Cele sprzedażowe a system motywacyjny
Od standardowego modelu wynagrodzeń do technologii behawioralnych i performance management.
W trakcie szkolenia przekażemy praktyczną wiedzę z zakresu dopasowywania rozwiązań opartych o systemy motywacyjne do aktualnej strategii sprzedaży i planowanych procesów transformacji.
Skupimy się na tym, jak:
- realnie budować efektywność pracowników w osiąganiu konkretnych wyników (focus),
- skrócić czas od decyzji menedżera do realizacji przez pracowników rozproszonej sieci (management gap),
- lepiej wykorzystać doświadczenia i wiedzę zespołu (quick feedback & social learning)
- zbudować system dopasowany do pracowników na każdym poziomie kompetencji i wyników (performance).
W trakcie szkolenia:
- opieramy się na najnowszej wiedzy psychologicznej i socjologicznej oraz własnych badaniach,
- prezentujemy rzeczywiste case study z firm na polskim rynku (m.in. branża retail, telekomunikacja, farma, finansowa) – jesteśmy praktykami,
- pokazujemy możliwości wykorzystania dostępnych na polskim rynku technologii, które zoptymalizują obsługę systemu (ale nie są niezbędne do jego wdrożenia).
Poznasz funkcjonujące modele wynagradzania, które wychodzą znacznie poza systemy premiowe, prowizyjne i MBO oraz możliwe optymalizacje prawno-podatkowe.
Szkolenie prowadzone jest przez zespół dwóch trenerów, praktyków w tworzeniu systemów motywacyjnych.
Szkolenie skierowane jest do: menedżerów sprzedaży i wsparcia sprzedaży, CEO, menedżerów zarządzających sieciami zewnętrznymi. Polecamy je również pracownikom startupów.
Uczestnicy dowiedzą się, jak:
- korzystać z istniejących w organizacji systemów motywacyjnych, aby działały bardziej efektywnie
- zoptymalizować istniejący w organizacji system/systemy motywacyjne pod kątem ich efektywności i kosztów (metodą ewolucji, a nie rewolucji)
- zaplanować kryteria oceny systemu motywacyjnego i samodzielnie oraz regularnie tej oceny dokonywać
Każdy etap szkolenia zawiera:
- wkład merytoryczny z odniesieniami do rzetelnej wiedzy naukowej
- rzeczywiste przykłady zastosowania przez organizacje
- ćwiczenia praktyczne
- wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami
Poza szkoleniem każdy uczestnik może skorzystać z 1 indywidualnej sesji mentoringowej z trenerem (do 2h).
- Jaka jest rola systemu motywacyjnego w organizacji? Powiązania systemu motywacyjnego z innymi procesami w organizacji. Zagadnienie elastyczności systemu
- Czego oczekuję od systemu motywacyjnego w mojej organizacji?
- Podejście behawioralne do motywowania – praktyczna nauka zmiany celów na oczekiwane zachowania. Projektowanie i wdrażanie zachowań w sieci sprzedaży
- Schematy nagradzania – rodzaje i mechanika działania
- System motywacyjny a performance management
- Analiza rzeczywistych systemów motywacyjnych funkcjonujących w polskich firmach
- Sieć sprzedaży: przyspieszenie możliwości reagowania na zmiany i wdrażania nowych działań/produktów
- Sieć sprzedaży: synergia procesów szkoleniowych z wynikami
- Okres zmian organizacyjnych i transformacja cyfrowa wśród ponad 5000 pracowników
- Podnoszenie jakości pracy w działach wsparcia i IT
- Wdrożenie nowego modelu kompetencji dla całej organizacji po fuzji
- Kryteria oceny efektywności systemu motywacyjnego