Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji – EY Academy of Business

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Marketing i komunikacja odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu percepcji, budowaniu relacji i tworzeniu wartości zarówno dla firm, jak i konsumentów. Umiejętność klarownego, transparentnego przekazywania informacji o działaniach związanych z ESG już za chwilę – wraz z rosnącą liczbą regulacji – stanie się nie tylko priorytetem, ale także obowiązkowym elementem budowania zaufania i długoterminowego sukcesu organizacji.

Szkolenie adresowane jest do:

  • CMOs, menedżerów i specjalistów ds. komunikacji, marketingu i PR
  • Specjalistów ds. komunikacji ESG i CSR
  • Specjalistów HR i Employer Brandingu
  • Copywriterów, pracowników agencji marketingowych i domów mediowych
  • Brand i product menedżerów

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, jak ESG może wpływać na budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Znali obowiązujące regulacje i wytyczne dotyczące komunikacji marketingowej zgodnej z zasadami ESG
  • Potrafili zidentyfikować greenwashing i wiedzieli, jak tworzyć przekazy marketingowe zgodne z zasadami ESG
  • Wiedzieli, jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany zgodnie z zasadami ESG, aby uniknąć konsekwencji prawnych i utraty reputacji

Dlaczego zrównoważona komunikacja marketingowa jest ważna?

  • Rosnąca świadomość społeczna, wpływ na reputację marki i lojalność klientów
  • Wpływ regulacji i inwestorów
  • Rola biznesu w zmianie

Zrównoważona strategia biznesowa a marketing i komunikacja

  • Różny poziom dojrzałości firm w obszarze ESG; powiązania ze strategią biznesową i marketingową
  • Zrównoważona strategia biznesowa jako warunek konieczny umożliwiający rozwój biznesu
  • Trendy w marketingu – Polska i świat
  • Wyzwania dla marketingowców

ESG i strategia komunikacji marketingowej

  • Definicja zrównoważonego marketingu i jego znaczenie dla firm i społeczeństwa
  • Marketing jako narzędzie zrównoważonego rozwoju
  • Zrównoważony rozwój jako narzędzie marketingu
  • Zrównoważony marketing jako część strategii ESG
  • Budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Mapa interesariuszy
  • Komunikacja z klientami i interesariuszami na temat wartości ESG

Greenwashing i inne rodzaje „washingu”

  • Różne rodzaje i odcienie greenwashingu
  • Jak rozpoznać greenwashing
  • Dlaczego mamy problem z greenwashingiem
  • Ryzyka greenwashingu dla firmy i marketingu

Wytyczne i regulacje – co nas czeka

  • Obowiązujące i projektowane regulacje oraz wynikające z nich obowiązki dla działów komunikacji, marketingu i PR
  • Przepisy krajowe i rola UOKiK

Jak komunikować w sposób zównoważony

  • Identyfikowanie i analizowanie przykładów greenwashingu – ćwiczenia
  • Konstruowanie przekazów marketingowych bez greenwashingu – ćwiczenia

Złote zasady komunikacji

  • Czego nie robić przy tworzeniu komunikatów w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju
  • Checklista – jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany w zgodzie z ESG, by nie narażać się na konsekwencje prawne i utratę reputacji
  • Wytyczne i zalecenia organizacji międzynarodowych

Ewa Suszek - ekspertka w zakresie działań marketingowych i komunikacyjnych związanych z ESG i zrównoważonym rozwojem. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu wewnętrznych i zewnętrznych projektów dla firm doradczych obsługujących różne branże w Europie.

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Cena

1500 zł netto ( 1845 zł brutto )

Marketing ESG: od greenwashingu do zrównoważonej komunikacji

Marketing i komunikacja odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu percepcji, budowaniu relacji i tworzeniu wartości zarówno dla firm, jak i konsumentów. Umiejętność klarownego, transparentnego przekazywania informacji o działaniach związanych z ESG już za chwilę – wraz z rosnącą liczbą regulacji – stanie się nie tylko priorytetem, ale także obowiązkowym elementem budowania zaufania i długoterminowego sukcesu organizacji.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do:

  • CMOs, menedżerów i specjalistów ds. komunikacji, marketingu i PR
  • Specjalistów ds. komunikacji ESG i CSR
  • Specjalistów HR i Employer Brandingu
  • Copywriterów, pracowników agencji marketingowych i domów mediowych
  • Brand i product menedżerów
Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • Wiedzieli, jak ESG może wpływać na budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Znali obowiązujące regulacje i wytyczne dotyczące komunikacji marketingowej zgodnej z zasadami ESG
  • Potrafili zidentyfikować greenwashing i wiedzieli, jak tworzyć przekazy marketingowe zgodne z zasadami ESG
  • Wiedzieli, jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany zgodnie z zasadami ESG, aby uniknąć konsekwencji prawnych i utraty reputacji
Program

Dlaczego zrównoważona komunikacja marketingowa jest ważna?

  • Rosnąca świadomość społeczna, wpływ na reputację marki i lojalność klientów
  • Wpływ regulacji i inwestorów
  • Rola biznesu w zmianie

Zrównoważona strategia biznesowa a marketing i komunikacja

  • Różny poziom dojrzałości firm w obszarze ESG; powiązania ze strategią biznesową i marketingową
  • Zrównoważona strategia biznesowa jako warunek konieczny umożliwiający rozwój biznesu
  • Trendy w marketingu – Polska i świat
  • Wyzwania dla marketingowców

ESG i strategia komunikacji marketingowej

  • Definicja zrównoważonego marketingu i jego znaczenie dla firm i społeczeństwa
  • Marketing jako narzędzie zrównoważonego rozwoju
  • Zrównoważony rozwój jako narzędzie marketingu
  • Zrównoważony marketing jako część strategii ESG
  • Budowanie zaangażowania społecznego i reputacji marki
  • Mapa interesariuszy
  • Komunikacja z klientami i interesariuszami na temat wartości ESG

Greenwashing i inne rodzaje „washingu”

  • Różne rodzaje i odcienie greenwashingu
  • Jak rozpoznać greenwashing
  • Dlaczego mamy problem z greenwashingiem
  • Ryzyka greenwashingu dla firmy i marketingu

Wytyczne i regulacje – co nas czeka

  • Obowiązujące i projektowane regulacje oraz wynikające z nich obowiązki dla działów komunikacji, marketingu i PR
  • Przepisy krajowe i rola UOKiK

Jak komunikować w sposób zównoważony

  • Identyfikowanie i analizowanie przykładów greenwashingu – ćwiczenia
  • Konstruowanie przekazów marketingowych bez greenwashingu – ćwiczenia

Złote zasady komunikacji

  • Czego nie robić przy tworzeniu komunikatów w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju
  • Checklista – jak tworzyć kampanie, reklamy i slogany w zgodzie z ESG, by nie narażać się na konsekwencje prawne i utratę reputacji
  • Wytyczne i zalecenia organizacji międzynarodowych

Cena

1500 zł netto ( 1845 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

18 listopada 2024

Kontakt

Karina Rogalska

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie dla swojego zespołu? Skontaktuj się:

Agata Puchalska

  • +48 572 002 621
  • agata.puchalska@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane