Kluczowe wskaźniki efektywności w przedsiębiorstwie (KPI)
„Cena światła jest mniejsza niż koszt ciemności” – Arthur C. Nielsen.
Pozostawanie w niewiedzy wiąże się z ogromnym kosztem. Nie jest tajemnicą, że nie można poprawić efektywności organizacji bez jej mierzenia. Systemy pomiarowe tworzą więc podstawę skutecznego zarządzania. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) umożliwiają zrozumienie, czy organizacja znajduje się na dobrej drodze, a przez to przyczyniają się do podejmowania właściwych decyzji.
Celem szkolenia jest przedstawienie kluczowych zasad, które pozwolą na uniknięcie błędów w nowych wdrożeniach lub poprawne zidentyfikowanie dysfunkcji w działających systemach. Po tym szkoleniu łatwiejsze będzie zrozumienie i wdrożenie systemu KPI w organizacji, w tym określenie adresatów KPI, analiza obecnej sytuacji, wybór właściwych KPI, dokumentacja, zbieranie danych i ich wizualizacja, analiza danych i raportowanie.
Szkolenie jest częścią cyklu „Finanse dla niefinansistów”.
Jeżeli jesteś:
- menedżerem, dyrektorem, członkiem kadry zarządzającej
- osobą szukającą wiedzy o zarządzaniu efektywnością
- pracownikiem startupów
Jeżeli chcesz:
- zrozumieć schemat działania KPI w Twojej organizacji
- zidentyfikować problemy, przez jakie KPI w Twojej organizacji nie funkcjonują lub mogłyby funkcjonować lepiej
Jeżeli planujesz:
- wdrożyć/poprawić istniejące KPI
- przekonać do drożenia KPI osoby decyzyjne
to szkolenie jest dla Ciebie!
Ukończenie szkolenia pozwoli na poznanie procesu wdrażania KPI w organizacji, w sposób pozwalający uniknąć najczęstszych błędów psujących oczekiwany efekt.
- Jako Nieprzekonany do wdrożenia, dowiesz się czy warto.
- Jako Wdrażający dowiesz się, jak to zrobić.
- A jako Niezadowolony Użytkownik dowiesz się, że KPI zyskują przy bliższym poznaniu i zrozumiesz, jak przeprowadzić proces naprawczy.
„Mówią, że pożytecznie jest umieć uczyć się na własnych błędach, o ile przyjemniej jednak jest uczyć się na cudzych” – Agnieszka Lisak
- Dlaczego system KPI nie działa?
- Jakie problemy pojawiają się w pracy z KPI?
- Jakie są źródła tych kłopotów?
- Jak ich uniknąć/naprawić istniejące?
„Jestem zwolennikiem efektu motyla. Mała pozytywna wibracja może zmienić cały kosmos” – Amit Ray
- Studia przypadków pokazujące siłę pojedynczych KPI
„Najważniejszy w każdym działaniu jest początek” – Platon
- Jak zacząć?
- Kto i dlaczego powinien uwierzyć w KPI?
- Jak stworzyć zespół KPI?
- Gdzie jesteśmy z systemem miar – jak ustalić punkt startu?
„Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć” – Napoleon Hill
- Jak zdefiniować kluczowe czynniki sukcesu (CSF) organizacji?
- Jak określić, czy wybrane CSF są właściwe?
- Określenie potencjalnych KPI
- Zdefiniowanie miar i źródeł
- Budowa systemu raportowania
- Analiza i wizualizacja danych
„Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują” – William Feather
- Co dalej z wynikami?
- Dopracowanie KPI, aby utrzymać ich użyteczność
- Ciągłe doskonalenie systemu miar
Katarzyna Włodarska - od 1996 r. pracuje w grupie EY, od 1999 r. jako trener biznesu. Posiada kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) i CIA (Certified Internal Auditor). Jest specjalistką w zakresie audytu wewnętrznego i zarządzania ryzykiem.
CPD (Continuing Professional Development) – nasze szkolenia spełniają wymogi międzynarodowych organizacji zawodowych (ACCA, IIA) dotyczące dalszego kształcenia ich członków.