Efektywność Operacyjna dla Top Managementu. Lean Executive Summary
W świecie dynamicznych zmian rynkowych efektywność operacyjna staje się jednym z kluczowych czynników budowania przewagi konkurencyjnej. Szkolenie Efektywność Operacyjna dla Top Managementu. Lean Executive Summary to propozycja dla liderów, którzy chcą świadomie kształtować kulturę organizacyjną, wdrażać strategię Lean oraz budować zespoły gotowe na wyzwania przyszłości.
Podczas intensywnego, jednodniowego warsztatu uczestnicy poznają najnowsze trendy w zarządzaniu operacyjnym, nauczą się mierzyć i optymalizować kluczowe wskaźniki efektywności (OEE), a także zgłębią praktyczne aspekty Lean Management – nie tylko jako narzędzia, ale jako filozofii działania.
To szkolenie dostarcza nie tylko wiedzy i umiejętności, ale też inspiruje do wdrażania trwałych usprawnień, budowania zaangażowania zespołów i osiągania ponadprzeciętnych wyników. Uczestnicy wyjdą z konkretną mapą działań (Executive Roadmap), gotowi do natychmiastowego wdrożenia najlepszych praktyk Lean w swojej organizacji.
Na szkolenie zapraszamy:
- Przedstawicieli kadry zarządzającej wyższego szczebla
- Kadrę menedżerską odpowiedzialną za planowanie i zarządzanie produkcją oraz łańcuchem dostaw
- Menedżerów procesów, kierowników obszarów, menedżerów jakości, liderów Lean, liderów Six Sigma i inne
- Osoby odpowiedzialne za realizację i doskonalenie procesów
- Osoby wdrażające lub planujące wdrożenie Lean w obszarach
- Operacyjnych, usługowych i łańcucha dostaw
Wyposażenie kadry zarządzającej w wiedzę i narzędzia do zwiększania efektywności operacyjnej poprzez optymalne zarządzanie zasobami, procesami i ludźmi. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i inspirację do wdrażania strategii zwiększania efektywności, zarządzania transformacją i rozwijania zespołów w oparciu o budowanie kultury organizacji opartej na ciągłej poprawie.
09:00 – 09:30 | Wprowadzenie i cel szkolenia
- Dlaczego efektywność operacyjna jest kluczowa?
- Główne wyzwania i trendy w zarządzaniu operacyjnym – strategie operacyjne w organizacjach
- Trendy globalne
09:30 – 10:30 | Kluczowe wskaźniki efektywności produkcji
- OEE (Overall Equipment Effectiveness) – jak skutecznie mierzyć i poprawiać?
- Powiązanie strategii biznesowej z optymalizacją operacyjną
- 5 największych błędów w zarządzaniu operacyjnym na poziomie strategicznym
- Jak łączyć strategię biznesową z optymalizacją operacyjną?
- Przywództwo a efektywności – jakie postawy liderów wpływają na wyniki?
Studium przypadków: Analiza własnych wyzwań w organizacji. Analiza rzeczywistych wskaźników i ich interpretacja
10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 12:00 Lean Management jako sposób myślenia lidera
- Lean jako filozofia, a nie tylko narzędzie – jak zmieniać organizację?
- Rola zarządu w budowaniu kultury Lean – lider jako inspirator zmian
- Eliminacja strat – jak zwiększyć efektywność?
- 8 rodzajów marnotrawstwa (Muda) – jak je rozpoznać i eliminować?
- 5S, SMED, Just-in-Time – kluczowe koncepcje dla liderów
Studium przypadków: Jak duże firmy z różnych branż skutecznie wdrożyły Lean i poprawiły wyniki?
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 14:30 Problemy transformacji ciągłej poprawy
- Najczęstsze przeszkody we wdrażaniu kultury ciągłej poprawy
- Komunikacja i zarządzanie zmianą
- Opór przed zmianą – jak go pokonać?
- Jak zapewnić trwałość usprawnień? Rola średniego szczebla zarządzania
- Przykłady udanych i nieudanych transformacji
- Jak rozwijać samodzielność zespołów przez pytania coachingowe?
- Metodyka Toyota Kata – jak budować kulturę codziennego doskonalenia?
Dyskusja: Jakie bariery są obecne w Twojej firmie? Warsztat: Tworzenie skutecznych pytań do codziennego zarządzania
14:30 – 14:45 Przerwa kawowa
14:45 – 16:00 Rola lidera i zarządzanie przez pytania
- Lider jako inspirator efektywności – jak zmieniać kulturę organizacyjną?
- Jak angażować ludzi w ciągłe doskonalenie i efektywność?
- Mentalność wzrostu i zmiana kultury organizacyjnej
- Zarządzanie przez cele (przykład Hoshin Kanri)
- Od reaktywności do proaktywności – budowanie zespołów odpowiedzialnych za efektywność
- Lider 5.0 (empatia, storytelling, sensemaking, data-driven leadership)
16:00 – 16:30 | Podsumowanie i sesja Q&A
- Kluczowe wnioski
- Executive Roadmap – co możesz wdrożyć w swojej firmie od zaraz? (3 priorytety do działania)
- Dyskusja i sesja pytań
Jarosław Okoń - trener w EY Academy of Business od 2013 roku. Przez wiele lat pracował w firmach produkcyjnych na różnych stanowiskach w obszarze produkcji i działach wspomagających. Był także odpowiedzialny za restrukturyzację firm i projekty typu „green field”.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia: