Analityka danych w e-commerce - szkolenie z cyklu Akademia E-commerce – EY Academy of Business

Analityka danych w e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Zrozum i analizuj zaawansowane dane i wykorzystaj je do rozwijania swojego biznesu.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • jak szukać przyczyn problemów, takich jak niska konwersja;
  • jak pozyskiwać klientów za pomocą danych;
  • jakie dobrać KPI, żeby skutecznie rozwijać swój biznes online;
  • dlaczego konwersja to najważniejszy miernik w e-handlu;
  • jak analizować i rozumieć zaawansowane dane w Google Analytics;
  • jakie działania w mediach społecznościowych powinieneś mierzyć;
  • jak nie popełniać błędów, interpretując wskaźniki efektywności w social media;
  • jak korzystać z narzędzi do analizy social media.

Zobaczysz:

  • wzory na kluczowe mierniki w biznesie online;
  • proces konfiguracji konta Google Analytics;
  • dashboard Google Analytics;
  • zaawansowane raporty na podstawie realnych danych.

Poznasz:

  • podejście Data Driven Marketing;
  • najważniejsze mierniki efektywności w e-commerce, takie jak Bounce rate, Customer Acquisition Cost czy Customer Lifetime Value;
  • nowe narzędzie Google — Google Analytics 4;
  • różne źródła ruchu w Twoim sklepie;
  • narzędzia do analizy social media.

Nauczysz się:

  • rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych;
  • mierzyć efektywność działań marketingowych;
  • obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników;
  • analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie.

Dzień I

Mierzenie efektywności działań e-marketingowych

  1. Dlaczego prowadzenie działań marketingowych bez analizy danych nie ma sensu?
  2. Czego możesz dowiedzieć się dzięki analityce internetowej?
  3. Pozyskiwanie klientów za pomocą danych. O podejściu Data Driven Marketing
  4. Jakie KPI powinieneś mierzyć w swoim biznesie?

Kluczowe wskaźniki w e-commerce

  1. Dlaczego konwersja (CR) to najważniejszy wskaźnik e-commerce?
  2. Czym jest koszt pozyskania klienta (CAC) i jak go mierzyć?
  3. Bounce rate. Gdy klient opuszcza sklep szybciej, niż na niego trafił
  4. Co o Twoim biznesie powie Ci średnia wartość zamówienia (AOV)?
  5. Dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Wskaźnik porzuceń koszyków
  6. Maksymalizuj zyski, mierząc wartość życia klienta (CLV/LTV)
  7. Wskaźnik ROI i mierzenie efektywności kanałów sprzedaży
  8. Jak liczyć opłacalność reklamy i mierzyć efektywność działań wizerunkowych? O wskaźniku ROAS

Dzień II

Przewodnik po Google Analytics

  1. Google Analytics 4. Czym różni się od Universal i jak przygotować się do jego wdrożenia?
  2. Konfigurowanie konta Google Analytics
  3. Analiza grupy docelowej. Poznaj swoich klientów
  4. Rodzaje ruchu na Twojej stronie. Poznaj główne kanały
  5. Analiza ruchu na stronie. Statystyki, które musisz znać i rozumieć
  6. Najważniejsze dane z punktu widzenia pozyskiwania klientów
  7. Moduł e-commerce. Jak interpretować dane transakcyjne?
  8. Monitorowanie i analiza zachowania użytkowników na stronie
  9. Modele atrybucji. Czym są i jakie dane zbierają?
  10. Analiza danych z Google Analytics w praktyce

Analityka social media. Wskaźniki i narzędzia

  1. Jak mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych?  Poznaj kluczowe KPI dla tego kanału
  2. Zaangażowanie ważniejsze niż lajki? Jak prawidłowo interpretować wskaźniki w social media?
  3. Narzędzia do analizy social media
  4. Analiza danych w Meta for Business. Nawigacja, kluczowe raporty i statystyki
  5. Piksel Facebooka i inne funkcje Menedżera zdarzeń
  6. Analiza i optymalizacja kampanii w Menedżerze reklam

Wiktoria Drozd - CEO agencji Digital Heart, która wspiera firmy zarówno w starcie, jak i we wzroście, dzięki projektowaniu, wdrażaniu i rozwijaniu strategii marketingu cyfrowego. Zajmuje się projektowaniem, tworzeniem treści i budowaniem doświadczeń zakupowych.

Mariusz Szczerbal - Web Data Analyst w Grupie iCEA. W branży marketingu internetowego pracuje od ponad 6 lat. Obecnie zajmuje się analityką internetową, a przekrojowa wiedza pozyskana z wcześniejszych lat pozwala mu podejmować lepsze decyzje biznesowe dla klientów.

Weronika Graczyk - Senior SEM Specialist w ADSright. Aktualnie zajmuje się prowadzeniem, analizą i optymalizacją kampanii reklamowych w systemach Facebook Ads, Google Ads i LinkedIn Ads.

Analityka danych w e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce

Zrozum i analizuj zaawansowane dane i wykorzystaj je do rozwijania swojego biznesu.

Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.

Dla kogo?

Kurs kierujemy do:

  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym;
  • e-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie;
  • właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce.
Cele i korzyści

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • jak szukać przyczyn problemów, takich jak niska konwersja;
  • jak pozyskiwać klientów za pomocą danych;
  • jakie dobrać KPI, żeby skutecznie rozwijać swój biznes online;
  • dlaczego konwersja to najważniejszy miernik w e-handlu;
  • jak analizować i rozumieć zaawansowane dane w Google Analytics;
  • jakie działania w mediach społecznościowych powinieneś mierzyć;
  • jak nie popełniać błędów, interpretując wskaźniki efektywności w social media;
  • jak korzystać z narzędzi do analizy social media.

Zobaczysz:

  • wzory na kluczowe mierniki w biznesie online;
  • proces konfiguracji konta Google Analytics;
  • dashboard Google Analytics;
  • zaawansowane raporty na podstawie realnych danych.

Poznasz:

  • podejście Data Driven Marketing;
  • najważniejsze mierniki efektywności w e-commerce, takie jak Bounce rate, Customer Acquisition Cost czy Customer Lifetime Value;
  • nowe narzędzie Google — Google Analytics 4;
  • różne źródła ruchu w Twoim sklepie;
  • narzędzia do analizy social media.

Nauczysz się:

  • rozwijać swój biznes dzięki zbieraniu i rozumieniu danych;
  • mierzyć efektywność działań marketingowych;
  • obliczać efektywność za pomocą popularnych wskaźników;
  • analizować zachowania użytkowników na Twojej stronie.
Program

Dzień I

Mierzenie efektywności działań e-marketingowych

  1. Dlaczego prowadzenie działań marketingowych bez analizy danych nie ma sensu?
  2. Czego możesz dowiedzieć się dzięki analityce internetowej?
  3. Pozyskiwanie klientów za pomocą danych. O podejściu Data Driven Marketing
  4. Jakie KPI powinieneś mierzyć w swoim biznesie?

Kluczowe wskaźniki w e-commerce

  1. Dlaczego konwersja (CR) to najważniejszy wskaźnik e-commerce?
  2. Czym jest koszt pozyskania klienta (CAC) i jak go mierzyć?
  3. Bounce rate. Gdy klient opuszcza sklep szybciej, niż na niego trafił
  4. Co o Twoim biznesie powie Ci średnia wartość zamówienia (AOV)?
  5. Dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Wskaźnik porzuceń koszyków
  6. Maksymalizuj zyski, mierząc wartość życia klienta (CLV/LTV)
  7. Wskaźnik ROI i mierzenie efektywności kanałów sprzedaży
  8. Jak liczyć opłacalność reklamy i mierzyć efektywność działań wizerunkowych? O wskaźniku ROAS

Dzień II

Przewodnik po Google Analytics

  1. Google Analytics 4. Czym różni się od Universal i jak przygotować się do jego wdrożenia?
  2. Konfigurowanie konta Google Analytics
  3. Analiza grupy docelowej. Poznaj swoich klientów
  4. Rodzaje ruchu na Twojej stronie. Poznaj główne kanały
  5. Analiza ruchu na stronie. Statystyki, które musisz znać i rozumieć
  6. Najważniejsze dane z punktu widzenia pozyskiwania klientów
  7. Moduł e-commerce. Jak interpretować dane transakcyjne?
  8. Monitorowanie i analiza zachowania użytkowników na stronie
  9. Modele atrybucji. Czym są i jakie dane zbierają?
  10. Analiza danych z Google Analytics w praktyce

Analityka social media. Wskaźniki i narzędzia

  1. Jak mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych?  Poznaj kluczowe KPI dla tego kanału
  2. Zaangażowanie ważniejsze niż lajki? Jak prawidłowo interpretować wskaźniki w social media?
  3. Narzędzia do analizy social media
  4. Analiza danych w Meta for Business. Nawigacja, kluczowe raporty i statystyki
  5. Piksel Facebooka i inne funkcje Menedżera zdarzeń
  6. Analiza i optymalizacja kampanii w Menedżerze reklam

Cena

2500 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

24-25 maja 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com