REGULAMIN SKLEPU
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym https://academyofbusiness/sklep/ (dalej: „Sklep”).
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Sklep stanowi własność Ernst & Young spółka z ograniczona odpowiedzialnością Academy of Business spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, al. Armii Ludowej 26, budynek Focus, 00-609 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy za nr KRS 0000530201, NIP: 526-26-970-16, , posiadającą status dużego przedsiębiorcy, posługującą się dla potrzeb kontaktów z Klientami adresem poczty
- W ramach wykonywanej działalności, Sprzedawca:
- prowadzi sprzedaż Towarów fizycznych, które mogą być nabywane przez Kupujących;
- dostarcza Kupującym Towary cyfrowe;
- dostarcza Użytkownikom .
- Informacje o Towarach dostępnych w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży albo Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.
Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
- Dzień roboczy – dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;
- Klient – Użytkownik lub Kupujący;
- Kodeks cywilny – termin zdefiniowany w § 1 ust. 7 Regulaminu;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – oznacza konto w systemie informatycznym Sklepu, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jego funkcjonalności, w szczególności nabywanie Towarów;
- Książka – oznacza to ;
- Kupujący – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży lub Umowę o dostarczanie Towaru cyfrowego lub podjęła działania zmierzające do ich zawarcia;
- Licencja – termin zdefiniowany w § 9 ust. 4 Regulaminu;
- Niezgodność – rozumie się przez to niezgodność Towaru fizycznego z Umową sprzedaży albo niezgodność Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania;
- Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę, dostępna pod adresem: Oświadczenie prawne | EY – Polska;
- Przedmiot świadczenia cyfrowego – Usługa Konta lub Towar cyfrowy;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Regulamin – termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
- Sprzedawca – Ernst & Young spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Academy of Business spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy za nr KRS 0000530201, NIP: 526-26-970-16, , posiadającą status dużego przedsiębiorcy;
- Towar – Towar fizyczny lub Towar cyfrowy;
- Towar cyfrowy – produkty w postaci elektronicznej lub zapisana na nośniku materialnym treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, którą może nabyć Kupujący, w szczególności książka elektroniczna (ebook) lub nagranie audio (audiobook);
- Towar fizyczny – oznacza to materialny egzemplarz Książki;
- Umowa – Umowa o dostarczanie Usługi Konta, Umowa sprzedaży lub Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego;
- Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje dostarczyć Kupującemu Towar cyfrowy, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy cenę;
- Umowa o dostarczanie Usługi Konta – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się nieopłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy dane osobowe;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru fizycznego i wydać mu Towar fizyczny, a Kupujący zobowiązuje się odebrać Towar fizyczny i zapłacić Sprzedawcy cenę;
- Usługa elektroniczna – oznacza to usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podstawie ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Usługa Konta – usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, polegająca na utworzeniu i utrzymywaniu przez Sprzedawcę Konta na rzecz Użytkownika;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie Usługi Konta lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
- Utwór – oznacza to utwór, w tym utwór zbiorowy, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Zamówienie – termin zdefiniowany w § 5 Regulaminu;
- Zasady korzystania – oznacza to regulamin Serwisu logowania dostępny na stronie Strona Główna – Platforma e-learningowa Ernst & Young .
- W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu, niezbędne jest łącznie:
- połączenie z siecią Internet;
- posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
- korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
- 4. Zasady korzystania ze Sklepu
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
- Wszystkie Usługi elektroniczne świadczone są nieodpłatnie.
- Warunkiem korzystania przez Klienta z Usług elektronicznych jest spełnianie przez sprzęt Klienta wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, i o których mowa w §3.
- Klienta w ramach korzystania z Usług elektronicznych obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- O ile nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu Umowa o dostarczanie Usługi Konta jest zawierana i wykonywana w oparciu o Zasady korzystania, które określają także warunki rozwiązywania takiej umowy.
- Ceny Towarów dostępnych w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT).
