Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje menedżerskie   Akademia umiejętności zarządzania

Akademia umiejętności zarządzania

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne
  • Pobierz

Dla kogo?

Ten program powstał po to, aby pomóc uczestnikom poczuć się, jak „ryba w wodzie” w skomplikowanej sieci relacji międzyludzkich – zawodowych i prywatnych.

Cele i korzyści

  • przeciwdziałanie rutynie i bezrefleksyjnemu stosowaniu schematów w codziennym działaniu;
  • wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie zarządzania i twórczego myślenia;
  • wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia i doskonalenia stosowanych rozwiązań w biznesie;
  • propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.

Certyfikat

Szkolenie zakończone jest certyfikacją. Aby uzyskać certyfikat, uczestnik musi spełnić następujące kryteria:
  • wziąć udział we wszystkich modułach programu;
  • praktykować i raportować postępy w ćwiczeniu wybranych umiejętności;
  • zaprezentować efekty wdrażanych zmian w wyniku planów uzgadnianych z trenerami Akademii w trakcie całego programu – prezentacja będzie oceniana przez trenerów i ekspertów Akademii.

Program

Metody realizacji programu

  • Najważniejszym elementem naszych szkoleń jest ich wartość praktyczna.
  • Zajęcia w ramach Akademii prowadzone będą zgodnie z naszą metodologią, czyli interaktywnym poznawaniem zagadnień poprzez krótkie wprowadzenie, a następnie pracę nad praktycznymi zastosowaniami poznawanych zasad w ramach przykładów i analizy konkretnych przypadków.
  • Przy realizacji programu trenerzy/eksperci posługują się zestawem różnorodnych technik szkoleniowych, takich jak: prezentacja, sesje pytań i odpowiedzi, dyskusje, praca zespołowa i indywidualna oraz warsztaty. Szczególny nacisk położony został na stronę praktyczną prezentowanych zagadnień i ich przydatność dla uczestników w codziennej pracy.

Cechy metodologii naszych szkoleń

  • Nasze treningi są zajęciami typowo transformacyjnymi. Ich celem jest w ostatecznym efekcie zmiana postaw i istotnych zachowań jego uczestników.
  • Szkolenia w większości są treningami umiejętności. Wykład, ilustrowany przykładami, pojawia się jedynie przy okazji wprowadzenia do ćwiczeń lub omówienia ich wyników.
  • Duży nacisk kładziemy na tworzenie przyjaznej atmosfery zachęcającej uczestników do aktywnego włączenia się w realizację programu.
  • Warsztat oparty jest głównie na ćwiczeniu poszczególnych umiejętności (w zależności od tematyki szkolenia).
  • W trakcie zajęć zostaną wykorzystane różnorodne metody dydaktyczne m.in. gry symulacyjne, analiza przypadków prowadzona podczas pracy w grupach.
  • Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych trenerów, co umożliwia pełną kontrolę nad procesem dydaktycznym oraz zwiększa skuteczność i atrakcyjność warsztatów.
  • Część ćwiczeń może być zrealizowana na przykładach zaczerpniętych z praktyki uczestników programu.
  • Różnorodność metod prowadzenia zajęć pozwoli na wymianę doświadczeń oraz pomoże uporządkować uczestnikom posiadaną wiedzę i zdobyte umiejętności. Wypracowane na szkoleniach reguły będą oni mogli zastosować w swojej pracy zawodowej.

Moduł 1: Trening kreatywności - warsztat twórczego rozwiązywania problemów

Cele warszatu

  • Wzmocnienie umiejętności analizy problemu;
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania technik wspierających kreatywne poszukiwanie rozwiązań postawionych problemów;
  • Doskonalenie praktycznego zastosowania metod zespołowego poszukiwania nowych rozwiązań;
  • Wzmocnienie indywidualnego potencjału w zakresie twórczego myślenia;
  • Wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia;
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.
Program
  1. Trening kreatywności indywidualnej
  2. Kreatywność wspomagana - techniki wspierania innowacyjności zespołu
  3. Niestandardowe techniki wzmocnienia kreatywnego myślenia. Jak je zostosować w miejscu pracy?
  4. Zespołowe poszukiwanie pomysłów rozwiązania problemów biznesowych

Moduł 2: Budowanie zaangażowania

Cele warsztatu

  • Zwiększenie umiejętności budowania potencjału zespołu.
  • Rozwój umiejętności doskonalenia kapitału ludzkiego.

Korzyści z uczestnictwa

  • Zdobycie wiedzy w zakresie skutecznego kierowania, wzmacniania i motywowania zespołu.
  • Poznanie zasad motywowania zespołu w sytuacji kryzysowej.
  • Przyswojenie scenariuszy rozwiązywania konfliktów w zespole.
  • Doskonalenie indywidualnego podejścia w zarządzaniu poszczególnymi członkami zespołu.
Program
  1. Budowanie celów zespołu w procesie motywowania i zwiększania zaangażowania
  2. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem
  3. Narzędzia motywowania zespołów
  4. Rola przywódcy w podnoszeniu poziomu zaangażowania i motywacji w zespole

Moduł 3: Inteligencja emocjonalna - EQ

Cele warsztatu

  • Warsztat rozwija umiejętność świadomego korzystania z emocji jako informacji wzbogacających i ułatwiających komunikację ze sobą samym oraz innymi ludźmi.
  • Głównym przesłaniem zajęć jest zachęcenie uczestników do ciągłego rozwoju inteligencji emocjonalnej, gdyż inteligencja emocjonalna ma naukowo udowodnione, decydujące znaczenie w odnoszeniu życiowych sukcesów.

Korzyście z uczestnictwa

  • Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych i innych ludzi.
  • Rozwinięcie umiejętności rozumienia znaczenia emocji jako informacji.
  • Poznanie różnych strategii zarządzania emocjami.
  • Wzmocnienie umiejętności wykorzystywania emocji do zwiększania efektywności własnych działań.
Program
  1. Wprowadzenie
  2. Najbardziej znane koncpecje Inteligencji Emocjonalnej (Model Daniela Golemana; Model Saloveya i Mayera; Model Marca Bracketta)
  3. Blok umiejętności Inteligencji Emocjonalnej
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
  • Rozumienie emocji własnych i innych ludzi.
  • Ekspresja emocji.
  • Regulacja emocji, zarządzanie emocjami - strategie, których potrzebujemy i używamy, aby zapobiec, zredukować, zainicjować, utrzymać lub podnieść poziom emocji.

Moduł 4: Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy - warsztat doskonalenia jakości kontaktów interpersonalnych w zespole

Cel warsztatu

Podstawowym założeniem merytorycznym zajęć jest fakt, że jakość kontaktów interpersonalnych wpływa na usprawnienie współpracy pomiędzy ludźmi, a tym samym na skuteczność pracy menedżera.

Korzyści z uczestnictwa

  • Wzmocnienie umiejętności prowadzenia efektywnych rozmów z podwładnymi, rozumianych jako proces zmierzający do realizacji założonego celu;
  • Doskonalenie wykorzystania technik wpływania na działania i postawy podwładnych w celu podniesienia motywacji do realizacji zadań;
  • Wzmocnienie kooperatywności uczestników zajęć, niezależnie od różnic w wykonywanych zadaniach i sposobie funkcjonowania w firmie.
Program
  1. Komunikacja wewnątrz zespołu - co ją blokuje?
  2. Tworzenie postaw nastawionych na budowanie współpracy
  3. Asertywność w relacjach ze współpracownikami
  4. Udzielanie informacji zwrotnej - ćwiczenia
  5. Wiarygodne komunikowanie treści - ćwiczenia

Moduł 5: Myślenie strategiczne

Kontekst szkolenia
Świadomość strategiczna menedżera, to jego umiejętność traktowania firmy jako całości, widzenie spraw w całej ich złożoności, ze zrozumieniem tego, co daje się kontrolować, a co nie. To jest również umiejętność tworzenia, przekazywania i realizacji celów organizacji, a także poczucie perspektywy: czasu, zasobów i zmieniających się warunków otoczenia gospodarczego i społecznego.
Wykształcenie świadomości strategicznej wymaga pracy nad umiejętnościami myślenia strategicznego.  Zdolność myślenia strategicznego jest kompetencją, która wyróżnia świetnych menedżerów od menedżerów przeciętnych. Jest bowiem bardzo przydatna nie tylko w zarządzaniu strategicznym, ale także w codziennym zarządzaniu operacyjnym – dzisiejsze decyzje i działania powinny mieć oparcie w strategicznym kontekście długofalowego działania organizacji.
Cel warsztatu
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności myślenia strategicznego wśród kadry menedżerskiej.

Program

  1. Cechy charakterystyczne i zasady myślenia strategicznego. Myślenie strategiczne jako warunek skutecznego działania strategicznego, jak i operacyjnego.
  2. Myślenie strategiczne vs myślenie niestrategiczne.
  3. Myślenie strategiczne jako kompetencja menedżerska.
  4. Myślenie strategiczne a style zarządzania.
  5. Horyzont czasowy planowania i działania.
  6. Pionowe vs horyzontalne widzenie organizacji.
  7. Formułowanie wizji, misji i celów oraz przekładanie ich na sposób pracy zespołu.
  8. Analiza otoczenia społecznego, gospodarczego i technologicznego, identyfikacja trendów rynkowych i ich uwzględnianie w pracy menedżera i zespołu.
  9. Reaktywność vs proaktywność w działaniu.
  10.  Wiedza a intuicja w myśleniu strategicznym.Myślenie strategiczne a myślenie projektowe.
  11. Rola myślenia strategicznego w pracy zespołowej.
  12. Zalety i pułapki myślenia strategicznego. Dobre i złe praktyki myślenia strategicznego.

Moduł 6: Zarządzanie procesem zmian organizacyjnych - jak skutecznie wdrożyć zmiany w zespole

Cele warsztatu
  • Doskonalenie umiejętności w dziedzinie skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych;
  • Przedstawienie narzędzi wpływania na postawy podwładnych (motywowania do doskonalenia metod pracy i sprawnego monitorowania realizacji założonych efektów wdrażanych zmian);
  • Wypracowanie metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające).
Program
1. Zasady wdrażania zmian organizacyjnych
2. Tworzenie postaw sprzyjających zmianie
3. Motywowanie do przestrzegania nowych norm i zasad organizacji wewnętrznej
4. Komunikowanie zmian - wytyczne dla menedżera zespołu
Czas trwania programu: marzec - grudzień 2020 r. Start programu 19 marca.
Miejsce: Warszawa
 
Moduł 1: Trening kreatywności 19-20 marca 2020 r.
Moduł 2: Budowanie zaangażowania 23-24 kwietnia 2020 r.
Moduł 3: Inteligencja emocjonalna 4-5 czerwca 2020 r.
Moduł 4: Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy 10-11 września 2020 r.
Moduł 5: Myślenie strategiczne 8-9 października 2020 r.
Moduł 6: Zarządzanie procesem zmian organizacyjnych  19-20 listopada 2020 r.
Egzamin oraz certyfikacja: grudzień 2020 r.

Cena 10300,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Renata Michalak | tel. 508 018 460 | renata.michalak@pl.ey.com


Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.