Efektywne zarządzanie funkcją compliance
Nowość w ofercie programów EY Academy of Business
Współcześnie przyjmuje się, że pożądanym efektem pracy komórki compliance jest wspieranie biznesu w bezpiecznej realizacji jego strategii. Aby osiągnąć ten cel konieczne jest jednak wypracowanie stanu synergii pomiędzy oczekiwaniami biznesu wobec funkcji compliance oraz miernikami jej sukcesu w organizacji. Szkolenie pt. Efektywne zarządzanie funkcją compliance ma za zadanie dostarczyć narzędzi wspierających komórkę compliance w zarządzaniu relacjami z biznesem, w ramach realizacji jej zadań. Szkolenie kładzie nacisk na praktyczne aspekty zarządzania funkcją compliance w przedsiębiorstwie.
Szkolenie pt. Efektywne zarządzanie funkcją compliance zostało stworzone z myślą o profesjonalistach, którzy pragną zdobyć, uporządkować i zaktualizować wiedzę niezbędną do efektywnego zarządzania komórką compliance w organizacji, niezależnie od tego, czy działać będą w ramach stanowisk jednoosobowych, czy zespołów osób.
Cele:
Celem szkolenia jest przybliżenie jego uczestnikom praktycznych aspektów efektywnego funkcjonowania komórki compliance w relacjach z biznesem. W ramach szkolenia zaadresowane zostaną kwestie związane z:
- budowaniem wizerunku funkcji compliance jako wspierającej biznes w bezpiecznej realizacji jego strategii,
- eliminacją stereotypów i mitów towarzyszących codziennej pracy komórki compliance,
- zarządzaniem oczekiwaniami, presją i stresem w relacjach z otoczeniem komórki compliance,
- omówieniem typowych zadań funkcji compliance oraz praktycznym wymiarem ich realizacji.
Szkolenie dostarczy także praktycznych studiów przypadku oraz ćwiczeń warsztatowych, które umożliwią uczestnikom rozwinięcie umiejętności z obszaru budowania dialogu z biznesem, analizy ryzyka non-compliance przedsięwzięć biznesowych, skutecznego monitorowania zgodności oraz właściwego reagowania na ewentualne naruszenia procedur, zasad etyki oraz przepisów prawa.
Korzyści:
Szkolenie przygotuje uczestników do efektywnego realizowania zadań komórki compliance i ocieplania jej wizerunku w oczach otoczenia biznesowego, dostarczając niezbędnych narzędzi, technik i strategii dla realizacji tego celu.
W jaki sposób budować wizerunek funkcji compliance w organizacji:
- dlaczego podmioty prawne potrzebują funkcji compliance
- model COSO oraz model 3 linii obrony
- sektor regulowany i zasady ogólne, jako uzasadnienie dla obecności funkcji compliance
- stereotypy i mity związane z funkcją compliance
- w jaki sposób można wpływać na zmianę percepcji funkcji compliance
- cykl zarządzania zmianą w kontekście funkcji compliance
Profil kompetencyjny funkcji compliance oraz model operacyjne funkcjonowania compliance w organizacjach:
- kompetencje wymagane od compliance officera w kontekście regulacyjnym oraz operacyjnym
- modele operacyjne funkcjonowania compliance w organizacjach
- wyzwania compliance officera oraz zarządzanie presją i stresem w ramach wykonywania zadań funkcji compliance
- compliance officer jako partner, a nie hamulcowy biznesu
- AI w środowisku pracy compliance officera, przykłady zastosowań
W ramach tej części szkolenia pojawiać się będą ćwiczenia warsztatowe
Zadania funkcji compliance oraz zarządzanie compliance w organizacji:
- cykl zarządzania ryzykiem w organizacji oraz funkcja compliance w ujęciu statycznym oraz dynamicznym
- komunikacja compliance, szkolenia oraz budowanie świadomości compliance w organizacji
- procedury i środowisko kontroli z perspektywy funkcji compliance
- monitorowanie compliance w organizacji
- zarządzanie incydentami non-compliance, wewnętrzne postępowania wyjaśniające oraz działania naprawcze w odpowiedzi na stwierdzone nieprawidłowości
- komunikacja z interesariuszami zewnętrznymi, w tym organami ścigania oraz organami nadzoru
W ramach tej części szkolenia pojawiać się będą ćwiczenia warsztatowe
Michał Kaczmarski - doktor nauk prawnych, adwokat i ekspert w dziedzinie kryminalistyki. Przez ponad 10 lat pracował w firmach „wielkiej czwórki” jako audytor śledczy lub ekspert w zakresie FinCrime compliance uczestnicząc w międzynarodowych projektach doradczych.