Jak osiągnąć sukces na Linkedin - 3 strategie – EY Academy of Business

Jak osiągnąć sukces na Linkedin – 3 strategie

Nagranie

Jak osiągnąć sukces na Linkedin – 3 strategie

LinkedIn to dziś największa na świecie sieć biznesowo-zawodowa skupiająca ponad 830 mln użytkowników z ponad 200 krajów. W Polsce do lipca 2022 mamy niemal 5 mln kont: menedżerów C-level oraz niższych szczebli ekspertów, rekruterów, specjalistów, pracowników oraz wchodzących na rynek pracy.
Świadoma i dobrze zaplanowana komunikacja na Linkedinie przekłada się na budowanie przewagi konkurencyjnej. LinkedIn przestał być po prostu sprawnym narzędziem do rekrutacji, stał się doskonałym kanałem marketingowym – zarówno jeśli chodzi o profile prywatne, jak i firmowe.

Ze statystyk LinkedIn wynika, że:

  • firmy, które publikują post na LinkedInie co najmniej raz w tygodniu, osiągają dwukrotnie wyższy wskaźnik aktywności
  • organizacje, które posiadają kompletną, aktywną stronę na LinkedIn mają 5 razy więcej wyświetleń
  • pracownicy są o 60 proc. częściej zainteresowani postami współpracowników i 14 razy częściej udostępniają treści swojej firmy.

Komunikacja na LinkedIn staje się więc dziś elementem ładu korporacyjnego.

Co zatem jest kluczowe, żeby osiągnąć sukces? Katarzyna Buszkowska na przykładzie trzech strategii pokaże, jak uzyskać realny wpływ, zwiększając swoją widoczność na platformie LinkedIn. Przy okazji opowie o kilku zmianach, które późną jesienią 2022 znajdą się na platformie i znacząco wpłyną na budowanie zasięgów.

W firmach nastawionych na sukces świadomość budowania przewagi komunikacyjnej opiera się na także budowaniu sieci osób wspierających przekaz firmy i menedżerów. Powszechnie mówi się: „Jeśli Twoi ludzie nie chcą być Twoim internetowym ambasadorem, menedżerowie nie widzą potrzeby dzielenia się swoim eksperckim doświadczeniem i budowaniem społeczności wokół marki, a Twoi przedstawiciele handlowi nie widzą wartości dodanej korzystania z LinkedIn, to znaczy, że zatrudniłeś niewłaściwych ludzi”.

Prelekcja jest wprowadzeniem do tematyki szkolenia Budowanie marki własnej na Linkedin, na którym omawiane są szczegółowo:

  • Zawartość profilu i wpływ poszczególnych elementów na widoczności
  • Konstrukcja postów wraz z warsztatowym ujęciem
  • Specyfika eksperckiej komunikacji
  • Komunikacja firm wykorzystująca ekosystem Linkedin w strategii marketingowej
  • Nowe formaty i zmiany w algorytmie – zapowiedziane na jesień 2022
  • Praktyczny warsztat pisania postów: kiedy najlepiej publikować, jakie dodać hasztagi, dlaczego ważne jest pierwsze zdanie?

Szkolenie – podobnie jak webinar – skierowane jest zarówno do osób, które dopiero budują swoją komunikację i widoczność na Linkedin, jak i do tych, którzy są aktywni, ale chcieliby wzmocnić swoją obecność.

Prowadząca:
Katarzyna Buszkowska – przez ponad 20 lat związana z mediami i dziennikarstwem informacyjnym. Była dziennikarką agencyjną, wydawcą w telewizji, zarządzała ponad 200-osobowym zespołem jako redaktor naczelna PAP oraz zespołem Radia Zet jako szefowa Działu Informacji.

Masz pytania? Skontaktuj się z:
Zuzanna Stępień | +48 510 201 314 | zuzanna.stepien@pl.ey.com

Wszystkie bezpłatne webinary dostępne na tej stronie są częścią kampanii marketingowej prowadzonej przez spółki EY Polska. Udział w webinarze oznacza wyrażenie zgody marketingowej podczas rejestracji na webinar. Dostępne bezpłatne webinary nie powstałyby, gdyby spółki EY Polska nie prowadziły kampanii marketingowej we wskazanej formie.