Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce
Otworzenie własnego sklepu internetowego to ważne posunięcie zarówno dla doświadczonych firm, jak i dopiero wchodzących na rynek e-commerce przedsiębiorców. Jak w każdym biznesie kluczowym wyznacznikiem sukcesu jest liczba klientów. Pozyskanie klienta to zagadnienie spędzające sen z powiek wszystkim właścicielom firm, menedżerom sprzedaży i specjalistom od marketingu. Dlatego wchodząc na rynek e-commerce, warto poznać najważniejsze kanały pozyskiwania klientów do sklepu internetowego. Dowiesz się tego ze szkolenia będącego częścią Akademii E-commerce.
Pozyskiwanie klientów w sklepie internetowym – dlaczego jest ważne?
Konkurencyjna cena, szeroka oferta, atrakcyjna szata graficzna sklepu internetowego – to wszystko jest bardzo istotne w branży e-commerce, ale na niewiele się zda, jeżeli klienci nigdy nie dowiedzą się o istnieniu Twojego e-sklepu. Niestety konkurencja na rynku sprzedaży internetowej jest ogromna i stale rośnie, dlatego coraz trudniej się wybić i przykuć uwagę konsumenta. Na szczęście są na to sprawdzone sposoby, które poznasz w trakcie modułowego szkolenia „Akademia E-commerce” w EY Academy of Business. Tylko korzystanie z różnych kanałów pozyskiwania klientów i budowanie odpowiedniej pozycji e-sklepu w sieci pozwoli Ci zwiększyć skuteczność sprzedaży w Internecie i w odpowiedni sposób gospodarować środkami przeznaczonymi na reklamę i marketing.
Kanały pozyskiwania klientów – na czym to polega?
Pozyskiwanie klientów może odbywać się różnymi metodami. Inne sposoby będą sprawdzały się w przypadku sklepów stacjonarnych, a nieco inne na rynku e-commerce. Wszystkie je nazywamy jednak kanałami pozyskiwania klientów. W przypadku e-sklepu chodzi o to, aby generować jak największy ruch na stronie i sprawić, by użytkownik dokonał zakupu i wrócił do sklepu internetowego w przyszłości. W tej kwestii warto zdać sobie sprawę z faktu, że konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy internetowe wyświetlające się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Dlatego jednym z kanałów pozyskiwania klientów będzie pozycjonowanie, czyli dokładanie starań, aby to właśnie Twoja witryna wyświetlała się na jak najlepszej pozycji w Google. Na czym polega taka optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO)? Jak tworzyć reklamy, które przynoszą zamierzony skutek? Dlaczego tak ważna jest konwersja na wysokim poziomie? Jak wykorzystać SMS, e-mail i inne kanały do pozyskiwania klientów? Wszystkiego tego dowiesz się ze szkolenia „Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce”.
Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia?
Tak jak wszystkie moduły „Akademii E-commerce”, również szkolenie „Kanały pozyskiwania klientów dla e-commerce” prowadzone jest przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem na rynku e-commerce. W trakcie dwudniowego szkolenia pokażą Ci oni, jak możesz wykorzystywać różne kanały marketingu do przyciągnięcia uwagi konsumentów, a tym samym zwiększenia sprzedaży. Szkolenie porusza także zagadnienia związane z tworzeniem reklam, budowaniem programu partnerskiego, wykorzystywaniem opinii klientów do generowania ruchu na stronie, budowaniem widoczności strony w wyszukiwarce i wykorzystywaniem najlepszych narzędzi SEO. Zobaczysz w praktyce przykłady udanych kampanii marketingowych oraz raporty z audytu Google Ads, a także poznasz najlepsze sposoby na zwiększenie konwersji.
Oprócz najważniejszych zagadnień eksperci podczas szkolenia poruszą również inne tematy, które mogą mieć ogromny wpływ na dobre funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Jednym z takich tematów będzie marketing i sprzedaż w mediach społecznościowych, które są potężnym narzędziem na rynku e-commerce. Profesjonaliści nauczą Cię wykorzystywać newslettery i marketing SMS oraz zarządzać opiniami, by zwiększać ruch na stronie i zyskać przewagę nad konkurencją. Już dziś zapisz się na dowolne moduły lub na cały program „Akademii E-commerce” w EY Academy of Business.
Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.
Kurs kierujemy do:
- Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
- E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
- Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:
- Jak wykorzystywać różne kanały marketingu do przyciągnięcia uwagi konsumentów
- Jak budować widoczność sklepu w wyszukiwarce Google
- Na czym polega optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO)
- Jak tworzyć reklamy, które sprzedają
- Dlaczego warto przeprowadzić audyt GoogleAds
- Jak prowadzić atrakcyjną i skuteczną komunikację e-mail i SMS
- Jak budować program partnerski
- Jak wykorzystać opinie klientów do generowania ruchu
Zobaczysz:
- Raporty z audytu Google Ads
- Udane kampanie remarketingowe
Poznasz:
- Kluczowe kanały budowania ruchu w wyszukiwarce
- Najlepsze narzędzia SEO
- Formaty reklamowe w Google i social media
- Nowoczesne techniki pozyskiwania leadów
Nauczysz się:
- Zwiększać widoczność w sieci, wykorzystując różne kanały
- Budować różne rodzaje reklam w Google Ads
- Mierzyć efektywność kampanii marketingowych
- Tworzyć mailingi niosące wartość dla klienta
- Jak wykorzystać kanał SMS w działaniach lokalnych i globalnych
- Budować program dla partnerów w marketingu afiliacyjnym
Dzień I
Pozycjonowanie. Jak generować ruch organiczny za pomocą SEO?
- O czym trzeba pamiętać, decydując się na inwestycję w SEO?
- Analiza i dobór fraz kluczowych
- On site i off site SEO
- Jak mierzyć efekty pozycjonowania?
- Najczęstsze błędy popełniane podczas pozycjonowania
- Dobre praktyki on site i off site SEO
- Optymalizacja metadanych i treści na stronie
- Struktura kategorii zaprojektowana w zgodzie z SEO
- Optymalizacja linków wewnętrznych
- Dobre i złe linki. Jak efektywnie budować profil linkowy?
- Opisy produktów atrakcyjne dla klienta i dla wyszukiwarki
- Blog firmowy w służbie SEO
Google Ads. Tworzenie i optymalizacja płatnych kampanii reklamowych
- Jak tworzyć kampanie, które będą odpowiadać Twoim celom biznesowym?
- Ile kosztuje reklama w Google, czyli o Pay Per Click i innych modelach rozliczeń
- Zwiększanie skuteczności kampanii. Jakie kanały najlepiej odpowiedzą na potrzeby Twojego biznesu?
- Jak dotrzeć do klienta, który właśnie poszukuje twoich usług? O reklamie tekstowej
- Pokaż klientowi produkt, jeszcze zanim wejdzie do sklepu, korzystając z Google Shopping
- Budowanie świadomości i wzmacnianie relacji dzięki kampaniom remarketingowym
- Pokaż się klientowi w sieci reklamowej Google za pomocą reklamy graficznej
- Optymalizacja kampanii i zwiększanie konwersji
- Konfiguracja konta reklamowego Google Ads
Dzień II
Social media, e-mail marketing i marketing SMS. Pozyskiwanie klientów w kanałach content marketingu
Content marketing. Jak tworzyć wartościowe treści dla e-commerce?
- Czym jest marketing treści i jakie niesie korzyści?
- Copywriting. Jak tworzyć atrakcyjne treści sprzedażowe?
- Wideo. Najskuteczniejsza forma przyciągnięcia uwagi
- Skuteczne kanały generowania ruchu dla e-commerce
Marketing i sprzedaż w mediach społecznościowych
- Media społecznościowe. Jak zmieniają zachowania nabywcze?
- Pozyskuj nowych klientów i buduj lojalność na Facebooku
- Buduj markę i pokazuj produkty na Instagramie
- Wykorzystaj social selling i buduj relacje B2B na LinkedIn
- Wykorzystaj YouTube jako narzędzie marketingowe
- Twórz viralowe wideo i docieraj do miliarda użytkowników TikToka
Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje? Jak wykorzystać komunikację mailową do generowania ruchu
- Jakie korzyści niesie e-mail marketing?
- Segmentacja odbiorców w e-mail marketingu
- Sposoby wykorzystania e-mail marketingu
- Jak tworzyć atrakcyjne i wartościowe newslettery, które nie wylądują w SPAMie?
- Jak budować bazę adresów?
Funkcja marketingu SMS w działaniach lokalnych i globalnych
- Do czego wykorzystać SMS marketing?
- Jak prowadzić atrakcyjną komunikację SMS?
- Komunikacja SMS w strategii omnichannel
- Przykłady skutecznych kampanii SMS
Opinie klientów, afiliacja i porównywarki cenowe. Skuteczne pozyskiwanie ruchu dla e-commerce
Jak zarządzać opiniami klientów, żeby efektywnie je wykorzystać?
- Potęga social proof. Jakie zastosowanie w marketingu ma społeczny dowód słuszności?
- Kanały zbierania opinii klientów
- Jak zachęcać klientów do zostawienia opinii?
- Jak lokować opinie klientów w lejku sprzedaży?
- Zaufane.pl. Konfiguracja narzędzia do zarządzania opiniami
Budowanie zasięgów w sieci partnerów, czyli marketing afiliacyjny
- Kampania promocyjna wspólnymi siłami. Na czym polega marketing afiliacyjny?
- Jak to widzi klient?
- Szanse i zagrożenia współpracy z partnerami
- Jak zbudować udany program partnerski?
- Modele rozliczeń w marketingu afiliacyjnym
Jak budować przewagę konkurencyjną za pomocą porównywarek cenowych?
- Kto korzysta z porównywarek cenowych?
- Szanse i zagrożenia budowania ruchu przez porównywarki cenowe
- Jak sprawdzić, czy ten kanał jest opłacalny dla danego biznesu? Modele rozliczeń w porównywarkach
- Jak to działa? Integracja sklepu z porównywarką
- Zestawienie najpopularniejszych porównywarek cenowych
Tomasz Czechowski - SEO Technical Manager w iCEA. Zajmuje się technicznymi oraz strategicznymi aspektami skutecznych strategii SEO z wymiernymi korzyściami biznesowymi dla klientów. Posiada blisko 10-letnie doświadczenie w branży SEO/WEB-DEV.
Krzysztof Wieczorkowski - Head of SEM Department w iCEA. Nadzoruje funkcjonowanie działu SEM. Specjalizuje się w kompleksowym prowadzeniu kampanii Google Ads. Jego klientami są głównie duże biznesy e-commerce i praca z takim klientem sprawia mu największą satysfakcję.
Wiktoria Drozd - CEO agencji Digital Heart, która wspiera firmy zarówno w starcie, jak i we wzroście, dzięki projektowaniu, wdrażaniu i rozwijaniu strategii marketingu cyfrowego. Zajmuje się projektowaniem, tworzeniem treści i budowaniem doświadczeń zakupowych.
Sebastian Horoszko - Co-founder w Zaufane.pl. Od ponad 10 lat związany z branżą e-commerce. Zajmuje się marketingiem opinii w Zaufane.pl. Jego misją jest rozwój firmy i dopasowywanie proponowanych rozwiązań na rynkach zagranicznych, w szczególności w krajach CEE.