Zwiększanie konwersji – szkolenie z cyklu Akademia E-commerce
Masz własny sklep internetowy, ale szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie? Zastanawiasz się, jak budować skuteczną strategię sprzedażową, aby klient nie tylko dokonał zakupu w e-sklepie, ale także wrócił do niego na następne zakupy? W takim razie dowiedz się, dlaczego tak istotne jest zwiększanie konwersji i jak można to zrobić. Odpowiedzi na te wszystkie pytania otrzymają uczestnicy szkolenia z cyklu Akademia E-commerce – „Zwiększanie konwersji” organizowanego przez EY Academy of Business.
Współczynnik konwersji – co oznacza?
Choć każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na generowaniu dużego ruchu na stronie, to jednak jeszcze bardziej powinien się liczyć wskaźnik konwersji. To on stanowi bowiem wskaźnik skuteczności wszystkich działań marketingowych, ponieważ mówi o tym, czy klienci, którzy odwiedzili stronę, dokonali oczekiwanej czynności (na przykład zakupu, zapisu do newslettera czy pobrania darmowego e-booka). Konwersja jest zatem osiągnięciem celu, do którego dąży każdy sklep internetowy: nie tylko przyciągnięciem klientów do sklepu, ale także skutecznym zachęceniem ich do podjęcia konkretnych działań. Zrozumienie tego, jak istotny jest współczynnik konwersji, może oznaczać, że mniej pieniędzy będziesz wydawać na reklamę i inne działania marketingowe, a skupisz się na tym, aby klienta odwiedzającego stronę zatrzymać przy firmie na dłużej.
Zwiększanie konwersji – jak to zrobić?
Optymalizacja i zwiększanie konwersji w sklepie internetowym może przybierać różne formy. Sposób działania powinien być dostosowany przede wszystkim do potrzeb klienta, dlatego pierwszym krokiem będzie przemyślenie tego, jakie potencjalne wątpliwości czy zastrzeżenia do Twojego e-sklepu może mieć klient. Aby zwiększyć konwersję, należy zmniejszyć wahanie, które pojawia się u większości konsumentów po zapoznaniu się z ofertą konkretnego sklepu. W tym celu należy zadbać o zwiększenie zaufania konsumenta do firmy. Na wiarygodność można sobie zapracować różnymi sposobami, na przykład:
- udostępniając na swojej stronie opinie innych klientów;
- ułatwiając kontakt z firmą, poprzez czytelne podanie adresu, telefonu kontaktowego czy adresu e-mail;
- dbając o profesjonalny wygląd strony internetowej oraz jej intuicyjną obsługę;
- regularnie aktualizując treści na stronie.
Budowanie zaufania do marki to zaledwie jeden z wielu sposobów na zwiększenie konwersji. Jak poznać pozostałe skuteczne metody? Skorzystaj z naszego szkolenia!
Wyższa konwersja – naucz się tego
Jeśli zależy Ci na tym, aby podnieść współczynnik konwersji w sklepie internetowym, poznaj sprawdzone techniki i formy optymalizacji konwersji, biorąc udział w specjalistycznym szkoleniu „Zwiększanie konwersji” z cyklu Akademia E-commerce. Kurs prowadzony jest przez trenerów od lat związanych z branżą e-commerce i skupia się przede wszystkim na przekazaniu wiedzy i umiejętności praktycznych. Dzięki temu nauczysz się między innymi jak nie tylko pozyskać, ale i zatrzymać klienta, jakie zabiegi sprawią, że chętniej wróci on na stronę sklepu oraz jakie są skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży. Poznasz także realne przykłady intuicyjnych stron zaprojektowanych w sposób mający na celu zwiększanie konwersji oraz najczęstsze błędy na podobnych stronach internetowych. Przede wszystkim jednak szkolenie pozwoli Ci nauczyć się, jak w praktyce analizować i poprawiać użyteczność strony, patrząc na nią przez pryzmat potrzeb i oczekiwań klienta.
Kto może wziąć udział w szkoleniach z cyklu Akademia E-commerce?
Zarówno szkolenie dotyczące zwiększania konwersji, jak i inne moduły cyklu Akademia E-commerce skierowane są przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za jakość i skuteczność sprzedaży w sklepie internetowym: specjalistów i menedżerów działów sprzedaży oraz marketingu czy business development, e-commerce menedżerów oraz właścicieli firm, którzy samodzielnie weszli lub zamierzają wejść na rynek e-commerce, otwierając własny sklep internetowy.
Szkolenie jest częścią Akademii E-commerce.
