Zmiany w prawie antymonopolowym. Nowe zasady sprzedaży konsumenckiej wynikające z dyrektywy Omnibus – EY Academy of Business

Zmiany w prawie antymonopolowym. Nowe zasady sprzedaży konsumenckiej wynikające z dyrektywy Omnibus

Trwają prace nad zmianą przepisów antymonopolowych i konsumenckich. Część zmian już weszła w życie, a w najbliższym czasie planowane jest wdrożenie kolejnych. W trakcie serii webcastów organizowanych wspólnie przez EY Academy of Business oraz kancelarię prawną EY Law, adwokat Piotr Gogol, ekspert w dziedzinie prawa antymonopolowego, przedstawi wymogi wynikające z nowelizowanych przepisów antymonopolowych.

Zapoznaj się także ze szkoleniem dedykowanym nowemu rozporządzeniu VBER.

Szkolenie przygotowane zostało dla prawników pracujących zarówno wewnętrznie w przedsiębiorstwach, jak i w kancelariach prawnych.

Uczestnicząc w warsztatach, dowiesz się między innymi:

  • W jaki sposób prawidłowo wypełnić nowe obowiązki informacyjne względem konsumentów.
  • Jak prawidłowo organizować promocje cenowe.
  • W jaki sposób prezentować oraz weryfikować opinie konsumentów.
  • Jakie nowe obowiązki zostały nałożone na internetowe platformy handlowe.
  • Jakie wymogi należy spełnić, gdy treści cyfrowe lub usługi cyfrowe są oferowane konsumentom w zamian za ich dane osobowe.
  1. Omówienie kluczowych definicji oraz kierunków zmian, w tym kwestii dotyczących treści cyfrowych, usług cyfrowych, towarów z elementami cyfrowymi.
  2. Obowiązki informacyjne względem konsumentów.
  3. Obowiązki związane z indywidualnym algorytmicznym dopasowywaniem cen.
  4. Zasady odstąpienia konsumentów od umowy i związane z tym obowiązki przedsiębiorców.
  5. Opinie konsumentów. Zasady prezentacji opinii oraz sposoby weryfikacji opinii konsumentów.
  6. Nowe zasady uwidaczniania obniżek cen. Organizowanie promocji w kanale online oraz w sprzedaży stacjonarnej.
  7. Nowe obowiązki platform internetowych, zasady plasowania ofert.
  8. Obowiązki przedsiębiorców w przypadku „płatności” danymi osobowymi.
  9. Zasady zawierania umów podczas pokazów i wycieczek.
  10. Podwójne standardy produktów jako nieuczciwa praktyka rynkowa.
  11. Sankcje i ryzyka wynikające z ustaw implementujących dyrektywę Omnibus.

Piotr Gogol - EY Polska, Kancelaria EY Law, Counsel, Adwokat. Ekspert w dziedzinie prawa antymonopolowego oraz korporacyjnego. Przewodzi zespołowi prawników wspierających klientów w trakcie postępowań prowadzonych przez Prezesa UOKiK.

Zmiany w prawie antymonopolowym. Nowe zasady sprzedaży konsumenckiej wynikające z dyrektywy Omnibus

Trwają prace nad zmianą przepisów antymonopolowych i konsumenckich. Część zmian już weszła w życie, a w najbliższym czasie planowane jest wdrożenie kolejnych. W trakcie serii webcastów organizowanych wspólnie przez EY Academy of Business oraz kancelarię prawną EY Law, adwokat Piotr Gogol, ekspert w dziedzinie prawa antymonopolowego, przedstawi wymogi wynikające z nowelizowanych przepisów antymonopolowych.

Zapoznaj się także ze szkoleniem dedykowanym nowemu rozporządzeniu VBER.

Dla kogo?

Szkolenie przygotowane zostało dla prawników pracujących zarówno wewnętrznie w przedsiębiorstwach, jak i w kancelariach prawnych.

Cele i korzyści

Uczestnicząc w warsztatach, dowiesz się między innymi:

  • W jaki sposób prawidłowo wypełnić nowe obowiązki informacyjne względem konsumentów.
  • Jak prawidłowo organizować promocje cenowe.
  • W jaki sposób prezentować oraz weryfikować opinie konsumentów.
  • Jakie nowe obowiązki zostały nałożone na internetowe platformy handlowe.
  • Jakie wymogi należy spełnić, gdy treści cyfrowe lub usługi cyfrowe są oferowane konsumentom w zamian za ich dane osobowe.
Program
  1. Omówienie kluczowych definicji oraz kierunków zmian, w tym kwestii dotyczących treści cyfrowych, usług cyfrowych, towarów z elementami cyfrowymi.
  2. Obowiązki informacyjne względem konsumentów.
  3. Obowiązki związane z indywidualnym algorytmicznym dopasowywaniem cen.
  4. Zasady odstąpienia konsumentów od umowy i związane z tym obowiązki przedsiębiorców.
  5. Opinie konsumentów. Zasady prezentacji opinii oraz sposoby weryfikacji opinii konsumentów.
  6. Nowe zasady uwidaczniania obniżek cen. Organizowanie promocji w kanale online oraz w sprzedaży stacjonarnej.
  7. Nowe obowiązki platform internetowych, zasady plasowania ofert.
  8. Obowiązki przedsiębiorców w przypadku „płatności” danymi osobowymi.
  9. Zasady zawierania umów podczas pokazów i wycieczek.
  10. Podwójne standardy produktów jako nieuczciwa praktyka rynkowa.
  11. Sankcje i ryzyka wynikające z ustaw implementujących dyrektywę Omnibus.

Cena

1150 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

4 października 2022

Kontakt

Katarzyna Pudelska

Koordynator kursu

  • +48 510 201 305
  • katarzyna.pudelska@pl.ey.com