- Kupujący może . W przypadku utworzenia Konta, Kupujący powinien zalogować się na nie przed rozpoczęciem zakupów.
- W przypadku, gdy w ramach tej samej transakcji. Kupujący jednocześnie dokonuje nabycia Towaru fizycznego oraz Towaru cyfrowego:
- Towar fizyczny nabyty przez Kupującego stanowi przedmiot Umowy sprzedaży;
- Towar cyfrowy nabyty przez Kupującego stanowi przedmiot Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego;
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży, Kupujący powinien wykonać następujące czynności:
- wejść na stronę internetową Sklepu;
- wejść w zakładkę wybranego Towaru fizycznego i kliknąć przycisk „Kup teraz”;
- wejść w zakładkę „koszyk” i kliknąć przycisk „Przejdź do płatności”;
- w wyświetlającym się formularzu, z zastrzeżeniem spełnienia kroku z §4 ust. 7, wpisać lub wybrać następujące dane:
- imię i nazwisko;
- adres poczty elektronicznej;
- numer telefonu;
- adres dostawy;
- opcjonalnie – firma, NIP i adres prowadzonej działalności gospodarczej (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);
- sposób płatności;
- sposób dostawy;
- obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
- opcjonalnie – zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego drogą elektroniczną o promocjach i ciekawych wydarzeniach.
- kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”, a następnie dokonać zapłaty za Towar fizyczny zgodnie z wybranym sposobem płatności.
- Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów dostarczenia Towaru fizycznego:
- obiór osobisty w punkcie stacjonarnym (biurze Sprzedawcy).
- Zapłaty ceny za Towar fizyczny Kupujący może dokonać zgodnie z opcjami przedstawionymi na stronie internetowej Sklepu.
- Kliknięcie przez Kupującego przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu wybranego Towaru (dalej: „Zamówienie”).
- Sprzedawca zobowiązany jest wystawić Kupującemu dokument księgowy potwierdzający zawarcie Umowy.
- Dokumenty księgowe oraz faktury pro forma wystawiane i doręczane są Kupującemu wyłącznie w formie elektronicznej.
- Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W momencie otrzymania przez Kupującego wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, między Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej pod podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa w ust. 8 zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
.
- Jeżeli złożone Zamówienie, w stosunku do którego Kupujący wybrał przycisk płatności za Towar fizyczny przed jego dostarczeniem, nie zostanie opłacone w ciągu od dnia jego złożenia, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży i anulować Zamówienie w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na opłacenie Zamówienia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży i anulowanie Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę stosownego oświadczenia pod adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego.
- 6. Dostarczenie Towarów fizycznych
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał opcję osobistego odebrania Towaru fizycznego, może odebrać go w punkcie stacjonarnym wskazanym przez Sprzedawcę w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania od Sprzedawcy wiadomości potwierdzającej przygotowanie Towaru fizycznego do odbioru.
- W przypadku nieodebrania przez Kupującego Towaru fizycznego w terminie wskazanym w ust. 1 powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia bezskutecznego upływu terminu na odbiór Towaru fizycznego. Odstąpienie od Umowy sprzedaży i anulowanie Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę stosownego oświadczenia pod adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego. Jeżeli przed odstąpieniem przez Sprzedawcę od Umowy sprzedaży Kupujący dokonał zapłaty za Towar fizyczny, Sprzedawca zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności niezwłocznie po dokonaniu odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca realizuje wysyłkę Towarów fizycznych pod adresy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca nie będzie wysyłała Towarów fizycznych .
- Koszty wysyłki Towaru fizycznego pokrywa Kupujący, który uiszcza je równocześnie z zapłatą ceny za Towar fizyczny.
- Przewidywany termin dostarczenia Towaru fizycznego jest uzależniony od regulacji obowiązujących u przedsiębiorcy świadczącego na rzecz Sprzedawcy usługi kurierskie. Sprzedawca od chwili wydania Towaru fizycznego takiemu podmiotowi nie ponosi odpowiedzialności za dochowanie przez niego terminu dostawy.
