Model kompetencji w firmie – EY Academy of Business

Model kompetencji w firmie

Program szkolenia został przygotowany z myślą o ekspertach HR, którzy przygotowują się do wdrożenia modeli kompetencji w firmie.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR – czas na zmiany”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.

Cele szkolenia:

  • poznanie zróżnicowanych struktur modeli kompetencji oraz ich połączenia z systemami HR takimi jak strategia personalna, rekrutacja, rozwijanie, ocena 360, ocena pracownicza i ocena potencjału
  • zdobycie praktyki w definiowaniu kompetencji i zbieraniu informacji z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu
  • stworzenie flow projektu, którego celem jest zbudowanie i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji

Korzyści szkolenia:

  • dzięki uczestnictwu w szkoleniu poznasz dobre praktyki w tworzeniu modelu kompetencji, narzędzia do jego konstrukcji oraz źródła danych, z których dobrze, abyś korzystał
  • poznasz przykładowe modele, stworzone dla biznesu pod konkretne oczekiwania czy strategię biznesową
  • nauczysz się, jak definiować kompetencje na skali oceny
  • wymienisz się swoimi bieżącymi potrzebami i doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia i z trenerem
  • zbudujesz założenia i wstępny flow projektu zgodnie z oczekiwaniami biznesowymi twojej organizacji

Stosowane metody szkoleniowe:

  • Wykłady i case studies
  • Przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc
  • Ćwiczenia grupowe w układaniu planu projektu, definiowaniu kompetencji i zbieraniu danych panelowych

Program szkolenia

  1. Kompetencje w organizacji
    • Zastosowanie modelu kompetencji w firmie
    • Kształt modelu
    • Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
    • Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
    • Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
  2. Definiowanie kompetencji
    • Czym jest kompetencja
    • Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
    • Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
    • Skale ocen
    • Korzystanie z gotowych list kompetencji
  3. Projektowanie modelu
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
    • Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
    • Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
    • Ćwiczenia w układaniu planu projektu
    • Przykłady wdrożeń modelu
    • Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  4. Zastosowanie modelu w systemach HR
    • Matryce kompetencji
    • Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
    • Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
    • Modele i ścieżki rozwoju
  5. Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli
    • Dlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
    • Jak długo używać jeden model?
    • Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
    • Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
    • Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
    • Projektowanie przyszłości organizacji

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Model kompetencji w firmie

 

Cena

1100 zł netto ( 1353 zł brutto )

Model kompetencji w firmie

Program szkolenia został przygotowany z myślą o ekspertach HR, którzy przygotowują się do wdrożenia modeli kompetencji w firmie.

Szkolenie odpowiada następującym kompetencjom programu PARP „Akademia HR – czas na zmiany”:

  • Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • poznanie zróżnicowanych struktur modeli kompetencji oraz ich połączenia z systemami HR takimi jak strategia personalna, rekrutacja, rozwijanie, ocena 360, ocena pracownicza i ocena potencjału
  • zdobycie praktyki w definiowaniu kompetencji i zbieraniu informacji z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu
  • stworzenie flow projektu, którego celem jest zbudowanie i wdrożenie modelu kompetencji w organizacji

Korzyści szkolenia:

  • dzięki uczestnictwu w szkoleniu poznasz dobre praktyki w tworzeniu modelu kompetencji, narzędzia do jego konstrukcji oraz źródła danych, z których dobrze, abyś korzystał
  • poznasz przykładowe modele, stworzone dla biznesu pod konkretne oczekiwania czy strategię biznesową
  • nauczysz się, jak definiować kompetencje na skali oceny
  • wymienisz się swoimi bieżącymi potrzebami i doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia i z trenerem
  • zbudujesz założenia i wstępny flow projektu zgodnie z oczekiwaniami biznesowymi twojej organizacji
Program

Stosowane metody szkoleniowe:

  • Wykłady i case studies
  • Przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc
  • Ćwiczenia grupowe w układaniu planu projektu, definiowaniu kompetencji i zbieraniu danych panelowych

Program szkolenia

  1. Kompetencje w organizacji
    • Zastosowanie modelu kompetencji w firmie
    • Kształt modelu
    • Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
    • Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
    • Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
  2. Definiowanie kompetencji
    • Czym jest kompetencja
    • Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
    • Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
    • Skale ocen
    • Korzystanie z gotowych list kompetencji
  3. Projektowanie modelu
    • Etapy projektu i jego uczestnicy
    • Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
    • Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
    • Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
    • Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
    • Ćwiczenia w układaniu planu projektu
    • Przykłady wdrożeń modelu
    • Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
    • Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
  4. Zastosowanie modelu w systemach HR
    • Matryce kompetencji
    • Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
    • Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
    • Modele i ścieżki rozwoju
  5. Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli
    • Dlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
    • Jak długo używać jeden model?
    • Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
    • Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
    • Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
    • Projektowanie przyszłości organizacji
Szczegóły programu modułowego

Cena

Możliwość uzyskania dofinansowania

1100 zł netto ( 1353 zł brutto )

Lokalizacja

Online Live

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

15 października 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 15:00

Kontakt

Viktoria Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane