Akademia HRBP – EY Academy of Business

Akademia HRBP

Czym jest Akademia HR Business Partnera? To autorski, intensywny program rozwoju kompetencji zwiększających skuteczność biznesową jego uczestników i uczestniczek w tej ważnej i wymagającej roli.

Celem programu jest praktyczne przełożenie aktualnej wiedzy oraz sprawdzonych technik, metod i narzędzi HR na nowy, bardziej efektywny sposób pracy.

Absolwent Akademii to kompetentny, skuteczny HR Business Partner potrafiący zachować równowagę pomiędzy skupieniem na biznesowych celach i rezultatach a koncentracją na potrzebach ludzi w organizacji.

Szkolenie jest planowane w formie stacjonarnej w Warszawie, ale w przypadku wznowienia obostrzeń związanych z pandemią zajęcia będą kontynuowane online.

Akademia HRBP jest skierowana do osób, które:

  • już pracują w roli HR Business Partnera
  • chcą zostać HR Business Partnerem i mają doświadczenie w HR

Uczestnik po ukończeniu programu:

  • ma większą świadomość siebie w roli HR Business Partnera
  • ma zaprojektowaną własną strategię rozwoju w oparciu o swój potencjał i zasoby (mocne strony, talenty, predyspozycje, unikatowe kompetencje)
  • potrafi budować długotrwałe, autentyczne relacje w biznesie dzięki empatycznej, skutecznej komunikacji
  • umie stosować w praktyce przedstawione narzędzia, techniki i metody HR i dzięki temu działać sprawnie i efektywnie
  • jest częścią społeczności praktyków HR Business Partneringu – przestrzeni do wymiany wiedzy i doświadczeń, a także uzyskania wsparcia w tej roli

Głównymi korzyściami dla organizacji jest posiadanie kompetentnych HR Business Partnerów, którzy potrafią:

  • udzielać merytorycznego wsparcia w obszarze zarządzania personelem
  • myśleć i działać skutecznie z różnych perspektyw – systemowej (strategicznej) i operacyjnej (projektowej)
  • jasno definiować i objaśniać powinności menedżerskie względem ludzi osobom wspieranym przez nich w jednostkach biznesowych
  • wspólnie rozwiązywać problemy i wyzwania w firmie, a także moderować procesy przechodzenia przez trudne sytuacje takie jak: konflikt, opór przed zmianą, agresywne komunikaty etc.
  • współpracować z pozostałymi specjalistami HR, a także kadrą menedżerską w sposób pełen partnerstwa i szacunku do wzajemnych obszarów odpowiedzialności i kompetencji

Ja jako HR Business Partner

  • Analiza roli HR Business Partnera z różnych perspektyw
  • Identyfikowanie i zarządzanie relacjami z grupami interesariuszy (wewnętrznymi i zewnętrznymi)
  • Odkrywanie i definiowanie potrzeb rozmówcy, odróżnianie ich od strategii
  • Autodiagnoza obecnej roli i skuteczności

Skuteczny dialog w biznesie

  • Empatyczne słuchanie
  • Klarowne wyrażanie siebie
  • Przygotowanie do rozmowy, analiza sytuacji, kontekstu, potrzeb i celów
  • Kierowanie rozmową, by tworzyć przestrzeń do dialogu i porozumienia

Świadome stosowanie narzędzi HR

  • Przegląd aktualnych i rzetelnych narzędzi
  • Definiowanie celów biznesowych i trafny dobór rozwiązań
  • Wdrożenie, stosowanie i ewaluacja narzędzi
  • Komunikacja z kadrą zarządzającą nt. celowości i zasadności narzędzi/ metod

Myślenie systemowe i projektowe

  • Korzyści z wdrożenia Teorii Ograniczeń
  • Narzędzia analizy złożonych sytuacji, kontekstów, postaw i zachowań jednostki i systemu
  • Praca metodą projektu, wyznaczanie mierzalnych rezultatów nawet w tzw. obszarach „miękkich”

Trudne sytuacje

  • Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów interesów w relacjach interpersonalnych/ w zespole/ w organizacji
  • Praca z odmową i oporem rozmówcy
  • Dialog w procesie zwolnienia, reorganizacji, zmian rodzących sprzeciw
  • Radzenie sobie z agresywnymi komunikatami i negatywnymi emocjami

Moja strategia w roli HRBP

  • Integracja wiedzy i umiejętności z całego programu, wskazówki wdrożeniowe
  • Projektowanie własnej strategii rozwoju
  • Przestrzeń na dodatkowe, zgłoszone przez uczestników potrzeby

Specyfika programu:

  • Zajęcia odbywają się w grupie do 16 osób.
  • Na szkoleniu teoria ograniczona jest do niezbędnego minimum. Stawiamy na praktykę. Wiele ćwiczeń będzie wykonywanych w parach i grupach, nie tylko podczas szkolenia, ale także pomiędzy poszczególnymi modułami.
  • Podczas szkolenia tworzymy grupę wsparcia, tak abyś po zakończeniu programu miał się zawsze do kogo zwrócić po pomoc, poradę czy inspirację.
  • Na wybranych zajęciach będą gościnnie występować praktycy – eksperci.

Aleksandra Jopyk - doświadczony executive coach, trener i facylitator. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w usługach profesjonalnych. Buduje elastyczne i zwinne rozwiązania na bazie odblokowywania potencjału i sensownej zmiany. Zwolenniczka prostoty i użyteczności.

Tomasz Bagiński - jako trener biznesu łączy sprawdzone umiejętności trenerskie, konsultingowe i mediacyjne z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym podczas współpracy z firmami z różnych branż.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Akademia HRBP

Czym jest Akademia HR Business Partnera? To autorski, intensywny program rozwoju kompetencji zwiększających skuteczność biznesową jego uczestników i uczestniczek w tej ważnej i wymagającej roli.

