Transition Manager SSC – EY Academy of Business

Transition Manager SSC

Transition Manager to kluczowa osoba dla rozwoju i usprawniania biznesu w SSC/BPO. Będąc liderem zespołu doskonalącego procesy, bierze aktywny udział we wdrażaniu zmiany w firmie, stosując kluczowe narzędzia analizy statystycznej procesu oraz narzędzia z obszaru zarządzania projektem i angażowania ludzi.

Warsztat pokazuje, jak opanować i usystematyzować ogrom zadań realizowanych w procesach tak, aby działały jak zwinny, spójny i zintegrowany system – system zarządzania procesami biznesowymi w centrach usług biznesowych.

Zdobywana wiedza bazuje na międzynarodowych metodologiach i uznanych metodykach z najważniejszych instytutów i uczelni oraz wieloletniej praktyce wdrożeniowej. Wsparta jest zaawansowanymi narzędziami z obszaru psychologii pozwalającymi poprawić warsztat menedżera.

Uczestnik warsztatu wyposażony jest w pełny zestaw narzędzi, formularzy oraz przykładów praktycznych tak, aby od razu rozpocząć implementację zmian w procesach.

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • Znał wszystkie dostępne metodyki prowadzenia projektów służących optymalizacji biznesu i transferu procesów w SSC/BPO
  • Znał narzędzia wykorzystywane podczas prowadzenia dużych projektów służących standaryzacji i centralizacji procesów SSC/BPO
  • Potrafił mapować i opomiarować procesy biznesowe w trakcie przygotowania do standaryzacji, usprawniania i migracji procesu do SSC
  • Potrafił przygotować procesy, od których należałoby rozpocząć usprawnienia i wskazać obszary do zmiany w każdym z procesów
  • Potrafił zidentyfikować czynniki, które mogą być utrudnieniem w realizacji celów projektowych przy migracji procesów SSC
  • Wiedział, jak poprzez swoje działania budować zaangażowanie i wpływać na efektywność zespołu

Dzień I

  • Zasady efektywnego Transition Managera
  • Definiowanie projektu i określanie zakresu
  • WBS i harmonogramowanie w transferze centralizacji i standaryzacji procesów SSC/BPO
  • Konstruowanie zespołu i planu komunikacji oraz zarządzanie ryzykami w projekcie
  • Zarządzanie zmianą w zespole
  • Zarządzanie procesem SSC/BPO i narzędzia Lean Six Sigma
  • Standaryzacja procesów i opis
  • Piramida procesowa i mapowanie procesu
  • Definiowanie dashboardów i systemu SPC
  • Dostępne narzędzia optymalizacji procesów

Dzień II

  • Proces i praca procesowa, czyli w jaki sposób tworzy się zespół projektowy – naturalne etapy i fazy rozwoju zespołu
  • Jak rozpoznawać fazy oraz w jaki sposób zarządzać zadaniami i członkami zespołu na poszczególnych etapach tranzycji procesów?
  • Diagnozowanie dysfunkcji w zespole – jak rozpoznawać i jak radzić sobie z pięcioma dysfunkcjami?
  • Style zachowań i zarządzanie odmiennością – jak dobrać osoby do zespołu i w jaki sposób poprowadzić go do celu?
  • Jak zarządzać zespołem multigeneracyjnym?
  • Dlaczego zmiany są potrzebne i jak radzić sobie z postawami pracowników wobec zachodzących zmian?
  • Kiedy jest najlepszy moment na komunikowanie zmiany? W jaki sposób i kto powinien zmiany komunikować?
  • Jak mówić, żeby być słyszanym, jak słuchać, żeby usłyszeć? Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem
  • Dlaczego zarządzanie doświadczeniami pracowników jest istotne w pracy projektowej?
  • W jaki sposób transtion manager może kształtować normy i wartości w zespole?
  • W jakiś sposób transition manager może wpływać na poziom zaangażowania członków zespołu?

Joanna Rapanicz - jest ekspertem w dziedzinie analizy i optymalizacji procesów biznesowych z obszaru finansowo – księgowego, a w szczególności we wdrażaniu zmian i reorganizacji z perspektywy zasobów ludzkich. Umiejętnie buduje zintegrowane zespoły oparte na zaufaniu.