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Towar fizyczny zgodny z dotyczącą go Umową sprzedaży.
- Towar fizyczny dostarczony Kupującemu powinien znajdować się w nienaruszonym stanie.
- Jeżeli Towar fizyczny jest dostarczany przez kuriera, Kupujący powinien sprawdzić Towar fizyczny w jego obecności. Jeśli paczka Towaru fizycznego jest uszkodzona, Kupujący powinien spisać protokół uszkodzenia i skontaktować się ze Sprzedawcą.
- 7. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Postanowienia niniejszego § 7 dotyczą wyłącznie Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.
- Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wejścia w posiadanie Towaru fizycznego przez niego lub wskazaną przez Kupującego osobę trzecią niebędącą przewoźnikiem.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący wykonuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Oświadczenie może być złożone przez Kupującego w jakiejkolwiek postaci, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. W celu usprawnienia realizacji prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zaleca jednak złożenie Oświadczenia w sposób wskazany w ust. 5-8 poniżej.
- W celu odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący powinien wydrukować i wypełnić formularz stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu a następnie wysłać go wraz z Towarem fizycznym pod adres wskazany w ust. 8 poniżej.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący powinien odesłać Towar fizyczny Sprzedawcy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania odstąpienia od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wystarczy odesłanie Towaru fizycznego przed jego upływem.
Ernst & Young spółka z ograniczona odpowiedzialnością Academy of Business spółka komandytowa
- Armii Ludowej 26, budynek Focus,
00-609 Warszawa
z dopiskiem „Odstąpienie od umowy”
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru fizycznego.
- Zwrot płatności dokonanych przez Kupującego następuje po otrzymaniu przez Sprzedawcę odesłanego Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania przez Kupującego, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Kupujący nie ponosi kosztów zwrotu dokonanej płatności.
- Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru fizycznego wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru fizycznego.
- 8. Reklamacje dotyczące Towarów fizycznych
- Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami jest wyłączona. Dalsze postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie:
- Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta;
- Niezgodności Towaru fizycznego z Umową sprzedaży.
- Towar fizyczny dostarczony Kupującemu przez Sprzedawcę musi być zgodny z Umową sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru fizycznego Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba termin przydatności Towaru fizycznego do użycia jest dłuższy.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupującemu przysługują uprawienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego § 8.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację zawierającą żądanie:
- naprawy Towaru fizycznego albo
- wymiany Towaru fizycznego.
- Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Kupującego;
- adres poczty elektronicznej;
- numer Zamówienia;
- datę dostarczenia Towaru fizycznego;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- żądanie naprawy albo wymiany Towaru fizycznego.
Załączenie zdjęcia reklamowanego produktu może przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji.
- W przypadku otrzymania przez Sprzedawcę żądania:
- naprawy Towaru fizycznego – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania wymiany tego Towaru fizycznego;
- wymiany Towaru fizycznego – Sprzedawca jest uprawniony do dokonania naprawy tego Towaru fizycznego;
– jeżeli wybrany przez Kupującego sposób doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży jest niemożliwy lub wymagałby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
- W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru fizycznego są niemożliwe lub wymagałaby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
- uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa w ust. 8 powyżej;
- odmawia doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
- odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadkach wskazanych w ust. 10 pkt 1-2 powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar fizyczny do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru fizycznego oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar fizyczny podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar fizyczny na swój koszt.
- Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru fizycznego, który następnie został wymieniony.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 12-13 powyżej;
- Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar fizyczny do zgodności z Umową sprzedaży;
- Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zawierać:
- imię i nazwisko Kupującego;
- adres poczty elektronicznej;
- numer Zamówienia;
- datę dostarczenia Towaru fizycznego;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 15 powyżej;
- oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru fizycznego, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru fizycznego, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru fizycznego niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru fizycznego zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący niezwłocznie zwraca Towar fizyczny Sprzedawcy na jego koszt. Odesłanie Towaru fizycznego powinno nastąpić pod następujący adres:
Ernst & Young spółka z ograniczona odpowiedzialnością Academy of Business spółka komandytowa
- Armii Ludowej 26, budynek Focus,
00-609 Warszawa
z dopiskiem „Reklamacja”
- Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru fizycznego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- 9. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego
- Do Umowy o dostarczenie Towaru cyfrowego stosuje się odpowiednio postanowienia § 5-6 Regulaminu dotyczące Umowy sprzedaży.
- Towar cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Kupującemu lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Kupujący lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Sprzedawca informuje, a Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Towar cyfrowy nie podlega aktualizacji.
- Na mocy Umowy o dostarczenie Towaru cyfrowego zawartej pomiędzy Stronami Sprzedawca udziela Kupującemu niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej oraz odpłatnej licencji do korzystania z Towaru cyfrowego, na warunkach określonych w Zamówieniu oraz niniejszym Regulaminie.
- :
- utrwalenia w pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego;
- zwielokrotnienia w całości, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania niezbędne jest zwielokrotnienie Towaru cyfrowego;
- trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania dokonanego techniką, wskazaną w pkt b) powyżej wyłącznie na własne potrzeby.
- O ile nic innego nie wynika z Licencji, odrębnych regulaminów lub przepisów prawa Kupujący nie jest uprawniony do korzystania z Towaru cyfrowego w jakikolwiek sposób wykraczający poza zakres dozwolonego użytku osobistego. Dotyczy to w szczególności udzielania jakimkolwiek osobom trzecim dalszych licencji do korzystania z Towaru cyfrowego czy też udostępniania w taki sposób, aby osoby trzecie mogły mieć jakikolwiek dostęp do Towaru cyfrowego, w tym w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
- W celu uniemożliwienia Kupującemu korzystania z Towaru cyfrowego w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie prawo stosowania wybranych przez siebie sposobów zabezpieczeń pliku z Towarem cyfrowym.
- Jakiekolwiek naruszenie postanowień Licencji uprawnia Sprzedawcę do wypowiedzenia Umowy o dostarczenie Towaru cyfrowego ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie Umowy o dostarczenie Towaru cyfrowego może nastąpić w każdej dopuszczalnej przez prawo formie, w tym w formie elektronicznej lub dokumentowej. W przypadku wypowiedzenia Licencji z przyczyn wyżej wskazanych Klientowi nie przysługuje roszczenie o zwrot zapłaconej Ceny lub jej części, zwrot kosztów poniesionych przez Klienta czy też roszczenie o zapłatę przez Sprzedawcę jakiegokolwiek odszkodowania.
- W przypadku braku dostarczenia Towaru cyfrowego w terminie wskazanym podczas składania dotyczącego go Zamówienia, Kupujący wzywa Sprzedawcę do jego dostarczenia. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust.3 Regulaminu. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Towaru cyfrowego niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Kupującym terminie, Kupujący może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
- Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Sprzedawca jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Towaru cyfrowego zapłaconej przez Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia ust. 9 – 11 powyżej nie dotyczą Kupujących będących Przedsiębiorcami.
- Niezależnie od postanowień ust. 9 – 11 powyżej, Kupujący będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego zgodnie z odpowiednio stosowanymi postanowieniami § 7 Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej.
- Na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 9 Ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego będącego nagraniem dźwiękowym lub wizualnym albo programem komputerowym dostarczanym w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- 10. Reklamacje dotyczące Przedmiotu świadczenia cyfrowego
- Postanowienia niniejszego § 10 dotyczą wyłącznie:
- Klientów będących:
- Użytkownikami lub Kupującymi, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu dotyczy tylko jednej z tych osób, oraz
- Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta;
- Umów o dostarczanie Usługi Konta oraz Umów o dostarczanie Towaru cyfrowego, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu dotyczy tylko jednej z tych Umów;
- Niezgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta oraz Niezgodności Towaru cyfrowego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego.
- Dostarczany Klientowi przez Sprzedawcę Przedmiot świadczenia cyfrowego musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania:
- w chwili jego dostarczenia – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
- przez cały okres dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za Niezgodność:
- istniejącą w chwili dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
- ujawnioną w okresie dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenie cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
- Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- adres poczty elektronicznej;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenie cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedawcę nadmiernych kosztów.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
- odmawia doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
- odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Przedmiotu świadczenia cyfrowego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej, Klient może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Sprzedawca nie doprowadził Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania zgodnie z ust. 10 powyżej;
- Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
- Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego bez uprzedniego żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- adres poczty elektronicznej;
- datę dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
- oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
- Klient nie może złożyć Sprzedawcy oświadczenia o obniżeniu ceny w przypadku, gdy Niezgodność dotyczy Usługi Konta.
- Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Towar cyfrowy był niezgodny z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego nawet jeżeli Kupujący korzystał z tego Towaru cyfrowego przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, w jakiej wartość Towaru cyfrowego niezgodnego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego pozostaje do wartości Towaru cyfrowego zgodnego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
- Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania Przedmiotu świadczenia cyfrowego, Kupujący jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tego Przedmiotu świadczenia cyfrowego i udostępniania go osobom trzecim.
- 11. Własność intelektualna Sprzedawcy
- Wszystkie elementy składowe Sklepu, w szczególności:
- nazwa Sklepu;
- logo Sklepu;
- zdjęcia i opisy Towarów;
- zasady działania strony internetowej Sklepu, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych;
– podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
- Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Sprzedawcy bez upoważnienia wynikającego z Regulaminu lub uprzedniego, wyraźnego zezwolenia Sprzedawcy jest zabronione.
- 12. Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: Oświadczenie prawne | EY – Polska
- 13. Pozasądowe rozwiązywanie sporów
- Postanowienia niniejszego § 13 dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów i organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Klient może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Sprzedawca informuje, że o ile taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, nie korzysta on z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Ponadto, Sprzedawca nie zobowiązuje się do korzystania z platformy ODR, o której mowa w ust. 4 powyżej.
- Sprzedawca może dokonać zmiany Usługi Konta w przypadku:
- konieczności dostosowania Usługi Konta do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Użytkowników do korzystania z Usługi Konta;
- podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o usprawnieniu Usługi Konta poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
- prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi Konta do aktualnego stanu prawnego.
- Zmiana Usługi Konta nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Użytkownika.
- Sprzedawca informuje Użytkowników o dokonanej zmianie Usługi Konta poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może być przesłana Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej.
- Jeżeli zmiana Usługi Konta będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Użytkownika do Usługi Konta, Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Użytkownika o:
- właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
- prawie Użytkownika do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dnia dokonania zmiany.
- Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Sprzedawca przesyła Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
- Wypowiedzenie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Konta. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
- Sprzedawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
- zmiany danych Sprzedawcy;
- zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;
- rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
- dokonania technicznej modyfikacji Sklepu wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
- prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.
- O zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu.
- Do Umów sprzedaży oraz Umów o dostarczanie Towaru cyfrowego zawartych przed dniem publikacji nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu.
- Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
- Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
- Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Sprzedawca usuwa Konto.
- O ile nic innego nie wynika ze szczegółowych warunków konkretnej Promocji wówczas:
- a) nie podlega ona łączeniu z innymi Promocjami;
b) Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian warunków Umów zawieranych w ramach Promocji, w tym zmian Cen;
c) Sprzedawca zastrzega sobie prawo odwołania czy zawieszenia Promocji;
d) termin trwania Promocji może zostać ograniczony do czasu wyczerpania określonej liczby Towarów lub wyczerpania nakładu Towarów.
- Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt b) nie ma wpływu na realizację Umów zawartych przed wejściem w życie zmian.
- 17. Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.
- Częścią Regulaminu jest Załącznik nr 1 – Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Regulamin obowiązuje od dnia 3 lipca 2025 roku.