Automatyzacja procesów biznesowych
W dzisiejszym dynamicznym świecie, skuteczne zarządzanie procesami staje się kluczowym elementem sukcesu organizacji. W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm, które pragną zwiększyć efektywność swoich działań oraz dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych opracowaliśmy zupełnie nowe szkolenie Automatyzacja procesów biznesowych, stanowiące czwarty moduł Akademii Zarządzania Procesowego.
Dotychczas w mapowaniu i modelowaniu procesów koncentrowaliśmy się głównie na identyfikacji czynności, które umożliwiają poprawę w ramach organizacji. Teraz nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na działania, które są fundamentem efektywnego zarządzania. W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się, jak właściwie definiować i weryfikować działania w procesach, co pozwoli na ich późniejszą skuteczną automatyzację.
Podczas zajęć będziemy również wspólnie tworzyć mapy procesów, analizując, czy przypisane działania są adekwatne i czy nie wymagają korekty. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie automatyzacji, co również pozwoli im na wyodrębnienie działań prostych, które mogą być delegowane do mniej wykwalifikowanych pracowników. Dzięki temu organizacje mogą zyskać nie tylko z perspektywy optymalizacji kosztów, ale również bezpieczeństwa operacyjnego.
Dołącz do szkolenia i dowiedz się, jakie korzyści dla Ciebie i Twojej organizacji może przynieść automatyzacja procesów!
Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego.
Do udziału w warsztatach zapraszamy osoby, które mają doświadczenie w modelowaniu procesów i chcą zdobyć nowe umiejętności w zakresie automatyzacji w procesach, a w szczególności:
- menedżerów średniego i wyższego szczebla,
- menedżerów projektów, Liderów, właścicieli procesów
- menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO)
- osoby odpowiedzialne za tworzenie i aktualizacje procesów biznesowych
- Uwaga! Warunkiem udziału w szkoleniu jest wcześniejsze ukończenie modułu „Modelowanie procesów biznesowych”.
Cele:
- Zrozumienie różnicy między działaniami a czynnościami w kontekście zarządzania procesami.
- Nabycie umiejętności identyfikacji działań, które mogą być poddane automatyzacji.
- Rozwój kompetencji w zakresie tworzenia i weryfikacji map procesowych.
- Zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce poprzez warsztaty i ćwiczenia
Korzyści:
- Uczestnicy będą w stanie wskazać poprawnie obszary w mapach do korekt w swoich organizacjach.
- Zwiększenie efektywności operacyjnej poprzez automatyzację odpowiednich działań.
- Poprawa jakości pracy poprzez pozbycie się obszarów MUDA wzrost i właściwe wykorzystanie kompetencji pracowników w organizacji
- Zwiększenie bezpieczeństwa operacyjnego poprzez delegowanie prostych działań do automatyzacji.
Dzień 1: Wprowadzenie do automatyzacji procesów
- Tworzenie mapy procesu na podstawie scenariusza
- Różnice między działaniami a czynnościami
- Identyfikacja działań w mapach procesowych
- Cechy działań nadających się do automatyzacji
Dzień 2: Weryfikacja i automatyzacja działań
- Weryfikacja działań w mapach procesowych
- Weryfikacja działań w kontekście automatyzacji
- Tworzenie automatów na podstawie zweryfikowanych działań
- Podsumowanie i omówienie wyników
Krzysztof Swacha - ma ponad 18-letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.