Kurs kierujemy do:
- Specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, marketingu i business development, którzy chcą się dowiedzieć, jak budować i realizować strategię sprzedaży w sklepie internetowym
- E-commerce managerów, szukających sposobów na zwiększenie skuteczności sprzedaży w Internecie
- Właścicieli firm, którzy planują skalować biznes poprzez wejście na rynek e-commerce
Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:
- Jak nie tylko pozyskać, ale też zatrzymać klienta
- Dlaczego warto łączyć pozycjonowanie z User Experience
- Czym jest SXO i jakie przynosi korzyści
- Jak działa system reklamowy Programmatic
Zobaczysz:
- Dobre praktyki optymalizacji konwersji w e-commerce
- Zabiegi, które sprawiają, że klient wraca na stronę sklepu
- Przykłady intuicyjnych stron zaprojektowanych z myślą o wygodzie użytkownika
- Najczęstsze błędy UX na stronach internetowych
- Przykłady udanych wdrożeń SXO
- Kreatywne przykłady wykorzystania marketing automation
Poznasz:
- Różne formy optymalizacji konwersji w sklepie internetowym
- Aspekty techniczne wpływające na użyteczność strony internetowej
- Kluczowe elementy audytu UX
- Obszary wykorzystania marketing automation
- Najskuteczniejszy program marketing automation
- Sposoby na podniesienie efektywności sprzedaży
Nauczysz się:
- Korzystać z narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć konwersję
- Budować doświadczenie klienta w e-commerce
- Patrzeć na stronę internetową przez pryzmat potrzeb klienta
- Analizować i poprawiać użyteczność strony
- Wykorzystywać marketing automation do zwiększania konwersji
Dzień I
Konwersja w e-commerce
- Konwersja w sklepie internetowym — co na nią wpływa?
- Nie tylko sprzedaż. Rodzaje konwersji w sklepie internetowym
- Na czym polega optymalizacja współczynnika konwersji (CRO)?
- Gdy ruch nie przekłada się na sprzedaż. Metody poprawy wskaźnika konwersji
Budowanie doświadczenia klienta (CX) w sklepie internetowym
- Co składa się na Customer Experience?
- Jak analizować doświadczenie klienta? Najpopularniejsze wskaźniki
- Najskuteczniejsze metody poprawy doświadczenia klienta
- Narzędzia wspierające budowanie doświadczeń
Jak wdrażać zasady użyteczności (UX) z myślą o kliencie?
- Użyteczna strona, czyli jaka? Doświadczenie użytkownika na stronie internetowej
- User Experience i User Interface — różnice i podobieństwa
- Najpopularniejsze metodologie analizy UX
- Testy użyteczności — rodzaje i zastosowanie
- Najczęstsze błędy UX na stronach internetowych
SXO — optymalizacja doświadczenia klienta
- SXO czy CRO? Różne formy optymalizacji konwersji
- SXO i efekt synergii, czyli jakie korzyści niesie połączenie SEO, UX i CRO?
- SXO w praktyce. Przykłady udanych wdrożeń
- Audyt SXO krok po kroku
Dzień II
Automatyzacja procesów z wykorzystaniem narzędzi marketing automation
- Czym jest marketing automation i jak wykorzystać go w e-commerce?
- Jak wygląda ścieżka automatyzacji?
- Jakie obszary marketingu można i warto zautomatyzować?
- Przegląd rozwiązań marketing automation
Marketing automation w praktyce
- Zastosowanie różnych rozwiązań marketing automation
- Sprytne sposoby zachęcenia użytkownika do sfinalizowania transakcji
- Jak uratować porzucony koszyk dzięki marketing automation?
- Chatboty, live chaty i inne automatyczne metody usprawnienia obsługi klienta
- Marketing automation w zarządzaniu bazą klientów
- Kampanie omnichannel z wykorzystaniem powiadomień web push
- Z klientem na Ty. Siła personalizowanych komunikatów reklamowych
- Retargeting. Jak dotrzeć do klienta, który już wszedł w interakcję z e-sklepem?
- Automatyzacja reklamy. Programmatic i inne formy automatycznych form reklamowych
2. Konfiguracja kampanii marketing automation w narzędziu User.com
Mateusz Jeżyk - Group Head of Customer Success w Sales Intelligence. Specjalista e-commerce i performance z 12-letnim stażem. Odpowiada za rozwój biznesu w projektach e-commerce i lead generation. Zarządza współpracą z czołowymi sklepami internetowymi w Polsce.
Iwona Nalbach - Business Development Manager w Sales Intelligence. Doświadczony specjalista e-commerce i digital marketingu. Pomaga firmom w rozpoczęciu lub efektywnym rozwoju handlu elektronicznego. Uczestniczyła we wdrożeniach kilkudziesięciu projektów e-commerce.
Michał Ziach - Head of Polish Executive Department w iCEA. Z wykształcenia informatyk. Dobrze czuje się w tematach technicznych i analitycznych. Lubi wyciągać wnioski z twardych danych, ale jednocześnie lubi rozmawiać.
Mike Korba - Co-founder w User.com, Chief Commercial Officer. Ekspert marketing automation, szkoleniowiec w sprawnymarketing.pl, pasjonat i teoretyk Internetu, praktyk e-marketingu, wykładowca na kierunku marketing internetowy w krakowskiej AGH.