przewaga konkurencyjna. Szkolenie łączy praktyczne aspekty RODO, dyrektywy Omnibus, prawa autorskiego i regulacji dotyczących AI, oferując marketerom konkretne wskazówki, jak działać legalnie i skutecznie. Dzięki przystępnej formule i licznym przykładom z życia wziętym, uczestnicy zyskają pewność w codziennej pracy. To idealna okazja, by uporządkować wiedzę i uniknąć kosztownych błędów.

Wszystkie moduły szkolenia oparte są na licznych przykładach „DO and DON’T” zaczerpniętych z praktyki firm.

Szkolenie ma wymiar maksymalnie praktyczny, bez zbędnej teorii, a przy tym z wytłumaczeniem najważniejszych przepisów prawa, które mają zastosowanie w danym przypadku (do konkretnych technik marketingowych).

Szkolenie jest skierowane do:

  • specjalistów i menedżerów ds. marketingu,
  • właścicieli e-commerce i startupów,
  • pracowników agencji reklamowych i PR,
  • osób odpowiedzialnych za komunikację i content marketing,
  • wszystkich, którzy chcą prowadzić działania marketingowe zgodnie z aktualnym stanem prawnym.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  1. Zdobędziesz praktyczną wiedzę o tym, jak legalnie prowadzić działania marketingowe zgodnie z RODO i innymi przepisami.
  2. Nauczysz się unikać najczęstszych błędów w komunikacji promocji, e-mail marketingu i współpracach z influencerami.
  3. Zrozumiesz, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi AI w działaniach kreatywnych i automatyzacji marketingu.
  4. Otrzymasz gotowe wskazówki i dobre praktyki, które możesz od razu wdrożyć w swojej firmie lub agencji.
  5. Zwiększysz swoją wiarygodność i bezpieczeństwo prawne, co przełoży się na lepsze relacje z klientami i partnerami biznesowymi.

1. Nieco podstaw RODO

  • Podstawowe zasady RODO, które powinien znać marketer;
  • Kiedy w marketingu potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych, a kiedy nie;
  • Jak w przyjazny dla użytkownika sposób spełniać wymogi RODO, np. obowiązek informacyjny.

2. Dyrektywa Omnibus i inne przepisy unijne istotne dla marketera

  • Promocje i przeceny – jak komunikować o nich prawidłowo (najniższa cena z 30 dni przed obniżką, które promocje wyłączone są spod regulacji Omnibus, najczęstsze błędy);
  • Oznaczanie płatnych wyników wyszukiwania (w marketplace’ach, we własnym e-sklepie);
  • O co trzeba zadbać, publikując opinie klientów o produktach (social proof);
  • dark patterns – czym są i jak ich unikać.

3. E-mail marketing

  • Jak prawidłowo i w sposób przyjazny dla użytkownika skonstruować formularz zapisów na newsletter;
  • Prezent za subskrypcję (lead magnet) – jak robić to prawidłowo;
  • Marketing automation, odzyskiwanie koszyków – aspekty prawne.

4. Prawne aspekty korzystania z AI w marketingu

  • Kwestia praw autorskich przy korzystaniu z AI w pracach kreatywnych;
  • Korzystanie z narzędzi AI a umowa pomiędzy agencją reklamową i klientem;
  • Przegląd regulaminów popularnych narzędzi AI.

5. Cookies, remarketing

  • Jak poprawnie skonstruować panel zbierania zgód na cookies;
  • Dotychczasowa praktyka UODO w kwestii cookies;
  • Google Analytics i narzędzia remarketingowe – kwestie prawne.

6. Oznaczanie współprac przez influencerów

  • Podstawowe przepisy prawa dotyczące współprac reklamowych z influencerami;
  • Jak poprawnie oznaczać współprace;
  • Zasady odpowiedzialaności za nieporawnie oznaczone publikacje influencerów.

7. Content marketing / Prawo autorskie

  • Inspiracja a plagiat – w hasłach reklamowych, w brandingu, w pracach kreatywnych;
  • Prawo cytatu, nawiązywanie do cudzych utworów w kreacjach reklamowych;
  • Wykorzystanie w reklamie wizerunku – osób publicznych, osób zmarłych, postaci fikcyjnych, wizerunku budynków itp.;
  • Real time marketing a ochrona znaków towarowych i marki;

8. Konkursy jako narzędzie marketingu – kwestie prawne

  • Najistotniejsze kwestie w regulaminie konkursu;
  • Konkurs a loteria – na to zwracać uwagę.

Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk - radca prawny i współwłaścicielka krakowskiej kancelarii MyLo. W codziennej pracy od ponad 10 lat doradza agencjom reklamowym, domom mediowym, sklepom e-commerce i firmom świadczącym usługi online oraz dostarczającym narzędzia SaaS.

Prawny niezbędnik marketera

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Prawny niezbędnik marketera

W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego, znajomość aktualnych przepisów prawa to nie tylko obowiązek, ale i przewaga konkurencyjna. Szkolenie łączy praktyczne aspekty RODO, dyrektywy Omnibus, prawa autorskiego i regulacji dotyczących AI, oferując marketerom konkretne wskazówki, jak działać legalnie i skutecznie. Dzięki przystępnej formule i licznym przykładom z życia wziętym, uczestnicy zyskają pewność w codziennej pracy. To idealna okazja, by uporządkować wiedzę i uniknąć kosztownych błędów.

Wszystkie moduły szkolenia oparte są na licznych przykładach „DO and DON’T” zaczerpniętych z praktyki firm.

Szkolenie ma wymiar maksymalnie praktyczny, bez zbędnej teorii, a przy tym z wytłumaczeniem najważniejszych przepisów prawa, które mają zastosowanie w danym przypadku (do konkretnych technik marketingowych).

Dla kogo?

Szkolenie jest skierowane do:

  • specjalistów i menedżerów ds. marketingu,
  • właścicieli e-commerce i startupów,
  • pracowników agencji reklamowych i PR,
  • osób odpowiedzialnych za komunikację i content marketing,
  • wszystkich, którzy chcą prowadzić działania marketingowe zgodnie z aktualnym stanem prawnym.
Cele i korzyści

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  1. Zdobędziesz praktyczną wiedzę o tym, jak legalnie prowadzić działania marketingowe zgodnie z RODO i innymi przepisami.
  2. Nauczysz się unikać najczęstszych błędów w komunikacji promocji, e-mail marketingu i współpracach z influencerami.
  3. Zrozumiesz, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi AI w działaniach kreatywnych i automatyzacji marketingu.
  4. Otrzymasz gotowe wskazówki i dobre praktyki, które możesz od razu wdrożyć w swojej firmie lub agencji.
  5. Zwiększysz swoją wiarygodność i bezpieczeństwo prawne, co przełoży się na lepsze relacje z klientami i partnerami biznesowymi.
Program

1. Nieco podstaw RODO

  • Podstawowe zasady RODO, które powinien znać marketer;
  • Kiedy w marketingu potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych, a kiedy nie;
  • Jak w przyjazny dla użytkownika sposób spełniać wymogi RODO, np. obowiązek informacyjny.

2. Dyrektywa Omnibus i inne przepisy unijne istotne dla marketera

  • Promocje i przeceny – jak komunikować o nich prawidłowo (najniższa cena z 30 dni przed obniżką, które promocje wyłączone są spod regulacji Omnibus, najczęstsze błędy);
  • Oznaczanie płatnych wyników wyszukiwania (w marketplace’ach, we własnym e-sklepie);
  • O co trzeba zadbać, publikując opinie klientów o produktach (social proof);
  • dark patterns – czym są i jak ich unikać.

3. E-mail marketing

  • Jak prawidłowo i w sposób przyjazny dla użytkownika skonstruować formularz zapisów na newsletter;
  • Prezent za subskrypcję (lead magnet) – jak robić to prawidłowo;
  • Marketing automation, odzyskiwanie koszyków – aspekty prawne.

4. Prawne aspekty korzystania z AI w marketingu

  • Kwestia praw autorskich przy korzystaniu z AI w pracach kreatywnych;
  • Korzystanie z narzędzi AI a umowa pomiędzy agencją reklamową i klientem;
  • Przegląd regulaminów popularnych narzędzi AI.

5. Cookies, remarketing

  • Jak poprawnie skonstruować panel zbierania zgód na cookies;
  • Dotychczasowa praktyka UODO w kwestii cookies;
  • Google Analytics i narzędzia remarketingowe – kwestie prawne.

6. Oznaczanie współprac przez influencerów

  • Podstawowe przepisy prawa dotyczące współprac reklamowych z influencerami;
  • Jak poprawnie oznaczać współprace;
  • Zasady odpowiedzialaności za nieporawnie oznaczone publikacje influencerów.

7. Content marketing / Prawo autorskie

  • Inspiracja a plagiat – w hasłach reklamowych, w brandingu, w pracach kreatywnych;
  • Prawo cytatu, nawiązywanie do cudzych utworów w kreacjach reklamowych;
  • Wykorzystanie w reklamie wizerunku – osób publicznych, osób zmarłych, postaci fikcyjnych, wizerunku budynków itp.;
  • Real time marketing a ochrona znaków towarowych i marki;

8. Konkursy jako narzędzie marketingu – kwestie prawne

  • Najistotniejsze kwestie w regulaminie konkursu;
  • Konkurs a loteria – na to zwracać uwagę.

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Termin

20 listopada 2025

Kontakt

Anna Sobora

Koordynator kursu

  • +48 572 002 646
  • Anna.Sobora@pl.ey.com