Analiza kosztów - szkolenie z cyklu Finanse dla niefinansistów – EY Academy of Business

Analiza kosztów – szkolenie z cyklu Finanse dla niefinansistów

Szkolenie jest częścią cyklu „Finanse dla niefinansistów”.

Koszty – to słowo zna każdy menedżer. Ale nie każdy wie, co ono dokładnie oznacza. Czy każdy koszt to wydatek? Czy wszystkie koszty są tak samo istotne w perspektywie krótko- i długoterminowej? Jak zabudżetować koszty? I od czego w ogóle zacząć przygotowywanie budżetu? Nasze szkolenie „Analiza kosztów” dostarcza odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób bez przygotowania finansowego, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności przeprowadzania analizy kosztów działalności.

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • Jakie koszty generuje działalność, za którą odpowiadasz?
  • Jakie koszty są istotne do podjęcia decyzji?
  • Jakie czynniki finansowe i pozafinansowe wpływają na decyzje biznesowe?
  • Kiedy planowana promocja się opłaca?

Po ukończeniu szkolenia:

  • Poczujesz się pewniej, analizując koszty Twojego działu lub firmy
  • Będziesz wiedział, jakie koszty brać pod uwagę, podejmując decyzje biznesowe
  • Będziesz potrafił zdecydować, która oferta generująca koszty w długim okresie jest korzystniejsza
  • Będziesz umiał podjąć właściwą decyzję dotyczącą przyjęcia bądź odrzucenia oferty
  • Będziesz potrafił korzystać z możliwości jakie oferuje wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż
  1. Koszty w zarządzaniu.
  2. Rodzaje kosztów i ich wpływ na decyzje podejmowane w firmie.
  3. Rachunek kosztów pełnych vs rachunek kosztów zmiennych.
  4. Rachunek kosztów działań (ABC – Activity Based Costing).
  5. Koszty istotne przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
  6. Koszty w decyzjach krótkoterminowych: kupować czy produkować, zaakceptować czy odrzucić, zamykać czy kontynuować.
  7. Koszty w decyzjach długoterminowych, model TCO (Total Cost of Ownership) – całkowity koszt posiadania.
  8. Analiza progu rentowności.
  9. Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż.

Krzysztof Dwornicki - wieloletni dyrektor departamentów controllingu, m.in. w międzynarodowych korporacjach. Praktyk z 17-letnim doświadczeniem w rachunkowości zarządczej i controllingu.

Analiza kosztów - szkolenie z cyklu Finanse dla niefinansistów - Warszawa

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Analiza kosztów - szkolenie z cyklu Finanse dla niefinansistów - Online Live

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Analiza kosztów – szkolenie z cyklu Finanse dla niefinansistów

Szkolenie jest częścią cyklu „Finanse dla niefinansistów”.

Koszty – to słowo zna każdy menedżer. Ale nie każdy wie, co ono dokładnie oznacza. Czy każdy koszt to wydatek? Czy wszystkie koszty są tak samo istotne w perspektywie krótko- i długoterminowej? Jak zabudżetować koszty? I od czego w ogóle zacząć przygotowywanie budżetu? Nasze szkolenie „Analiza kosztów” dostarcza odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób bez przygotowania finansowego, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności przeprowadzania analizy kosztów działalności.

Cele i korzyści

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • Jakie koszty generuje działalność, za którą odpowiadasz?
  • Jakie koszty są istotne do podjęcia decyzji?
  • Jakie czynniki finansowe i pozafinansowe wpływają na decyzje biznesowe?
  • Kiedy planowana promocja się opłaca?

Po ukończeniu szkolenia:

  • Poczujesz się pewniej, analizując koszty Twojego działu lub firmy
  • Będziesz wiedział, jakie koszty brać pod uwagę, podejmując decyzje biznesowe
  • Będziesz potrafił zdecydować, która oferta generująca koszty w długim okresie jest korzystniejsza
  • Będziesz umiał podjąć właściwą decyzję dotyczącą przyjęcia bądź odrzucenia oferty
  • Będziesz potrafił korzystać z możliwości jakie oferuje wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż
Program
  1. Koszty w zarządzaniu.
  2. Rodzaje kosztów i ich wpływ na decyzje podejmowane w firmie.
  3. Rachunek kosztów pełnych vs rachunek kosztów zmiennych.
  4. Rachunek kosztów działań (ABC – Activity Based Costing).
  5. Koszty istotne przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
  6. Koszty w decyzjach krótkoterminowych: kupować czy produkować, zaakceptować czy odrzucić, zamykać czy kontynuować.
  7. Koszty w decyzjach długoterminowych, model TCO (Total Cost of Ownership) – całkowity koszt posiadania.
  8. Analiza progu rentowności.
  9. Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek marż.

Cena

1 300 zł netto (1 599,00 zł brutto)

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

Terminy stacjonarne Terminy online
9 października 2025 9 października 2025
11 grudnia 2025 11 grudnia 2025

 

Szkolenie może być zorganizowane również w formie zamkniętej

Kontakt

Patrycja Bawolska

Koordynator kursu

  • +48 797 305 720
  • patrycja.bawolska@pl.ey.com