Celem programu jest praktyczne przełożenie aktualnej wiedzy oraz sprawdzonych technik, metod i narzędzi HR na nowy, bardziej efektywny sposób pracy.

Absolwent Akademii to kompetentny, skuteczny HR Business Partner potrafiący zachować równowagę pomiędzy skupieniem na biznesowych celach i rezultatach a koncentracją na potrzebach ludzi w organizacji.

Szkolenie jest planowane w formie stacjonarnej w Warszawie, ale w przypadku wznowienia obostrzeń związanych z pandemią zajęcia będą kontynuowane online.

Dla kogo

Akademia HRBP jest skierowana do osób, które:

  • już pracują w roli HR Business Partnera
  • chcą zostać HR Business Partnerem i mają doświadczenie w HR
Cele i korzyści

Uczestnik po ukończeniu programu:

  • ma większą świadomość siebie w roli HR Business Partnera
  • ma zaprojektowaną własną strategię rozwoju w oparciu o swój potencjał i zasoby (mocne strony, talenty, predyspozycje, unikatowe kompetencje)
  • potrafi budować długotrwałe, autentyczne relacje w biznesie dzięki empatycznej, skutecznej komunikacji
  • umie stosować w praktyce przedstawione narzędzia, techniki i metody HR i dzięki temu działać sprawnie i efektywnie
  • jest częścią społeczności praktyków HR Business Partneringu – przestrzeni do wymiany wiedzy i doświadczeń, a także uzyskania wsparcia w tej roli

Głównymi korzyściami dla organizacji jest posiadanie kompetentnych HR Business Partnerów, którzy potrafią:

  • udzielać merytorycznego wsparcia w obszarze zarządzania personelem
  • myśleć i działać skutecznie z różnych perspektyw – systemowej (strategicznej) i operacyjnej (projektowej)
  • jasno definiować i objaśniać powinności menedżerskie względem ludzi osobom wspieranym przez nich w jednostkach biznesowych
  • wspólnie rozwiązywać problemy i wyzwania w firmie, a także moderować procesy przechodzenia przez trudne sytuacje takie jak: konflikt, opór przed zmianą, agresywne komunikaty etc.
  • współpracować z pozostałymi specjalistami HR, a także kadrą menedżerską w sposób pełen partnerstwa i szacunku do wzajemnych obszarów odpowiedzialności i kompetencji
Szczegóły programu modułowego

Ja jako HR Business Partner

  • Analiza roli HR Business Partnera z różnych perspektyw
  • Identyfikowanie i zarządzanie relacjami z grupami interesariuszy (wewnętrznymi i zewnętrznymi)
  • Odkrywanie i definiowanie potrzeb rozmówcy, odróżnianie ich od strategii
  • Autodiagnoza obecnej roli i skuteczności

Skuteczny dialog w biznesie

  • Empatyczne słuchanie
  • Klarowne wyrażanie siebie
  • Przygotowanie do rozmowy, analiza sytuacji, kontekstu, potrzeb i celów
  • Kierowanie rozmową, by tworzyć przestrzeń do dialogu i porozumienia

Świadome stosowanie narzędzi HR

  • Przegląd aktualnych i rzetelnych narzędzi
  • Definiowanie celów biznesowych i trafny dobór rozwiązań
  • Wdrożenie, stosowanie i ewaluacja narzędzi
  • Komunikacja z kadrą zarządzającą nt. celowości i zasadności narzędzi/ metod

Myślenie systemowe i projektowe

  • Korzyści z wdrożenia Teorii Ograniczeń
  • Narzędzia analizy złożonych sytuacji, kontekstów, postaw i zachowań jednostki i systemu
  • Praca metodą projektu, wyznaczanie mierzalnych rezultatów nawet w tzw. obszarach „miękkich”

Trudne sytuacje

  • Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów interesów w relacjach interpersonalnych/ w zespole/ w organizacji
  • Praca z odmową i oporem rozmówcy
  • Dialog w procesie zwolnienia, reorganizacji, zmian rodzących sprzeciw
  • Radzenie sobie z agresywnymi komunikatami i negatywnymi emocjami

Moja strategia w roli HRBP

  • Integracja wiedzy i umiejętności z całego programu, wskazówki wdrożeniowe
  • Projektowanie własnej strategii rozwoju
  • Przestrzeń na dodatkowe, zgłoszone przez uczestników potrzeby

Specyfika programu:

  • Zajęcia odbywają się w grupie do 16 osób.
  • Na szkoleniu teoria ograniczona jest do niezbędnego minimum. Stawiamy na praktykę. Wiele ćwiczeń będzie wykonywanych w parach i grupach, nie tylko podczas szkolenia, ale także pomiędzy poszczególnymi modułami.
  • Podczas szkolenia tworzymy grupę wsparcia, tak abyś po zakończeniu programu miał się zawsze do kogo zwrócić po pomoc, poradę czy inspirację.
  • Na wybranych zajęciach będą gościnnie występować praktycy – eksperci.

Cena

8100 zł netto - cena promocyjna za wczesny zapis do 30 czerwca br.

9100 zł netto - cena regularna

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Start nowej edycji: 5-6 września 2022

 

Terminy szkoleń:

 

5-6 września 2022

3-4 października 2022

27-28 października 2022

24-25 listopada 2022

19-20 grudnia 2022

19-20 stycznia 2023

Kontakt

Renata Michalak

Koordynator kursu

  • +48 508 018 460
  • renata.michalak@pl.ey.com