Krzysztof Swacha - ma ponad 18-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.

Transition Manager SSC

Transition Manager to kluczowa osoba dla rozwoju i usprawniania biznesu w SSC/BPO. Będąc liderem zespołu doskonalącego procesy, bierze aktywny udział we wdrażaniu zmiany w firmie, stosując kluczowe narzędzia analizy statystycznej procesu oraz narzędzia z obszaru zarządzania projektem i angażowania ludzi.

Warsztat pokazuje, jak opanować i usystematyzować ogrom zadań realizowanych w procesach tak, aby działały jak zwinny, spójny i zintegrowany system – system zarządzania procesami biznesowymi w centrach usług biznesowych.

Zdobywana wiedza bazuje na międzynarodowych metodologiach i uznanych metodykach z najważniejszych instytutów i uczelni oraz wieloletniej praktyce wdrożeniowej. Wsparta jest zaawansowanymi narzędziami z obszaru psychologii pozwalającymi poprawić warsztat menedżera.

Uczestnik warsztatu wyposażony jest w pełny zestaw narzędzi, formularzy oraz przykładów praktycznych tak, aby od razu rozpocząć implementację zmian w procesach.

Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia będziesz:

  • Znał wszystkie dostępne metodyki prowadzenia projektów służących optymalizacji biznesu i transferu procesów w SSC/BPO
  • Znał narzędzia wykorzystywane podczas prowadzenia dużych projektów służących standaryzacji i centralizacji procesów SSC/BPO
  • Potrafił mapować i opomiarować procesy biznesowe w trakcie przygotowania do standaryzacji, usprawniania i migracji procesu do SSC
  • Potrafił przygotować procesy, od których należałoby rozpocząć usprawnienia i wskazać obszary do zmiany w każdym z procesów
  • Potrafił zidentyfikować czynniki, które mogą być utrudnieniem w realizacji celów projektowych przy migracji procesów SSC
  • Wiedział, jak poprzez swoje działania budować zaangażowanie i wpływać na efektywność zespołu
Program

Dzień I

  • Zasady efektywnego Transition Managera
  • Definiowanie projektu i określanie zakresu
  • WBS i harmonogramowanie w transferze centralizacji i standaryzacji procesów SSC/BPO
  • Konstruowanie zespołu i planu komunikacji oraz zarządzanie ryzykami w projekcie
  • Zarządzanie zmianą w zespole
  • Zarządzanie procesem SSC/BPO i narzędzia Lean Six Sigma
  • Standaryzacja procesów i opis
  • Piramida procesowa i mapowanie procesu
  • Definiowanie dashboardów i systemu SPC
  • Dostępne narzędzia optymalizacji procesów

Dzień II

  • Proces i praca procesowa, czyli w jaki sposób tworzy się zespół projektowy – naturalne etapy i fazy rozwoju zespołu
  • Jak rozpoznawać fazy oraz w jaki sposób zarządzać zadaniami i członkami zespołu na poszczególnych etapach tranzycji procesów?
  • Diagnozowanie dysfunkcji w zespole – jak rozpoznawać i jak radzić sobie z pięcioma dysfunkcjami?
  • Style zachowań i zarządzanie odmiennością – jak dobrać osoby do zespołu i w jaki sposób poprowadzić go do celu?
  • Jak zarządzać zespołem multigeneracyjnym?
  • Dlaczego zmiany są potrzebne i jak radzić sobie z postawami pracowników wobec zachodzących zmian?
  • Kiedy jest najlepszy moment na komunikowanie zmiany? W jaki sposób i kto powinien zmiany komunikować?
  • Jak mówić, żeby być słyszanym, jak słuchać, żeby usłyszeć? Rola komunikacji w zarządzaniu zespołem
  • Dlaczego zarządzanie doświadczeniami pracowników jest istotne w pracy projektowej?
  • W jaki sposób transtion manager może kształtować normy i wartości w zespole?
  • W jakiś sposób transition manager może wpływać na poziom zaangażowania członków zespołu?
Szczegóły programu modułowego

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

23-24 marca 2023

Kontakt

Monika Kacprzykowska

Koordynator kursu

  • +48 789 407 575
  • monika.kacprzykowska@pl.ey.com