Prawny niezbędnik marketera
W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego, znajomość aktualnych przepisów prawa to nie tylko obowiązek, ale i przewaga konkurencyjna. Szkolenie łączy praktyczne aspekty RODO, dyrektywy Omnibus, prawa autorskiego i regulacji dotyczących AI, oferując marketerom konkretne wskazówki, jak działać legalnie i skutecznie. Dzięki przystępnej formule i licznym przykładom z życia wziętym, uczestnicy zyskają pewność w codziennej pracy. To idealna okazja, by uporządkować wiedzę i uniknąć kosztownych błędów.
Wszystkie moduły szkolenia oparte są na licznych przykładach „DO and DON’T” zaczerpniętych z praktyki firm.
Szkolenie ma wymiar maksymalnie praktyczny, bez zbędnej teorii, a przy tym z wytłumaczeniem najważniejszych przepisów prawa, które mają zastosowanie w danym przypadku (do konkretnych technik marketingowych).
Szkolenie jest skierowane do:
- specjalistów i menedżerów ds. marketingu,
- właścicieli e-commerce i startupów,
- pracowników agencji reklamowych i PR,
- osób odpowiedzialnych za komunikację i content marketing,
- wszystkich, którzy chcą prowadzić działania marketingowe zgodnie z aktualnym stanem prawnym.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę o tym, jak legalnie prowadzić działania marketingowe zgodnie z RODO i innymi przepisami.
- Nauczysz się unikać najczęstszych błędów w komunikacji promocji, e-mail marketingu i współpracach z influencerami.
- Zrozumiesz, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi AI w działaniach kreatywnych i automatyzacji marketingu.
- Otrzymasz gotowe wskazówki i dobre praktyki, które możesz od razu wdrożyć w swojej firmie lub agencji.
- Zwiększysz swoją wiarygodność i bezpieczeństwo prawne, co przełoży się na lepsze relacje z klientami i partnerami biznesowymi.
1. Nieco podstaw RODO
- Podstawowe zasady RODO, które powinien znać marketer;
- Kiedy w marketingu potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych, a kiedy nie;
- Jak w przyjazny dla użytkownika sposób spełniać wymogi RODO, np. obowiązek informacyjny.
2. Dyrektywa Omnibus i inne przepisy unijne istotne dla marketera
- Promocje i przeceny – jak komunikować o nich prawidłowo (najniższa cena z 30 dni przed obniżką, które promocje wyłączone są spod regulacji Omnibus, najczęstsze błędy);
- Oznaczanie płatnych wyników wyszukiwania (w marketplace’ach, we własnym e-sklepie);
- O co trzeba zadbać, publikując opinie klientów o produktach (social proof);
- dark patterns – czym są i jak ich unikać.
3. E-mail marketing
- Jak prawidłowo i w sposób przyjazny dla użytkownika skonstruować formularz zapisów na newsletter;
- Prezent za subskrypcję (lead magnet) – jak robić to prawidłowo;
- Marketing automation, odzyskiwanie koszyków – aspekty prawne.
4. Prawne aspekty korzystania z AI w marketingu
- Kwestia praw autorskich przy korzystaniu z AI w pracach kreatywnych;
- Korzystanie z narzędzi AI a umowa pomiędzy agencją reklamową i klientem;
- Przegląd regulaminów popularnych narzędzi AI.
5. Cookies, remarketing
- Jak poprawnie skonstruować panel zbierania zgód na cookies;
- Dotychczasowa praktyka UODO w kwestii cookies;
- Google Analytics i narzędzia remarketingowe – kwestie prawne.
6. Oznaczanie współprac przez influencerów
- Podstawowe przepisy prawa dotyczące współprac reklamowych z influencerami;
- Jak poprawnie oznaczać współprace;
- Zasady odpowiedzialaności za nieporawnie oznaczone publikacje influencerów.
7. Content marketing / Prawo autorskie
- Inspiracja a plagiat – w hasłach reklamowych, w brandingu, w pracach kreatywnych;
- Prawo cytatu, nawiązywanie do cudzych utworów w kreacjach reklamowych;
- Wykorzystanie w reklamie wizerunku – osób publicznych, osób zmarłych, postaci fikcyjnych, wizerunku budynków itp.;
- Real time marketing a ochrona znaków towarowych i marki;
8. Konkursy jako narzędzie marketingu – kwestie prawne
- Najistotniejsze kwestie w regulaminie konkursu;
- Konkurs a loteria – na to zwracać uwagę.
Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk - radca prawny i współwłaścicielka krakowskiej kancelarii MyLo. W codziennej pracy od ponad 10 lat doradza agencjom reklamowym, domom mediowym, sklepom e-commerce i firmom świadczącym usługi online oraz dostarczającym narzędzia SaaS.