Komunikacja nastawiona na współpracę – EY Academy of Business

Komunikacja nastawiona na współpracę

Szkolenie służy rozwijaniu świadomości skutecznych strategii porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Dla pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej kierujemy również do tych osób, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu. Szkolenie polecane również dla pracowników startupów.

Cel szkolenia
  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zwrotnej do koordynowania współpracy
  • Rozumienie wpływu barier komunikacyjnych na efektywność pracy zespołu
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie monologu wewnętrznego w komunikacji indywidualnej i zespołowej
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole
  • Budowanie efektywności zespołu poprzez efektywną komunikację współpracowników z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji z innymi
  • Umieli identyfikować bariery współpracy i aktywnie je eliminować
  • Umieli stosować najważniejsze techniki komunikacyjne
  • Identyfikowali swój potencjał komunikacyjny
  • Znali narzędzia redukujące napięcie powstałe na tle komunikacyjnym
  • Wiedzieli, na czym polega współpraca w zespole
  • Umieli stosować rozwiązania trudnych sytuacji w oparciu o narzędzia komunikacyjne
Program szkolenia

1. Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady

  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat, bariery komunikacyjne
  • Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie
  • Określenie osobistego potencjału komunikacyjnego

2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy

  • Główne formy przekazywania informacji zwrotnych
  • Identyfikowanie barier współpracy
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia,
  • Metoda SPINKA: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych

3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie

  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się.
  • Kształtowanie umiejętności zarządzania emocjami podczas konfliktu.
  • Identyfikowanie przyczyn konfliktu.
  • Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji z wykorzystaniem mentoringu grupy.

4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się w oparciu o komunikację intrapersonalną

  • Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się z wykorzystaniem monologu wewnętrznego.
  • Identyfikacja potknięć poznawczych i metody przeciwdziałania zniekształceniom komunikacyjnym.
  • Sztuka zadawania pytań jako narzędzie wspierania współpracy.

5. Budowanie długofalowej efektywności zespołu

  • Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole i komunikowanie oczekiwań warunków współpracy.
  • Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego.
  • Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy.
Trenerzy
Natalia Siniłło
specjalizuje się w rozwoju kompetencji miękkich: komunikacji interpersonalnej i intrapersonalnej, radzeniu sobie ze stresem z wykorzystaniem nurtu poznawczo-behawioralnego, zarządzaniu w oparciu o inteligencję emocjonalną, budowaniu trwałych relacji.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane