Storytelling oparty na danych: praktyczny warsztat – EY Academy of Business

Storytelling oparty na danych: praktyczny warsztat

Świat wizualizacji, choć pozornie stanowi chleb i sól pracy analityków lub controllerów, niesie ze sobą szereg ryzyk. Bez zachowania odpowiedniej staranności nasza wizualizacja pozostawia szerokie pole do interpretacji, wyciągnięcia odmiennych wniosków i w efekcie podjęcia innej niż spodziewana decyzji (lub niepodjęcia jej wcale).

Celem warsztatu „Storytelling oparty na danych” jest zminimalizowanie ryzyka takiego scenariusza. W trakcie warsztatu uczestnicy nauczą się, jak dobierać prezentację i opowieść do audytorium. Uzyskają porady o tym, jak strukturyzować opowieść i jak podtrzymywać uwagę odbiorców. A przede wszystkim nauczą się, jak projektować i wykonywać skuteczne wizualizacje: prowadzące użytkownika, niepozostawiające wątpliwości, a przy tym niewprowadzające w błąd. Wizualizacje, które upraszczają osiągnięcie celu: doprowadzenie do podjęcia decyzji.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Osobom zainteresowanym zagadnieniem storytellingu, zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym
  • Osobom regularnie prezentującym wyniki analiz i estymacji z wykorzystaniem slajdów czy arkuszy kalkulacyjnych
  • Osobom pracującym na szczeblu specjalistów lub menedżerów w obszarze controllingu, data insight, business intelligence itp.

Cele szkolenia:

  • Przygotować uczestników do samodzielnego planowania prezentacji, w tym identyfikacji kontekstu, zbudowania opowieści oraz zarządzania uwagą audytorium
  • Przedyskutować i przećwiczyć praktyczne metody budowania wizualizacji: od doboru, przez projektowanie i wykonanie w trakcie warsztatów

Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu warsztatu uczestnik potrafi:

  • Zaplanować „opowieść” do danego audytorium
  • Nadać odpowiednią strukturę tej opowieści, tak żeby w jej efekcie doprowadzić np. do podjęcia decyzji
  • W sposób świadomy korzystać z technik wizualnych odpowiednich dla określonego typu danych
  • Zaprojektować i wykonać skuteczną wizualizację z wykorzystaniem aplikacji pakietu MS Office

Kontekst w storytellingu

  1. Co to jest storytelling oparty na danych?
  2. Czym jest kontekst opowieści, na jakie pytania odpowiada?
  3. Ryzyka związane ze złym lub brakiem zdefiniowania kontekstu
  4. Narzędzia definiowania kontekstu

Skuteczna wizualizacja

  1. Zasady percepcji wizualnej
  2. Dobór wizualizacji do danych
  3. Dobre praktyki przy doborze wizualizacji
  4. Przykłady manipulacji

Wykresy w Excelu

  1. Dopracowywanie graficzne wykresu
  2. Praca z etykietami, legendami itp.
  3. Praca z wieloma seriami
  4. Porządkowanie wizualizacji

Projektowanie slajdów

  1. Postrzeganie świadome i nieświadome
  2. Rozmiar, kolor, barwa
  3. Zasady stosowania kolorów w prezentacjach
  4. Układ slajdu
  5. Korzystanie z sekcji, ukrywanie slajdów
  6. Korzystanie z animacji i przejść

Budowanie opowieści

  1. Narracja
  2. Łuk storytellingu
  3. Logiki opowieści – pionowa, pozioma z przykładami

Prezentacja – dobre rady

  1. Przygotowanie się do prezentacji
  2. O czym należy pamiętać, stojąc przed audytorium
  3. Daj odbiorcom to, czego oczekują
  4. Dobre materiały po prezentacji

Pokaz prezentacji przygotowanych przez uczestników i omówienie prac

Przygotowanie do warsztatu

  1. Warsztat będzie prowadzony na stacjonarnej wersji pakietu Office w środowisku Windows. Zaleca się korzystanie w trakcie warsztatu z kombinacji oprogramowania w takiej właśnie konfiguracji: np. Office 2019 lub Office 2021, zainstalowany na Windows 10 lub Windows 11. W trakcie szkolenia nie będą prezentowane elementy aplikacji, które najczęściej różnią się między platformami takie jak Power Query czy Power Pivot. Niemniej, istnieje ryzyko, że w przypadku wersji online Office (Office 365) czy aplikacji zainstalowanej na MacOs mogą wystąpić różnice utrudniające udział w szkoleniu
  2. Zaleca się utworzenie konta pocztowego Google, celem uzyskania dostępu do aplikacji z pakietu Google Suite (Sheets) oraz Looker Studio
  3. Zaleca się utworzenie darmowego konta w aplikacji Miro (miro.com)

Bartosz Cicharski - trener EY Academy of Business w obszarze wizualizacji danych. Magik Excela, biegły rewident. Od kilkunastu lat pracuje w obszarze finansów przedsiębiorstw. Doświadczenie zdobywał w działach controllingu i analizy wiodących firm z różnych sektorów.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Storytelling oparty na danych

Poznaj storytelling oparty na danych. Jest to sposób prowadzenia narracji od danych, przez wyniki analiz, po rekomendację działania. Wykorzystuje on w tym celu różnorodne techniki wizualizacji. Zarejestruj się na bezpłatny webinar, podczas którego poruszymy wątek storytellingu. 

Storytelling oparty na danych: praktyczny warsztat

Cena

1 390 zł netto (1 709,70 zł brutto)

Storytelling oparty na danych: praktyczny warsztat

Świat wizualizacji, choć pozornie stanowi chleb i sól pracy analityków lub controllerów, niesie ze sobą szereg ryzyk. Bez zachowania odpowiedniej staranności nasza wizualizacja pozostawia szerokie pole do interpretacji, wyciągnięcia odmiennych wniosków i w efekcie podjęcia innej niż spodziewana decyzji (lub niepodjęcia jej wcale).

Celem warsztatu „Storytelling oparty na danych” jest zminimalizowanie ryzyka takiego scenariusza. W trakcie warsztatu uczestnicy nauczą się, jak dobierać prezentację i opowieść do audytorium. Uzyskają porady o tym, jak strukturyzować opowieść i jak podtrzymywać uwagę odbiorców. A przede wszystkim nauczą się, jak projektować i wykonywać skuteczne wizualizacje: prowadzące użytkownika, niepozostawiające wątpliwości, a przy tym niewprowadzające w błąd. Wizualizacje, które upraszczają osiągnięcie celu: doprowadzenie do podjęcia decyzji.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Osobom zainteresowanym zagadnieniem storytellingu, zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym
  • Osobom regularnie prezentującym wyniki analiz i estymacji z wykorzystaniem slajdów czy arkuszy kalkulacyjnych
  • Osobom pracującym na szczeblu specjalistów lub menedżerów w obszarze controllingu, data insight, business intelligence itp.
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Przygotować uczestników do samodzielnego planowania prezentacji, w tym identyfikacji kontekstu, zbudowania opowieści oraz zarządzania uwagą audytorium
  • Przedyskutować i przećwiczyć praktyczne metody budowania wizualizacji: od doboru, przez projektowanie i wykonanie w trakcie warsztatów

Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu warsztatu uczestnik potrafi:

  • Zaplanować „opowieść” do danego audytorium
  • Nadać odpowiednią strukturę tej opowieści, tak żeby w jej efekcie doprowadzić np. do podjęcia decyzji
  • W sposób świadomy korzystać z technik wizualnych odpowiednich dla określonego typu danych
  • Zaprojektować i wykonać skuteczną wizualizację z wykorzystaniem aplikacji pakietu MS Office
Program

Kontekst w storytellingu

  1. Co to jest storytelling oparty na danych?
  2. Czym jest kontekst opowieści, na jakie pytania odpowiada?
  3. Ryzyka związane ze złym lub brakiem zdefiniowania kontekstu
  4. Narzędzia definiowania kontekstu

Skuteczna wizualizacja

  1. Zasady percepcji wizualnej
  2. Dobór wizualizacji do danych
  3. Dobre praktyki przy doborze wizualizacji
  4. Przykłady manipulacji

Wykresy w Excelu

  1. Dopracowywanie graficzne wykresu
  2. Praca z etykietami, legendami itp.
  3. Praca z wieloma seriami
  4. Porządkowanie wizualizacji

Projektowanie slajdów

  1. Postrzeganie świadome i nieświadome
  2. Rozmiar, kolor, barwa
  3. Zasady stosowania kolorów w prezentacjach
  4. Układ slajdu
  5. Korzystanie z sekcji, ukrywanie slajdów
  6. Korzystanie z animacji i przejść

Budowanie opowieści

  1. Narracja
  2. Łuk storytellingu
  3. Logiki opowieści – pionowa, pozioma z przykładami

Prezentacja – dobre rady

  1. Przygotowanie się do prezentacji
  2. O czym należy pamiętać, stojąc przed audytorium
  3. Daj odbiorcom to, czego oczekują
  4. Dobre materiały po prezentacji

Pokaz prezentacji przygotowanych przez uczestników i omówienie prac

Przygotowanie do warsztatu

  1. Warsztat będzie prowadzony na stacjonarnej wersji pakietu Office w środowisku Windows. Zaleca się korzystanie w trakcie warsztatu z kombinacji oprogramowania w takiej właśnie konfiguracji: np. Office 2019 lub Office 2021, zainstalowany na Windows 10 lub Windows 11. W trakcie szkolenia nie będą prezentowane elementy aplikacji, które najczęściej różnią się między platformami takie jak Power Query czy Power Pivot. Niemniej, istnieje ryzyko, że w przypadku wersji online Office (Office 365) czy aplikacji zainstalowanej na MacOs mogą wystąpić różnice utrudniające udział w szkoleniu
  2. Zaleca się utworzenie konta pocztowego Google, celem uzyskania dostępu do aplikacji z pakietu Google Suite (Sheets) oraz Looker Studio
  3. Zaleca się utworzenie darmowego konta w aplikacji Miro (miro.com)

Cena

1 390 zł netto (1 709,70 zł brutto)

139 zł netto (170,97 zł brutto) - dostęp do nagrania szkolenia

Lokalizacja

Online Live

Termin

17 grudnia 2024 – ostatnie wolne miejsca

 

Szkolenie w godzinach 9:00 – 16:30

 

Możliwość organizacji szkolenia zamkniętego

Kontakt

Katarzyna Wielgat

Koordynator kursu

  • +48 573 005 707
  • katarzyna.wielgat@pl.ey.com