Zarządzanie zapasami. Wybrane narzędzia Six Sigma – EY Academy of Business

Zarządzanie zapasami. Wybrane narzędzia Six Sigma

Dobre zarządzanie zapasami pozwala ograniczyć koszty i straty. Na szkoleniu przedstawiamy zarządzanie zapasami w oparciu o system PULL (w odróżnieniu od tradycyjnego PUSH), zasady zarządzania dostawcami Just in Time oraz programowanie procesów w oparciu o system KANBAN. Pokazujemy również narzędzia Six Sigma: SIPOC, DMAIC, NEM, FMEA.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i inżynierom, kierownikom procesów oraz liderom odpowiedzialnym za zarządzanie zapasami.

Cele:

  • Przedstawienie koncepcji zarządzania zapasami w oparciu o system PUSH i system PULL
  • Zapoznanie uczestników z systemem KANBAN i kluczowymi założeniami systemu
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat faz realizowania zamówień
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia systemu KANBAN i przemodelowania procesów z systemu PUSH w system PULL
  • Zapoznanie uczestników z koncepcją systemu Just In Time
  • Zapoznanie uczestników z czterema zasadami Systemu Produkcyjnego Toyoty
  • Zrozumienie przez uczestników idei szczupłego zarządzania w oparciu o system PULL dla filozofii Lean Management i Teorii Ograniczeń
  • Umiejętność zarządzania przez uczestników zapasami w oparciu o system KANBAN – system 2-pojemnikowy
  • Znajomość przez uczestników zasad tworzenia zapasów, zarządzania zapasami dla prawidłowego poziomowania produkcji
  • Budowanie przez uczestników systemu produkcji opartego o przepływ jednej sztuki lub malej partii produkcyjnej
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z funkcjonowaniem systemu KANBAN i przepływem jednej sztuki

Przekrój narzędzi i metodologii zarządzania materiałem

  • Zarządzanie zapasami – zapewnienie ciągłego przepływu i system ssący PULL. Omówienie systemu KANBAN i założeń dla tworzenia/wdrażania systemu
  • 4 zasady Systemu Produkcyjnego Toyoty
  • Oczekiwanie klienta na produkt w jednostce czasu – TAKT klienta i czas CYKLU. Omówienie założeń dla balansowania linii i produkcji na czas
  • Koncepcja budowania supermarketów. Wybór materiału do supermarketu i zarządzanie supermarketem
  • Filozofia przepływu jednej sztuki (one piece flow) lub małej ilości produkcyjnej (small batch flow)
  • Udział pracowników we wdrażaniu zmian. Budowanie zaangażowania pracowników poprzez bezpośrednie uczestnictwo we wdrożeniu
  • Zasady zarządzania dostawcami w oparciu o dostawę na czas (ang. Just In Time). Kontrola dostaw w systemie JIT
  • Programowanie realizowanych procesów w oparciu o system KANBAN. Planowanie procesu i kontrola procesu w oparciu o KANBAN
  • 2 typy kart KANBAN. Wykorzystanie mapowanie strumienia wartości do wprowadzania zarządzania w oparciu o system KANBAN. Sześć zasad systemu KANBAN
  • Pojęcie czasu realizacji (ang. LEAD TIME) i poprawa procesów w celu skrócenia czasu realizacji
  • Zarządzanie magazynem w oparciu o standaryzację i zarządzanie wizualne. System FIFO i identyfikowalność produktów w procesie. Budowanie mapy adresowej

Six Sigma i główne narzędzia

  • Rozumienie zmian w oparciu o metody statystyczne. Kontrola i nadzór nad zmiennością
  • Statystyka do opisywania zdolności procesu poprzez estymowanie i przewidywanie poziomu defektów w procesie. Kwantyfikowanie wydajności realizowanych procesów
  • Praktyczne znaczenie 99,9%. Pojęcie DPU i zdolność procesu Cp
  • SIPOC – dane konieczne do prawidłowego przygotowania i znaczenie zaangażowania zespołu. Analiza oczekiwań klienta i zrozumienie jego potrzeb na wybranym przykładzie. Omówienie zasady 5M dla opisu sytuacji
  • Kontrola i utrzymanie w oparciu o DMAIC. Kontrola i utrzymanie – główne problemy. Analiza głównych metod kontroli i ich skuteczności
  • Liczbowa ocena wskaźników NEM (ang. Numerical Evaluation of Metrics). Przykładowe narzędzia używane do konwersji danych
  • Definiowanie związków przyczynowo skutkowych powstawania potencjalnych wad produktów. Analiza czynników ryzyka w oparciu o FMEA. Identyfikowanie potencjalnych wad produktu/procesu. Eliminowanie lub minimalizowanie ryzyka związanego z wadami produktu/procesu
  • Gra symulacyjna – Fabryka Foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy

Jarosław Okoń - trener w EY Academy of Business od 2013 roku. Przez wiele lat pracował w firmach produkcyjnych na różnych stanowiskach w obszarze produkcji i działach wspomagających. Był także odpowiedzialny za restrukturyzację firm i projekty typu „green field”.

Zarządzanie zapasami. Wybrane narzędzia Six Sigma

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Zarządzanie zapasami. Wybrane narzędzia Six Sigma

Dobre zarządzanie zapasami pozwala ograniczyć koszty i straty. Na szkoleniu przedstawiamy zarządzanie zapasami w oparciu o system PULL (w odróżnieniu od tradycyjnego PUSH), zasady zarządzania dostawcami Just in Time oraz programowanie procesów w oparciu o system KANBAN. Pokazujemy również narzędzia Six Sigma: SIPOC, DMAIC, NEM, FMEA.

Szkolenie jest częścią programu „Lean Six Sigma w procesach operacyjnych”.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest menedżerom i inżynierom, kierownikom procesów oraz liderom odpowiedzialnym za zarządzanie zapasami.

Cele i korzyści

Cele:

  • Przedstawienie koncepcji zarządzania zapasami w oparciu o system PUSH i system PULL
  • Zapoznanie uczestników z systemem KANBAN i kluczowymi założeniami systemu
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat faz realizowania zamówień
  • Przygotowanie uczestników do wdrożenia systemu KANBAN i przemodelowania procesów z systemu PUSH w system PULL
  • Zapoznanie uczestników z koncepcją systemu Just In Time
  • Zapoznanie uczestników z czterema zasadami Systemu Produkcyjnego Toyoty
  • Zrozumienie przez uczestników idei szczupłego zarządzania w oparciu o system PULL dla filozofii Lean Management i Teorii Ograniczeń
  • Umiejętność zarządzania przez uczestników zapasami w oparciu o system KANBAN – system 2-pojemnikowy
  • Znajomość przez uczestników zasad tworzenia zapasów, zarządzania zapasami dla prawidłowego poziomowania produkcji
  • Budowanie przez uczestników systemu produkcji opartego o przepływ jednej sztuki lub malej partii produkcyjnej
  • Przedstawienie uczestnikom najlepszych praktyk związanych z funkcjonowaniem systemu KANBAN i przepływem jednej sztuki
Program

Przekrój narzędzi i metodologii zarządzania materiałem

  • Zarządzanie zapasami – zapewnienie ciągłego przepływu i system ssący PULL. Omówienie systemu KANBAN i założeń dla tworzenia/wdrażania systemu
  • 4 zasady Systemu Produkcyjnego Toyoty
  • Oczekiwanie klienta na produkt w jednostce czasu – TAKT klienta i czas CYKLU. Omówienie założeń dla balansowania linii i produkcji na czas
  • Koncepcja budowania supermarketów. Wybór materiału do supermarketu i zarządzanie supermarketem
  • Filozofia przepływu jednej sztuki (one piece flow) lub małej ilości produkcyjnej (small batch flow)
  • Udział pracowników we wdrażaniu zmian. Budowanie zaangażowania pracowników poprzez bezpośrednie uczestnictwo we wdrożeniu
  • Zasady zarządzania dostawcami w oparciu o dostawę na czas (ang. Just In Time). Kontrola dostaw w systemie JIT
  • Programowanie realizowanych procesów w oparciu o system KANBAN. Planowanie procesu i kontrola procesu w oparciu o KANBAN
  • 2 typy kart KANBAN. Wykorzystanie mapowanie strumienia wartości do wprowadzania zarządzania w oparciu o system KANBAN. Sześć zasad systemu KANBAN
  • Pojęcie czasu realizacji (ang. LEAD TIME) i poprawa procesów w celu skrócenia czasu realizacji
  • Zarządzanie magazynem w oparciu o standaryzację i zarządzanie wizualne. System FIFO i identyfikowalność produktów w procesie. Budowanie mapy adresowej

Six Sigma i główne narzędzia

  • Rozumienie zmian w oparciu o metody statystyczne. Kontrola i nadzór nad zmiennością
  • Statystyka do opisywania zdolności procesu poprzez estymowanie i przewidywanie poziomu defektów w procesie. Kwantyfikowanie wydajności realizowanych procesów
  • Praktyczne znaczenie 99,9%. Pojęcie DPU i zdolność procesu Cp
  • SIPOC – dane konieczne do prawidłowego przygotowania i znaczenie zaangażowania zespołu. Analiza oczekiwań klienta i zrozumienie jego potrzeb na wybranym przykładzie. Omówienie zasady 5M dla opisu sytuacji
  • Kontrola i utrzymanie w oparciu o DMAIC. Kontrola i utrzymanie – główne problemy. Analiza głównych metod kontroli i ich skuteczności
  • Liczbowa ocena wskaźników NEM (ang. Numerical Evaluation of Metrics). Przykładowe narzędzia używane do konwersji danych
  • Definiowanie związków przyczynowo skutkowych powstawania potencjalnych wad produktów. Analiza czynników ryzyka w oparciu o FMEA. Identyfikowanie potencjalnych wad produktu/procesu. Eliminowanie lub minimalizowanie ryzyka związanego z wadami produktu/procesu
  • Gra symulacyjna – Fabryka Foteli i zastosowanie zdobytej wiedzy

Cena

1 980 zł netto (2 435,40 zł brutto)

Lokalizacja

Katowice

Termin

25-26 listopada 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane