Transition Manager SSC
Transition Manager to kluczowa osoba dla rozwoju i usprawniania biznesu w SSC/BPO. Będąc liderem zespołu doskonalącego procesy, bierze aktywny udział we wdrażaniu zmiany w firmie, stosując kluczowe narzędzia analizy statystycznej procesu oraz narzędzia z obszaru zarządzania projektem i angażowania ludzi.
Warsztat pokazuje jak opanować i usystematyzować ogrom zadań realizowanych w procesach tak, aby działały jak zwinny, spójny i zintegrowany system – system zarządzania procesami biznesowymi w centrach usług biznesowych.
Zdobywana wiedza bazuje na międzynarodowych metodologiach i uznanych metodykach z najważniejszych instytutów i uczelni oraz wieloletniej praktyce wdrożeniowej. Wsparta jest zaawansowanymi narzędziami z obszaru psychologii pozwalającymi poprawić warsztat managera. Uczestnik warsztatu wyposażony jest w pełny zestaw narzędzi, formularzy oraz przykładów praktycznych tak, aby od razu rozpocząć implementację zmian w procesach.
Po ukończeniu szkolenia będziesz:
- znał wszystkie dostępne metodyki prowadzenia projektów służących optymalizacji biznesu i transferu procesów w SSC/BPO
- znał narzędzia wykorzystywane podczas prowadzenia dużych projektów służących standaryzacji i centralizacji procesów SSC/BPO
- potrafił mapować i opomiarować procesy biznesowe w trakcie przygotowania do standaryzacji, usprawniania i migracji procesu do SSC
- potrafił przygotować procesy, od których należałoby rozpocząć usprawnienia i wskazać obszary do zmiany w każdym z procesów
- potrafił zidentyfikować czynniki, które mogą być utrudnieniem w realizacji celów projektowych przy migracji procesów SSC
- wiedział jak poprzez swoje działania budować zaangażowanie i wpływać na efektywność zespołu
Dzień I
- Zasady efektywnego Transition Managera
- Definiowanie projektu i określanie zakres
- WBS i harmonogramowanie w transferze centralizacji i standaryzacji procesów SSC/BPO
- Konstruowanie zespołu i plan komunikacji oraz zarządzanie ryzykami w projekcie
- Zarządzanie zmianą w zespole
- Zarządzanie procesem SSC/BPO i narzędzia Lean Six Sigma
- Standaryzacja procesów i opis
- Piramida procesowa i mapowanie procesu
- Definiowanie dashboardów i systemu SPC
- Dostępne narzędzia optymalizacji procesów
Dzień II
- Proces i praca procesowa, czyli w jaki sposób tworzy się zespół projektowy – naturalne etapy i fazy rozwoju zespołu
- Jak rozpoznawać fazy oraz w jaki sposób zarządzać zadaniami i członkami zespołu na poszczególnych etapach tranzycji procesów?
- Diagnozowanie dysfunkcji w zespole – jak rozpoznawać i jak radzić sobie z pięcioma dysfunkcjami?
- Style zachowań i zarządzanie odmiennością – jak dobrać osoby do zespołu i w jaki sposób poprowadzić go do celu?
- Jak zarządzać zespołem multigeneracyjnym?
- Dlaczego zmiany są potrzebne i jak radzić sobie z postawami pracowników wobec zachodzących zmian?
- Kiedy jest najlepszy moment na komunikowanie zmiany? W jaki sposób i kto powinien zmiany komunikować?
- Jak mówić, żeby być słyszanym, jak słuchać, żeby usłyszeć? Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem
- Dlaczego zarządzanie doświadczeniami pracowników jest istotne w pracy projektowej?
- W jaki sposób transtion manager może kształtować normy i wartości w zespole?
- W jakiś sposób transition manager może wpływać na poziom zaangażowania członków zespołu?
Joanna Rapanicz - jest ekspertem w dziedzinie analizy i optymalizacji procesów biznesowych z obszaru finansowo – księgowego, a w szczególności we wdrażaniu zmian i reorganizacji z perspektywy zasobów ludzkich. Umiejętnie buduje zintegrowane zespoły oparte na zaufaniu.
Rafał Kamiński - mentor i trener biznesu. Projektant innowacji biznesowych, społecznych i technologicznych. Entuzjasta i metodyk zwinnych metod oraz projektowania skoncentrowanego na człowieku (human–centered design).