Akademia E-commerce – budowa i rozwój dochodowego biznesu online
Sprzedaż internetowa wkroczyła obecnie na nowy, zupełnie nieznany dotąd poziom. Oprócz znanych od dawna sklepów internetowych i portali aukcyjnych odbywa się także niemal we wszystkich mediach społecznościowych. Rozwój w branży e-commerce stanowi zatem doskonałą szansę na rozwój biznesu, który będzie przynosił zyski. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tej kwestii, istnieją różnego rodzaju szkolenia e-commerce, które poruszają istotne zagadnienia. Jeszcze lepszym rozwiązaniem może być kompleksowy kurs modułowy, który pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży online w każdej branży.
Co powinno obejmować szkolenie e-commerce?
Własny sklep internetowy to dobry początek, ale to zaledwie wstęp do całej pracy, jaką należy wykonać w branży e-commerce. Aby rozwinąć dobrze działający, dochodowy biznes online konieczna jest cała strategia i dbanie o dobre praktyki, także w zakresie komunikacji z klientem. Dlatego decydując się na odbycie szkolenia e-commerce, warto zwrócić uwagę na to, czy oferuje ono holistyczne podejście do tematu — od podstaw, takich jak poznanie strategii skutecznej sprzedaży czy optymalizacja sklepu internetowego, aż po zagadnienia zaawansowane, związane z analizą danych i mierzeniem efektywności działań w branży e-commerce. Bardzo istotne jest także to, aby w trakcie szkolenia nabyć przede wszystkim umiejętności praktycznych, a nie jedynie wiedzy teoretycznej. Wszystkie te czynniki uwzględniono w kompleksowym szkoleniu modułowym „Akademia E-commerce – budowa i rozwój dochodowego biznesu online” z oferty EY Academy of Business.
Akademia E-commerce – kompleksowy kurs modułowy
Modułowe szkolenie przygotowane przez specjalistów z EY Academy of Business oferuje kompleksowy program budowania i rozwoju dochodowego biznesu online. Akademia E-commerce to kurs dedykowany między innymi właścicielom firm, którzy dopiero planują wejść na rynek e-commerce, ale także e-commerce managerów oraz specjalistów i managerów innych działów (np. sprzedaży), którzy szukają sposobów na rozwój biznesu online i zwiększenie sprzedaży w internecie. Kurs nie skupia się na żadnym konkretnym obszarze handlu, a zatem będzie pomocny dla pracowników każdej branży. Możliwe jest zrealizowanie poszczególnych modułów, jednak zalecamy skorzystanie z całego programu szkolenia, który przygotuje Cię do wejścia na rynek e-commerce i rozwinięcia dochodowego biznesu online w sposób kompleksowy.
-
Skuteczna strategia e-commerce
Podstawą wejścia na rynek e-commerce jest zdobycie ogólnej wiedzy z zakresu zasad jego funkcjonowania, w jakim kierunku będzie rozwijać się branża oraz jak ocenić potencjał sprzedażowy swojej firmy na nowych rynkach. Podczas pierwszego modułu szkolenia zdobędziesz także umiejętność analizowania działań konkurencji, budowania skutecznej strategii e-commerce, a także budowania marki swojego sklepu internetowego. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ bez tych podstaw nie będzie możliwy optymalny rozwój dochodowego biznesu online. Określenie celów biznesowych, analiza rynku i budowanie rozpoznawalnej marki pozwoli firmie rozwinąć skrzydła na rynku e-commerce. Ponadto szkolenie pomoże uczestnikom rozważyć kwestie sprzedaży w mediach społecznościowych oraz na rynkach zagranicznych, dobierając odpowiednią strategię do realizacji założonych celów biznesowych.
