Techniki głosu i pokonywanie tremy w wystąpieniach publicznych
Szkolenie łączy skuteczne metody obniżania tremy, stosowane przez aktorów i mówców, z technikami doskonalenia głosu, aby wzmocnić Twój głos jako kluczowy element marki osobistej w biznesie.
Techniki głosu i pokonywanie tremy w wystąpieniach publicznych
Dla kogo?
Szefowie działów
Liderzy/menedżerowie projektów
Menedżerowie działów HR/sprzedaży
Cel szkolenia
Zapoznanie z rolą głosu dla budowania wizerunku lidera.
Zyskanie świadomości wpływu typów mówienia i różnorodności sposobów posługiwania się głosem.
Poznanie sposobów zastosowania technik mowy w wystąpieniach biznesowych.
Poznanie skutecznych metod i technik obniżania poziomu tremy stosowanych przez aktorów, sportowców i mówców (m.in. metoda dr D. Sinclair, techniki Nadala, Batmana, dystansowania czasowego, emocjonalnego i perspektywy, mowa immersyjna a zdystansowana, Efekt Reflektora).
Opanowanie sposobów wzmocnienia pewności siebie w momencie stanięcia przed publicznością.
Wzmocnienie wizerunku zawodowego.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Obniżenie poziomu stresu dzięki pracy z umysłem, oddechem, postawą ciała oraz procesem przygotowania tekstu i wypowiedzi.
Lepsza świadomość niewspierających reakcji organizmu w sytuacjach wzmożonego stresu oraz ich minimalizacja.
Podwyższenie poziomu zaufania do siebie i swoich możliwości zawodowych.
Zdobycie wiedzy na temat wpływu głosu i mowy na relacje w biznesie.
Poznanie technik mowy angażujących słuchaczy.
Wzmocnienie pewności siebie w sytuacjach wystąpień publicznych.
Program szkolenia
Dzień 1
Zakres części teoretycznej:
Elementy mające wpływ na wizerunek mówcy
Waga pierwszego wrażenia i pierwszych zdań
Postawa/swoboda ruchów/swoboda oddechu — pewność siebie vs pasja
Brzmienie głosu lidera
Elementy mające wpływ na samopoczucie mówcy — kondycja fizyczna i psychiczna a głos
Warunki optymalne dla dobrego głosu
Lęk przed przeciętnością
Poziom tremy — źródła
Oddech
Charakterystyka zachowań publiczności
Wystąpienie jako dialog
Jakiego stylu mowy unikać
Dobór werbalnych i pozawerbalnych środków wyrazu dla: wyrażania emocji, brzmienia przekonującego czy angażującego
Praca nad tekstem i z tekstem
Edycja treści (skuteczne elementy retoryki) + wybór zamierzonego efektu
Waga określenia celu i intencji wypowiedzi
Wybór technik mowy
Rozluźnianie ciała i aparatu mowy
Przygotowanie ciała (postawa, wzrok, język ciała)
Rozgrzewka aparatu mowy
Zakres części praktycznej:
Prawidłowa postawa ciała dla dobrego głosu
Nauka 4 typów oddechu relaksacyjnego
Ćwiczenia akcentowania dla sensu zdania
Ćwiczenia różnego tempa wypowiedzi
Ćwiczenia artykułowanego przedstawiania się
Rozgrzewka narządów artykulacyjnych przed wypowiedzią publiczną
Ćwiczenia prawidłowego rozpoczęcia wystąpienia
Automasaż rozluźniający aparat mowy
Ćwiczenia artykulacyjne
Ćwiczenia pauz jako środka wyrazu
Analiza tekstu wystąpienia pod kątem optymalizacji zastosowania elementów prozodii
Dzień 2
Zidentyfikuj i zneutralizuj powód powstawania swej tremy
Krytyk wewnętrzny – jego pozytywne i negatywne cechy – jak go mieć po swojej stronie
2 pytania otwierające przestrzeń pracy nad wypowiedzią publiczną
Technika zmiany poziomu uważności dla stron
Technika przeformułowania obrazu sytuacji
Technika mowy zdystansowanej w miejsce immersyjnej
Technika dostosowania emocji do przekazu
Technika dystansowania czasowego
Technika dystansowania perspektywy
Technika oddechowa wg Buteyko
Technika Rafaela Nadala i Technika Batmana
Wzmocnij pewność siebie odpowiednim uaktywnieniem układu hormonalnego
Trenerka emisji głosu i technik mowy dla sukcesu w biznesie. Trenerka Vocal Yoga. ICC coach. Prowadzi autorskie warsztaty rozwoju kompetencji menedżerskich związanych ze wzmacnianiem wizerunku lidera dzięki pracy z głosem i technikom mowy.
Techniki głosu i pokonywanie tremy w wystąpieniach publicznych
Dziękujemy za wypełnienie formularza. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Pobranie broszury
Wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać broszurę szkolenia. Na Twój adres e-mail zostanie ona wysłana w załaczniku.
Dziękujemy!
Dziękujemy za wypełnienie formularza. Na Twój adres e-mail został wysłany link do pobrania broszury.Jeżeli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder spam.