Analityka danych w e-commerce - szkolenie z cyklu Akademia E-commerce – EY Academy of Business

Analityka danych w e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Prowadzenie własnego sklepu internetowego i działań w branży e-commerce nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Przyciągnięcie i zatrzymanie klientów przy firmie jest niekończącym się procesem, w trakcie którego przedsiębiorcy sięgają po różne narzędzia i techniki zwiększania konwersji. Aby jednak móc wyciągać wnioski ze swoich działań, z sukcesów i porażek, muszą wiedzieć, jak analizować dane dotyczące statystyk swojego sklepu internetowego. Mogą się tego nauczyć podczas profesjonalnego szkolenia „Analityka danych w e-commerce” z cyklu Akademia E-commerce organizowanego przez EY Academy of Business.

Dlaczego analiza danych w e-commerce jest potrzebna?

Prowadząc sklep stacjonarny, przedsiębiorca musi wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, aby przyciągnąć do siebie klienta i skłonić go do podjęcia określonych działań. Podobnie jest w przypadku handlu e-commerce, choć operuje on na nieco odmiennych zasadach. W związku z tym również analiza danych w e-commerce będzie skupiać się na nieco innych aspektach. Jakich?

Jednym z najważniejszych czynników analizy skuteczności sklepu internetowego jest współczynnik konwersji, czyli efektywności zachęcenia klienta do podjęcia konkretnych działań na stronie. Jeśli wskaźnik ten będzie zbyt niski, to nawet przy dużej liczbie odsłon witryny, nie będzie ona przynosić oczekiwanych zysków. Kolejną istotną rzeczą jest pozyskiwanie ruchu na stronie, do czego potrzebne są różne metody i działania marketingowe, na przykład w mediach społecznościowych lub SEO do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Można do tego wykorzystać także retargeting i projektowanie lejka sprzedażowego. Wszystkie te działania wymagają jednak dogłębnej analizy, aby można było ocenić, czy przynoszą zamierzony skutek, a jeśli nie, to co należy zmienić. Dane są dziś bardzo cennym źródłem informacji, a w biznesie stanowią rodzaj kapitału. Tylko ich umiejętna analiza pozwoli wydobyć z tych surowych faktów to, co najcenniejsze – wnioski. Niestety analityka danych w biznesie, również w branży e-commerce, jest dziś zaniedbywana. Dlatego firmy, które podejdą do analizy poważnie, mogą szybko wybić się na tle konkurencji.

Metody analizy danych w e-commerce

Analizę danych w branży e-commerce można prowadzić różnymi sposobami. Większe firmy zatrudniają specjalistów jako analityków danych, którzy korzystają nawet z podstaw programowania, aby wyciągnąć z każdej analizy jak najwięcej danych. Dla mniejszych firm lub osób początkujących w dziedzinie analityki danych Google stworzyło bezpłatne narzędzie przystosowane do zbierania, mierzenia i analizy danych na temat ruchu w serwisie internetowym. To Google Analytics, które pozwala grupować potrzebne dane i generować raporty, dające wgląd w skuteczność działań marketingowych w sklepie internetowym. Również z tego przydatnego narzędzia trzeba się jednak nauczyć odpowiednio korzystać. Jak to zrobić?

Naucz się skutecznej analizy danych w e-commerce

Szkolenie „Analityka danych w e-commerce” będące ostatnim modułem cyklu Akademia E-commerce nauczy Cię, jak:

  • rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych;
  • mierzyć efektywność działań marketingowych;
  • obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników;
  • analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie.

Wszystkie te praktyczne umiejętności oraz wiedza zdobyta podczas szkolenia pozwolą Ci z kolei zadbać o podniesienie współczynnika konwersji – czyli to, na czym najbardziej zależy właścicielom każdego sklepu internetowego.

Szkolenie prowadzone przez profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży e-commerce pomoże Ci dowiedzieć się, jak szukać przyczyn problemów w swoim biznesie on-line, a także jak wykorzystywać dane do pozyskiwania nowych klientów oraz unikania powszechnych błędów. Poznasz skuteczne sposoby analizowania zaawansowanych danych w Google Analytics oraz interpretowania wskaźników efektywności w social media.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Kurs kierujemy do:

  • Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
  • E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
  • Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • Jak szukać przyczyn problemów, takich jak niska konwersja
  • Jak pozyskiwać klientów za pomocą danych
  • Jakie dobrać KPI, żeby skutecznie rozwijać swój biznes online
  • Dlaczego konwersja to najważniejszy miernik w e-handlu
  • Jak analizować i rozumieć zaawansowane dane w Google Analytics
  • Jakie działania w mediach społecznościowych powinieneś mierzyć
  • Jak nie popełniać błędów, interpretując wskaźniki efektywności w social media
  • Jak korzystać z narzędzi do analizy social media

Zobaczysz:

  • Wzory na kluczowe mierniki w biznesie online
  • Proces konfiguracji konta Google Analytics
  • Dashboard Google Analytics
  • Zaawansowane raporty na podstawie realnych danych

Poznasz:

  • Podejście Data Driven Marketing
  • Najważniejsze mierniki efektywności w e-commerce, takie jak Bounce rate, Customer Acquisition Cost czy Customer Lifetime Value
  • Nowe narzędzie Google — Google Analytics 4
  • Różne źródła ruchu w Twoim sklepie
  • Narzędzia do analizy social media

Nauczysz się:

  • Rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych
  • Mierzyć efektywność działań marketingowych
  • Obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników
  • Analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie

Dzień I

Mierzenie efektywności działań e-marketingowych

  1. Dlaczego prowadzenie działań marketingowych bez analizy danych nie ma sensu?
  2. Czego możesz dowiedzieć się dzięki analityce internetowej?
  3. Pozyskiwanie klientów za pomocą danych. O podejściu Data Driven Marketing
  4. Jakie KPI powinieneś mierzyć w swoim biznesie?

Kluczowe wskaźniki w e-commerce

  1. Dlaczego konwersja (CR) to najważniejszy wskaźnik e-commerce?
  2. Czym jest koszt pozyskania klienta (CAC) i jak go mierzyć?
  3. Bounce rate. Gdy klient opuszcza sklep szybciej, niż na niego trafił
  4. Co o Twoim biznesie powie Ci średnia wartość zamówienia (AOV)?
  5. Dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Wskaźnik porzuceń koszyków
  6. Maksymalizuj zyski, mierząc wartość życia klienta (CLV/LTV)
  7. Wskaźnik ROI i mierzenie efektywności kanałów sprzedaży
  8. Jak liczyć opłacalność reklamy i mierzyć efektywność działań wizerunkowych? O wskaźniku ROAS

Dzień II

Przewodnik po Google Analytics

  1. Google Analytics 4. Czym różni się od Universal i jak przygotować się do jego wdrożenia?
  2. Konfigurowanie konta Google Analytics
  3. Analiza grupy docelowej. Poznaj swoich klientów
  4. Rodzaje ruchu na Twojej stronie. Poznaj główne kanały
  5. Analiza ruchu na stronie. Statystyki, które musisz znać i rozumieć
  6. Najważniejsze dane z punktu widzenia pozyskiwania klientów
  7. Moduł e-commerce. Jak interpretować dane transakcyjne?
  8. Monitorowanie i analiza zachowania użytkowników na stronie
  9. Modele atrybucji. Czym są i jakie dane zbierają?
  10. Analiza danych z Google Analytics w praktyce

Analityka social media. Wskaźniki i narzędzia

  1. Jak mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych?  Poznaj kluczowe KPI dla tego kanału
  2. Zaangażowanie ważniejsze niż lajki? Jak prawidłowo interpretować wskaźniki w social media?
  3. Narzędzia do analizy social media
  4. Analiza danych w Meta for Business. Nawigacja, kluczowe raporty i statystyki
  5. Piksel Facebooka i inne funkcje Menedżera zdarzeń
  6. Analiza i optymalizacja kampanii w Menedżerze reklam

Wiktoria Drozd - CEO agencji Digital Heart, która wspiera firmy zarówno w starcie, jak i we wzroście, dzięki projektowaniu, wdrażaniu i rozwijaniu strategii marketingu cyfrowego. Zajmuje się projektowaniem, tworzeniem treści i budowaniem doświadczeń zakupowych.

Mariusz Szczerbal - Web Data Analyst w iCEA. W branży marketingu internetowego pracuje od ponad 6 lat. Obecnie zajmuje się analityką internetową, a przekrojowa wiedza pozyskana z wcześniejszych lat pozwala mu podejmować lepsze decyzje biznesowe dla klientów.

Weronika Graczyk - Senior SEM Specialist w iCEA. Aktualnie zajmuje się prowadzeniem, analizą i optymalizacją kampanii reklamowych w systemach Facebook Ads, Google Ads i LinkedIn Ads.

Analityka danych w e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Prowadzenie własnego sklepu internetowego i działań w branży e-commerce nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Przyciągnięcie i zatrzymanie klientów przy firmie jest niekończącym się procesem, w trakcie którego przedsiębiorcy sięgają po różne narzędzia i techniki zwiększania konwersji. Aby jednak móc wyciągać wnioski ze swoich działań, z sukcesów i porażek, muszą wiedzieć, jak analizować dane dotyczące statystyk swojego sklepu internetowego. Mogą się tego nauczyć podczas profesjonalnego szkolenia „Analityka danych w e-commerce” z cyklu Akademia E-commerce organizowanego przez EY Academy of Business.

Dlaczego analiza danych w e-commerce jest potrzebna?

Prowadząc sklep stacjonarny, przedsiębiorca musi wziąć pod uwagę wiele różnych czynników, aby przyciągnąć do siebie klienta i skłonić go do podjęcia określonych działań. Podobnie jest w przypadku handlu e-commerce, choć operuje on na nieco odmiennych zasadach. W związku z tym również analiza danych w e-commerce będzie skupiać się na nieco innych aspektach. Jakich?

Jednym z najważniejszych czynników analizy skuteczności sklepu internetowego jest współczynnik konwersji, czyli efektywności zachęcenia klienta do podjęcia konkretnych działań na stronie. Jeśli wskaźnik ten będzie zbyt niski, to nawet przy dużej liczbie odsłon witryny, nie będzie ona przynosić oczekiwanych zysków. Kolejną istotną rzeczą jest pozyskiwanie ruchu na stronie, do czego potrzebne są różne metody i działania marketingowe, na przykład w mediach społecznościowych lub SEO do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Można do tego wykorzystać także retargeting i projektowanie lejka sprzedażowego. Wszystkie te działania wymagają jednak dogłębnej analizy, aby można było ocenić, czy przynoszą zamierzony skutek, a jeśli nie, to co należy zmienić. Dane są dziś bardzo cennym źródłem informacji, a w biznesie stanowią rodzaj kapitału. Tylko ich umiejętna analiza pozwoli wydobyć z tych surowych faktów to, co najcenniejsze – wnioski. Niestety analityka danych w biznesie, również w branży e-commerce, jest dziś zaniedbywana. Dlatego firmy, które podejdą do analizy poważnie, mogą szybko wybić się na tle konkurencji.

Metody analizy danych w e-commerce

Analizę danych w branży e-commerce można prowadzić różnymi sposobami. Większe firmy zatrudniają specjalistów jako analityków danych, którzy korzystają nawet z podstaw programowania, aby wyciągnąć z każdej analizy jak najwięcej danych. Dla mniejszych firm lub osób początkujących w dziedzinie analityki danych Google stworzyło bezpłatne narzędzie przystosowane do zbierania, mierzenia i analizy danych na temat ruchu w serwisie internetowym. To Google Analytics, które pozwala grupować potrzebne dane i generować raporty, dające wgląd w skuteczność działań marketingowych w sklepie internetowym. Również z tego przydatnego narzędzia trzeba się jednak nauczyć odpowiednio korzystać. Jak to zrobić?

Naucz się skutecznej analizy danych w e-commerce

Szkolenie „Analityka danych w e-commerce” będące ostatnim modułem cyklu Akademia E-commerce nauczy Cię, jak:

  • rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych;
  • mierzyć efektywność działań marketingowych;
  • obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników;
  • analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie.

Wszystkie te praktyczne umiejętności oraz wiedza zdobyta podczas szkolenia pozwolą Ci z kolei zadbać o podniesienie współczynnika konwersji – czyli to, na czym najbardziej zależy właścicielom każdego sklepu internetowego.

Szkolenie prowadzone przez profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży e-commerce pomoże Ci dowiedzieć się, jak szukać przyczyn problemów w swoim biznesie on-line, a także jak wykorzystywać dane do pozyskiwania nowych klientów oraz unikania powszechnych błędów. Poznasz skuteczne sposoby analizowania zaawansowanych danych w Google Analytics oraz interpretowania wskaźników efektywności w social media.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Dla kogo?

Kurs kierujemy do:

  • Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
  • E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
  • Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Cele i korzyści

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • Jak szukać przyczyn problemów, takich jak niska konwersja
  • Jak pozyskiwać klientów za pomocą danych
  • Jakie dobrać KPI, żeby skutecznie rozwijać swój biznes online
  • Dlaczego konwersja to najważniejszy miernik w e-handlu
  • Jak analizować i rozumieć zaawansowane dane w Google Analytics
  • Jakie działania w mediach społecznościowych powinieneś mierzyć
  • Jak nie popełniać błędów, interpretując wskaźniki efektywności w social media
  • Jak korzystać z narzędzi do analizy social media

Zobaczysz:

  • Wzory na kluczowe mierniki w biznesie online
  • Proces konfiguracji konta Google Analytics
  • Dashboard Google Analytics
  • Zaawansowane raporty na podstawie realnych danych

Poznasz:

  • Podejście Data Driven Marketing
  • Najważniejsze mierniki efektywności w e-commerce, takie jak Bounce rate, Customer Acquisition Cost czy Customer Lifetime Value
  • Nowe narzędzie Google — Google Analytics 4
  • Różne źródła ruchu w Twoim sklepie
  • Narzędzia do analizy social media

Nauczysz się:

  • Rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych
  • Mierzyć efektywność działań marketingowych
  • Obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników
  • Analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie
Program

Dzień I

Mierzenie efektywności działań e-marketingowych

  1. Dlaczego prowadzenie działań marketingowych bez analizy danych nie ma sensu?
  2. Czego możesz dowiedzieć się dzięki analityce internetowej?
  3. Pozyskiwanie klientów za pomocą danych. O podejściu Data Driven Marketing
  4. Jakie KPI powinieneś mierzyć w swoim biznesie?

Kluczowe wskaźniki w e-commerce

  1. Dlaczego konwersja (CR) to najważniejszy wskaźnik e-commerce?
  2. Czym jest koszt pozyskania klienta (CAC) i jak go mierzyć?
  3. Bounce rate. Gdy klient opuszcza sklep szybciej, niż na niego trafił
  4. Co o Twoim biznesie powie Ci średnia wartość zamówienia (AOV)?
  5. Dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Wskaźnik porzuceń koszyków
  6. Maksymalizuj zyski, mierząc wartość życia klienta (CLV/LTV)
  7. Wskaźnik ROI i mierzenie efektywności kanałów sprzedaży
  8. Jak liczyć opłacalność reklamy i mierzyć efektywność działań wizerunkowych? O wskaźniku ROAS

Dzień II

Przewodnik po Google Analytics

  1. Google Analytics 4. Czym różni się od Universal i jak przygotować się do jego wdrożenia?
  2. Konfigurowanie konta Google Analytics
  3. Analiza grupy docelowej. Poznaj swoich klientów
  4. Rodzaje ruchu na Twojej stronie. Poznaj główne kanały
  5. Analiza ruchu na stronie. Statystyki, które musisz znać i rozumieć
  6. Najważniejsze dane z punktu widzenia pozyskiwania klientów
  7. Moduł e-commerce. Jak interpretować dane transakcyjne?
  8. Monitorowanie i analiza zachowania użytkowników na stronie
  9. Modele atrybucji. Czym są i jakie dane zbierają?
  10. Analiza danych z Google Analytics w praktyce

Analityka social media. Wskaźniki i narzędzia

  1. Jak mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych?  Poznaj kluczowe KPI dla tego kanału
  2. Zaangażowanie ważniejsze niż lajki? Jak prawidłowo interpretować wskaźniki w social media?
  3. Narzędzia do analizy social media
  4. Analiza danych w Meta for Business. Nawigacja, kluczowe raporty i statystyki
  5. Piksel Facebooka i inne funkcje Menedżera zdarzeń
  6. Analiza i optymalizacja kampanii w Menedżerze reklam

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com