Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
O nas   Najlepsi trenerzy   Tomasz Wrzesiewski

Najlepsi trenerzy

Tomasz Wrzesiewski

Tomasz Wrzesiewski

Praktyk zarządzania projektami i procesami. Menedżer, mentor, trener biznesu. Zwolennik zindywidualizowanego podejścia do potrzeb klienta. Propagator myślenia oraz otwartej i szczerej komunikacji. W swoim życiu stara się wdrażać maksymę „Pracuj mądrzej, a nie ciężej”.
Praktyk zarządzania projektami i procesami. Menedżer, mentor, trener biznesu. Zwolennik zindywidualizowanego podejścia do potrzeb klienta. Propagator myślenia oraz otwartej i szczerej komunikacji. W swoim życiu stara się wdrażać maksymę „Pracuj mądrzej, a nie ciężej”.

Trener i konsultant związany z EY Academy of Business od 2005 roku. Ukończył Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz ICAN (Kanadyjski Instytut Zarządzania). Posiada wieloletnie doświadczenia w biznesie i branży szkoleniowej. Jest specjalistą w zakresie zarządzania projektami oraz optymalizacji procesów w firmie. Zanim na trwałe związał swój rozwój zawodowy z obszarem zarządzania projektami i procesami, przez ponad 6 lat był dyrektorem sprzedaży firmy handlowej osiągającej znaczne sukcesy na rynkach europejskich. Koordynował pracę kilkudziesięciu agentów handlowych i jeszcze liczniejszego zespołu sprzedaży w całej Europie.

Posiada bogate doświadczenie w zakresie budowy i zarządzania zespołami o różnej specjalizacji: prowadził projekty związane z restrukturyzacją dużych i małych firm produkcyjnych i usługowych, organizacji publicznych i non-profit. Realizował między innymi projekt sprzedaży agencyjnej w międzynarodowej firmie oraz proces zarządzania projektami w międzynarodowych organizacjach. Współuczestniczył w tworzeniu strategii rynkowej wejścia na rynek południowy firmy z branży FMCG. Współpracował również z Komisją Energetyki Sejmu RP oraz Parlamentem Europejskim.



Jest twórcą wykładowcą wielu prestiżowych kursów biznesowych, realizowanych zarówno w formule MBA, jak i otwartych oraz zamkniętych szkoleń. Realizuje autorskie warsztaty w Niemczech, Belgii, Kuwejcie, Czechach, Polsce oraz na Ukrainie.

Obecnie zdecydowaną większość czasu zawodowego poświęca na zarządzanie realnymi projektami transformacyjnymi i optymalizacyjnymi: ma szczególne osiągnięcia w zakresie budowy efektywnych biur projektów (PMO) oraz ratowania zagrożonych projektów. Warte podkreślenia są jego wyniki w projektach realizowanych w międzynarodowych firmach: stworzenie centrum usług wspólnych dla spółek realizujących usługi w 8 krajach europejskich; budowy biura projektów dla firmy prowadzącej działalność we wszystkich krajach Europy Zachodniej i Środkowej oraz koordynacji budowy dedykowanego oprogramowania do zarządzania procesami dla firmy posiadającej oddziały w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej, Środkowej i Południowej.

Klienci współpracujący z Tomaszem Wrzesiewskim mogą pochwalić się wybitnymi rezultatami. Dla przykładu, jeden z nich, drugi rok z rzędu, zdobył nagrodę za najlepiej prowadzony projekt w Polsce przyznany przez międzynarodową organizację IMPA. Inny klient zrealizował w 9.5 miesiąca (zespół 128 osobowy) projekt pierwotnie planowany na 18 miesięcy, dzięki czemu osiągnął znaczące korzyści finansowe. Wynik ten został osiągnięty bez zwiększania zasobów w projekcie czy zmniejszania zakresu przedsięwzięcia.



Przykładowe doświadczenie wdrożeniowe:
1. Stworzenie biura projektów dla europejskiej firmy produkcyjnej posiadającej zakłady produkcyjne i spółki dystrybucyjne w większości krajów Europy Zachodniej i Centralnej. Zakres prac: wybór i szkolenie oraz mentoring dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie projektami; stworzenie procesu zarządzania projektami, przygotowanie dokumentacji i wdrożenie narzędzia do zarządzania projektami; mentoring i wsparcie dla Sponsorów projektów; powołanie i wdrożenie Komitetu Sterującego Portfela Projektów; regularne wsparcie dla PMO i Kierowników Projektów w okresie 1 roku od zakończenia wdrożenia. Rezultat – dane klienta: ponad 80% realizowanych projektów zostało zakończone w terminie, ponad 70% projektów zrealizowanych w budżecie.

2. Stworzenie centrum usług wspólnych (CUW) dla międzynarodowej firmy. Przygotowanie harmonogramu powołania CUW. Wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu oferty relokacji dla wybranych pracowników firmy. Wsparcie w zakresie rekrutacji i doboru osób do CUW (rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna). Opracowanie i wdrożenie procesów realizowanych w CUW. Szkolenia, mentoring i regularne wsparcie dla pracowników CUW (wyższa i średnia kadra kierownicza). Nadzór nad wdrożeniem oprogramowania do zarządzania procesami w CUW. Rezultat : koszt procesów realizowanych w CUW niższy o ponad 30% w porównaniu do kosztu procesów realizowanych lokalnie. Współczynniki jakości procesów, zgodnie z danymi klienta, również uległy poprawie.

3. Uratowanie zagrożonego projektu (realizacja projektu w 9.5 miesiąca, którego ścieżka krytyczna wynosiła 16 miesięcy, a deadline 10 miesięcy. 128 osób zaangażowanych w realizację projektu). Zakres prac: przemodelowanie harmonogramu projektu i wprowadzenie istotnych zmian do sposobu zarządzania zespołem projektowym; wprowadzenie przejrzystej struktury odpowiedzialności w projekcie; opracowanie i wdrożenie procesu nadzorowania realizacji projektu na poziomie strategicznym i operacyjnym; regularne wsparcie w rozwiązywaniu istotnych problemów pojawiających się w trakcie zarządzania projektem; zarządzanie ryzykiem w projekcie; wdrożenie elektronicznego narzędzia do zarządzania projektem oraz narzędzia do komunikacji w projekcie.



Szkolenia prowadzone w EY Academy of Business:

  • Zarządzanie projektami:
    • Planowanie i harmonogramowanie projektów
    • Ryzyko, budżetowanie i zarządzanie finansami w projekcie
    • Nadzór projektu – metody sieciowe
    • Zarządzanie przepływem zadań Kanban
  • Praktyczne zarządzanie projektami
  • Project Management in Practice
  • Business Process Excellence

Zrealizowane w formule szkoleń zamkniętych:
  • Skuteczne zarządzanie projektami
  • Nadzorowanie realizacji projektów dla SteerCo i Sponsorów Projektów (moduł executive)


Klienci o Tomku:
  • „Świetna atmosfera, dużo przykładów z biznesu”
  • „Na każde pytanie uzyskałem odpowiedź wraz z przykładem!”
  • „Dobra mieszanka teorii i praktyki”
  • „Ogromna wiedza”
  • „Wyjaśnianie na przykładach, przejrzystość w tłumaczeniu tematów”
  • „Swobodny kontakt i urozmaicone metody”
  • „More useful than I expected”

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.