-
Rozwój i optymalizacja e-sklepu
Ta część szkolenia e-commerce dotyczy nieco bardziej technicznych spraw związanych z prowadzeniem sklepów internetowych. Moduł 2 omawia między innymi różnice w rodzajach oprogramowania e-sklepu, możliwości jego konfiguracji oraz sukcesy i błędy w projektowaniu mobilnej wersji strony. To niezwykle ważne, aby sklep internetowy był przyjazny dla użytkownika — jeżeli taki nie będzie, klient może szybko zrezygnować z zakupów. A ponieważ ogromna część sprzedaży online odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych, w trakcie szkolenia dowiesz się także, czy warto zainwestować w aplikację zakupową i na co zwrócić uwagę, projektując mobilną wersję e-sklepu. Poznasz też najpopularniejsze platformy e-commerce i czynniki rankingowe Google, które mają wpływ na widoczność i pozycję strony w wyszukiwarce.
-
Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce
Prawdziwą sztuką w dzisiejszej branży e-commerce jest przyciągnięcie uwagi konsumenta i wyróżnienie swojej strony spośród innych sklepów internetowych. Dlatego dla rozwoju dochodowego biznesu online istotna jest znajomość narzędzi i sposobów budowania widoczności sklepu w wyszukiwarce, optymalizacji SEO, tworzenia efektywnych reklam, zachęcających klienta do konkretnych działań oraz generowania ruchu dzięki opiniom klientów. Wszystko to wraz z praktycznymi przykładami poznasz podczas 3. modułu szkolenia e-commerce „Akademia E-commerce”. Nauczysz się wykorzystywać różne kanały (m.in. SMS-owe czy mailowe) do budowania marki, jej rozpoznawalności oraz zwiększania ruchu na stronie.
-
Zwiększanie konwersji
Najnowsze metody optymalizacji konwersji pozwolą Ci nie tylko generować ruch na stronie, ale także sprawić, by produkty ze sklepu faktycznie się sprzedawały. W trakcie modułu 4. poznasz zatem dobre praktyki i zabiegu, dzięki którym klient wróci na stronę sklepu, a także różne formy optymalizacji konwersji i najskuteczniejszy program marketing automation. W EY Academy of Business stawiamy przede wszystkim na przekazywanie umiejętności praktycznych, dlatego nauczymy Cię także tego, jak analizować i poprawiać użyteczność strony oraz budować doświadczenie klienta w branży e-commerce.
-
Analityka danych w e-commerce
Ostatni z modułów Akademii E-commerce skupia się przede wszystkim na tym, jak analiza danych może pomóc firmie pozyskiwać klientów, szukać przyczyn problemów, czy interpretować wskaźniki efektywności w social mediach. Analiza danych jest w branży e-commerce bardzo pomocnym czynnikiem, dzięki któremu rozwój dochodowego biznesu online stanie się o wiele łatwiejszy. Dlatego podczas szkolenia dowiesz się, jak mierzyć i obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników, analizować zachowania konsumentów na Twojej stronie i korzystać z narzędzi takich jak Google Analytics.
Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnego szkolenia e-commerce?
Liczba sklepów i stron internetowych rośnie w sieci każdego dnia. Jak przebić się przez ten ogrom informacji, reklam i postów w mediach społecznościowych? Jak sprawić, by klienci zauważyli właśnie Twoją firmę, kupili Twoje produkty? Pomimo najszczerszych chęci nie uda się to bez przemyślanej i skutecznej strategii, obejmującej budowanie marki, tworzenie efektywnych reklam, generowanie ruchu na stronie i analizowanie danych pomocnych w rozwoju e-sklepu. Dlatego kompleksowe szkolenie e-commerce jest odpowiedzią na wszystkie te potrzeby.
Udział w naszej autorskiej Akademii E-commerce to pierwszy krok do wejścia na rynek e-commerce i rozwoju dochodowego biznesu online. Jeżeli więc Ty jako właściciel, e-commerce manager lub specjalista ds. handlu jeszcze zastanawiasz się nad udziałem w takim kompleksowym kursie, przekonaj się sam, że to najlepszy sposób na zdobycie nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także praktycznych umiejętności potrzebnych w tej branży.
EY Academy of Business — kursy prowadzone przez specjalistów
Zarówno nasza Akademia E-commerce, jak i inne kursy czy szkolenia dostępne w ofercie EY Academy, prowadzone są przez wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy są zarazem praktykami. Mają wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży, której dotyczy dany kurs lub szkolenie, a podczas prowadzenia zajęć skupiają się przede wszystkim na tym, jak przekazać wiedzę i umiejętności w przystępny, zrozumiały sposób. Już dziś zapisz się na wybrane lub wszystkie programy szkolenia modułowego z zakresu e-commerce i dowiedz się, jak rozwinąć swój sklep internetowy do zadowalającego poziomu, który przynosi wymierne zyski i stale dąży do realizacji kolejnych celów biznesowych. Zapraszamy także do zapoznania się z innymi kursami z zakresu sprzedaży, marketingu, analizy danych czy wielu innych dziedzin dostępnymi w ofercie EY Academy of Business.
Kurs kierujemy do:
- Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
- E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
- Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się, jak zwiększać skuteczność w każdym obszarze e-handlu. Nauczysz się wyboru optymalnej strategii sprzedaży, optymalizacji technicznej sklepu, generowania wartościowego ruchu oraz poprawy wskaźnika konwersji.
Program „Akademia E-commerce – budowa i rozwój dochodowego biznesu online” składa się z 5 modułów: Skuteczna strategia e-commerce, Rozwój i optymalizacja e-sklepu, Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce, Zwiększanie konwersji oraz Analityka danych w e-commerce.
Z poziomu tej strony możesz zapisać się na pakiet wszystkich 5 modułów, pakiet 3 modułów lub pojedynczy 2-dniowy moduł.
Moduł 1. Skuteczna strategia e-commerce - kliknij po więcej
- Strategia biznesu online
- Strategia marketingu cyfrowego dla e-commerce
- Strategie sprzedaży w Internecie
- Ekspansja zagraniczna. Strategie wejścia na obce rynki
Moduł 2. Rozwój i optymalizacja e-sklepu - kliknij po więcej
- Techniczna optymalizacja e-sklepu
- Ułatw zakupy w Twoim sklepie
Moduł 3. Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce - kliknij po więcej
- Jak generować ruch organiczny za pomocą SEO?
- Google Ads. Tworzenie i optymalizacja płatnych kampanii reklamowych
- Social media, e-mail marketing i marketing SMS. Pozyskiwanie klientów w kanałach content marketingu
- Opinie klientów, afiliacja i porównywarki cenowe. Skuteczne pozyskiwanie ruchu dla e-commerce
Moduł 4. Zwiększanie konwersji - kliknij po więcej
- Konwersja w e-commerce
- Budowanie doświadczenia klienta (CX) w sklepie internetowym
- Jak wdrażać zasady użyteczności (UX) z myślą o kliencie?
- SXO — optymalizacja doświadczenia klienta. Co daje połączenie SEO z UX?
- Automatyzacja procesów z wykorzystaniem narzędzi marketing automation
- Marketing automation w praktyce
Moduł 5. Analityka danych w e-commerce - kliknij po więcej
- Mierzenie efektywności działań e-marketingowych
- Kluczowe wskaźniki w e-commerce
- Przewodnik po Google Analytics
- Analityka social media. Wskaźniki i narzędzia
Jacek Dziura - Head of Marketing w Future Mind. Ekspert ds. marketingu i doradca biznesowy z ponad 13-letnim doświadczeniem zawodowym.
Damian Wiszowaty - CEO w Gonito. Ekspert Amazon z ponad 6-letnim doświadczeniem, prawnik, znawca tematyki prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Specjalizuje się w rewitalizacji i optymalizacji sprzedaży na Amazon.
Anna Jelonek - Head of International Executive Department w iCEA. Wspiera biznesy klientów na rynkach zagranicznych oraz zarządza międzynarodowym działem wykonawczym.
Marek Kich - CEO w Satisfly. Konsultant e-Commerce i marketingu. Od ponad 10 lat pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-Commerce B2B/B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów rozpoczęcia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników sprzedażowych.
Marcin Szczur - Deputy Head of Sales w Blue Media. Odpowiada za strategię rozwoju firmy i współpracę z partnerami z sektora e-commerce i handlu detalicznego. Posiada doświadczenie w zakresie systemów płatniczych, user experience, e-commerce oraz płatności mobilnych.
Aneta Kazanowska - Dyrektor sklepów internetowych w VRG S.A. Doświadczenie budowała w branży budowlanej, elektronicznej, finalnie zakochując się w modzie — obecnie swoimi umiejętnościami wspiera takie marki jak Vistula, Bytom oraz Wólczanka.
Tomasz Czechowski - SEO Technical Manager w iCEA. Zajmuje się technicznymi oraz strategicznymi aspektami skutecznych strategii SEO z wymiernymi korzyściami biznesowymi dla klientów. Posiada blisko 10-letnie doświadczenie w branży SEO/WEB-DEV.
Krzysztof Wieczorkowski - Head of SEM Department w iCEA. Nadzoruje funkcjonowanie działu SEM. Specjalizuje się w kompleksowym prowadzeniu kampanii Google Ads. Jego klientami są głównie duże biznesy e-commerce i praca z takim klientem sprawia mu największą satysfakcję.
Wiktoria Drozd - CEO agencji Digital Heart, która wspiera firmy zarówno w starcie, jak i we wzroście, dzięki projektowaniu, wdrażaniu i rozwijaniu strategii marketingu cyfrowego. Zajmuje się projektowaniem, tworzeniem treści i budowaniem doświadczeń zakupowych.
Sebastian Horoszko - Co-founder w Zaufane.pl. Od ponad 10 lat związany z branżą e-commerce. Zajmuje się marketingiem opinii w Zaufane.pl. Jego misją jest rozwój firmy i dopasowywanie proponowanych rozwiązań na rynkach zagranicznych, w szczególności w krajach CEE.
Mateusz Jeżyk - Group Head of Customer Success w Sales Intelligence. Specjalista e-commerce i performance z 12-letnim stażem. Odpowiada za rozwój biznesu w projektach e-commerce i lead generation. Zarządza współpracą z czołowymi sklepami internetowymi w Polsce.
Iwona Nalbach - Business Development Manager w Sales Intelligence. Doświadczony specjalista e-commerce i digital marketingu. Pomaga firmom w rozpoczęciu lub efektywnym rozwoju handlu elektronicznego. Uczestniczyła we wdrożeniach kilkudziesięciu projektów e-commerce.
Michał Ziach - Head of Polish Executive Department w iCEA. Z wykształcenia informatyk. Dobrze czuje się w tematach technicznych i analitycznych. Lubi wyciągać wnioski z twardych danych, ale jednocześnie lubi rozmawiać.
Mike Korba - Co-founder w User.com, Chief Commercial Officer. Ekspert marketing automation, szkoleniowiec w sprawnymarketing.pl, pasjonat i teoretyk Internetu, praktyk e-marketingu, wykładowca na kierunku marketing internetowy w krakowskiej AGH.
Mariusz Szczerbal - Web Data Analyst w iCEA. W branży marketingu internetowego pracuje od ponad 6 lat. Obecnie zajmuje się analityką internetową, a przekrojowa wiedza pozyskana z wcześniejszych lat pozwala mu podejmować lepsze decyzje biznesowe dla klientów.
Weronika Graczyk - Senior SEM Specialist w iCEA. Aktualnie zajmuje się prowadzeniem, analizą i optymalizacją kampanii reklamowych w systemach Facebook Ads, Google Ads i LinkedIn Ads.