Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości – EY Academy of Business

Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości

Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi i umieć zarządzać swoimi emocjami.
Powiadom o nowym terminie
Dla kogo?

Szkolenie „Budowanie autorytetu lidera w oparciu o wartości” jest dedykowane dla:

  1. Liderów zespołów (kierowników, menedżerów), którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności przywódcze, budować autorytet oraz efektywnie zarządzać swoimi zespołami.
  2. Nowo mianowanych liderów, którzy niedawno objęli funkcje lidera zespołu i potrzebują wsparcia w nowej roli w budowaniu swojego autorytetu wśród pracowników, zrozumienia podstawowych zasad przywództwa.
  3. Przyszłych liderów: Pracowników, którzy są rozważani na stanowiska liderskie i chcą przygotować się do pełnienia tej roli poprzez zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności.
  4. Właścicieli małych i średnich firm: Przedsiębiorców, którzy zarządzają zespołami i chcą poprawić swoje umiejętności liderskie, aby lepiej kierować swoją firmą i osiągać wyższe rezultaty.
  5. Osób zajmujących się wsparciem liderów w organizacjach, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat przewodzenia innym i autorytetu, aby skuteczniej wspierać rozwój pracowników w swoich organizacjach.

Warsztat może być traktowany jako jeden z elementów ścieżki „Akademia FTM” lub osobne, całościowe szkolenie dla osób, które chcą postawić na budowanie autorytetu wśród swoich pracowników; dla osób, których celem jest budowanie swojej wiarygodności, poczucie zadowolenia z pełnionej roli realizując jednocześnie stawiane przed nimi cele.

Cel szkolenia

Szkolenie jest zaprojektowane, aby:

  • Wzmocnić umiejętności liderowania uczestników
  • Pomóc liderom w budowaniu autorytetu i zaufania w zespole
  • Poprawić komunikację i relacje między liderami a członkami zespołu
  • Wyposażyć uczestników w narzędzia do skutecznego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Rozwinąć umiejętności motywowania i przekonywania pracowników
  • Rozpoznać swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju w zakresie budowania autorytetu lidera
  • Zintegrować wartości osobiste i organizacyjne z codzienną praktyką przywódczą
  • Pogłębić swoją świadomość w zakresie własnych wartości i przekonań
  • Okreslić kierunek swojego rozwoju jako lidera ku spójności i co za tym idzie wiarygodności dla innych
Korzyści z udziału w szkoleniu

Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję:

  • Poznać źródła autorytetu i dowiedzieć się, jak je efektywnie wykorzystywać
  • Zdobyć praktyczne umiejętności społeczne, które pomogą w zbudowaniu skutecznej postawy w zespole
  • Nauczyć się identyfikować i zaspokajać potrzeby członków zespołu poprzez efektywną komunikację
  • Poprawić swoje zdolności komunikacyjne, szczególnie w kontekście trudnych rozmów
  • Poznać metody angażowania i rozwijania innowacyjności w swoich zespołach
  • Rozwinąć metody motywowania i przekonywania pracowników
  • Zdobyć umiejętności dające poczucie większej pewności w sytuacji zmiany
  • Zwiększyć świadomość siebie, poznać swoje zasoby
  • Wymienić doświadczenia podczas szkolenia

Inwestycja w szkolenia z budowania autorytetu dla liderów przekłada się na wymierne korzyści, zarówno w krótkim czasie, jak i długiej perspektywie. Dzięki budowaniu swojego autorytetu, będąc wiarygodnym, lider wskazuje drogę i zaangażuje siebie i pracowników. A robi to poprzez konkretne narzędzia lepszej komunikacji, skutecznego zarządzania zmianą i zachęcaniu do kreatywności. To wszystko prowadzi do poprawy wyników biznesowych oraz wzmocnienia pozycji firmy na rynku:

  • Liderzy, którzy potrafią budować autorytet, są w stanie lepiej motywować swoje zespoły, co prowadzi do wyższej efektywności pracowników
  • Inspirują i angażują siebie i pracowników, co prowadzi do większej satysfakcji z pracy oraz mniejszej rotacji
  • Liderzy skuteczniej komunikują się z zespołami, klarowniej wyznaczają cele, zadania i oczekiwania oraz radzą sobie z trudnymi sytuacjami w zespole
  • Działanie zgodnych wewnętrznie liderów przyczynia się do kształtowania kultury organizacyjnej, co sprzyja współpracy i innowacyjności
  • Zwiększenie lojalności wobec firmy pracowników, których liderzy potrafią udzielać wsparcia
  • Autorytet w zakresie przeprowadzenia zespołu przez zmianę ma wpływ na większą akceptację pracowników dla inicjatyw organizacji
  • Rozwój liderów buduje tez pozytywny wizerunek firmy w oczach pracowników, klientów i partnerów biznesowych
Metodologia

Efektywność warsztatu realizowana jest poprzez zastosowanie kilku metod angażujących uczestników, umożliwiających praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy zarówno po jego zakończeniu jak i w trakcie trwania; proponowane metody aktywne stawiają również na bardzo cenną wymianę doświadczeń między uczestnikami.

Są to między innymi:

  • Case studies i analizy przypadków: analiza rzeczywistych przypadków z organizacji lub na podstawie sytuacji zgłoszonych przez uczestników
  • Ćwiczenia role-playing oraz gra menedżerska
  • Uczenie się w praktyce udzielania feedbacku i
  • Spersonalizowane podejście poprzez możliwość udziału w praktycznym rozwoju danego obszaru autorytetu w zależności od wyznaczonego przez uczestnika celu i otrzymania na bieżąco feedbacku od innych uczestników i trenera
  • Interaktywne krótkie wykłady i prezentacje wprowadzające do danego tematu lub podsumowujące, angażujące uczestników poprzez zachęcanie do wypowiedzi, pytania
  • Dyskusje grupowe w całej lub małych grupach nad wnioskami, rozwiązaniami, refleksjami
  • Dopasowanie ostatecznych metod do charakterystyki grupy, do zgłaszanych sytuacji do rozwiązania przez uczestników w ramach programu szkolenia
  • Autodiagnoza poprzez test podejścia do zmian
  • Małe grupy – do 12 osób, prowadzona przez dwóch doświadczonych trenerów, co pozwala na zaangażowanie się każdego uczestnika oraz indywidualne podejście i czuwanie nad rozwojem grupy w bezpiecznej do rozwoju atmosferze
Program szkolenia

I. Podstawy Autorytetu i Rola Lidera. Lider w organizacji

  • Wprowadzenie do roli lidera w organizacji. Omówienie różnic między liderem a menedżerem
  • Jakie są kluczowe cechy skutecznego lidera? Jak lider wpływa na kulturę organizacyjną?
  • Źródła i rodzaje autorytetu:
  • Autorytet formalny, ekspercki, charyzmatyczny i in. a postawa lidera
  • Autoanaliza uczestników

II. Autorytet a komunikacja menedżera z zespołem

  • Rola lidera we współpracy. Ćwiczenie zespołowe.
  • Znaczenie efektywnej komunikacji w budowaniu autorytetu. Umiejętność jasnego i skutecznego przekazywania informacji, słuchania i udzielania konstruktywnego feedbacku
  • Docieranie do potrzeb pracownika i budowanie zaufania

III. Etyka i wartości

  • Związek między autorytetem a wartościami osobistymi i organizacyjnymi
  • Spójność między wartościami a działaniami i zaplanowanie konkretnych działań
  • Kreowanie kultury feedbacku

IV. Autorytet a rozwiązywanie sytuacji trudnych

  • Co to jest „trudna sytuacja” dla lidera?
  • Asertywne narzędzia i jak je zastosować w sytuacjach zawodowych.
  • Radzenie sobie z obiekcjami pracowników przy przekazywaniu trudnych decyzji
  • Role-playing – symulacje rozmów z członkami zespołu i informacje zwrotne dla lidera

V. Autorytet a motywacja i przekonywanie pracowników

  • Jak budować własne zaangażowanie i uruchomić motywację wewnętrzną pracowników?
  • Teoria Autodeterminacji i plan przełożenia jej na praktykę
  • Dążenie do budowania odpowiedzialności za wspólne cele

VI. Autorytet a innowacyjność

  • Myślenie kreatywne w działaniach lidera
  • Metody angażowania do wprowadzania innowacji

VII. Autorytet a zmiana

  • Budowanie odwagi lidera w zmianie
  • Kreowanie zmiany
  • Określenie swojego stylu zarządzania zmianą i co z tego wynika. Analiza testu
  • Gra menedżerska i informacje zwrotne dla lidera dotyczące kompetencji rozwijanych w trakcie szkolenia

VIII. Autorytet a integralność lidera

  • Poziomy funkcjonowania lidera w oparciu o koncepcję G. Batesona
  • Spójność wewnętrzna jako podstawa wiarygodności w relacjach z pracownikami

IX. Feedback i zakończenie warsztatów

  • Ustalenie indywidualnego celu rozwoju lidera w ramach budowania autorytetu. Kreślenie pierwszych kroków
  • Podsumowanie i zebranie feedbacku od uczestników

Podsumowanie

Warsztaty te są zaprojektowane tak, aby dostarczyć liderom narzędzi i wiedzy niezbędnej do budowania autorytetu w organizacji, z naciskiem na praktyczne ćwiczenia i interaktywną naukę. Celem jest wzmocnienie kompetencji liderów i przygotowanie ich do efektywnego i dającego satysfakcję zarządzania pracownikami oraz rozwój w tym zakresie.

Trenerzy
Andrzej Matyka
przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Małgorzata Szybińska
pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.
Dorota Wiśniewska
posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane